پیام رهبر چین به نشست سران اتحادیه آفریقا

«شی جینپینگ» رهبر چین در پیامی به سی و هفتمین نشست سران اتحادیه آفریقا، تاکید کرد که روابط این اتحادیه و چین موجب پیشرفت کشورهای در حال توسعه شده و تاثیر عمیقی بر روند تاریخ جهان می‌گذارند.

به گزارش خبرآنلاین شی‌ جینپینگ رهبر چین در پیام خود تصریح کرد: اتحاد کشورهای این قاره موجب توسعه قدرت، یکپارچگی و ایجاد مناطق آزاد تجاری می‌شود.

به گزارش ایرنا، شی‌ جینپینگ با تبریک پیوستن اتحادیه آفریقا به گروه ۲۰، خاطرنشان کرد این الحاق باعث می‌شود که صدای این قاره سیاه به گوش حکمرانی جهانی برسد.

رهبر چین با تاکید بر اینکه از سال گذشته روابط میان پکن و کشورهای آفریقایی گسترش یافته است، افزود: دو طرف معتقدند که باید یکدیگر را در ایجاد مسیرها و فضای مناسب برای توسعه خود حمایت‌کنند.

وی خاطر نشان کرد که نشست چین و آفریقا قرار است در سال ۲۰۲۴ برگزار شود.

رهبر چین گفت که پکن آماده همکاری با کشورهای آفریقایی در جهت منافع مردم است تا طرح جدیدی برای همکاری‌های دو طرف ایجاد و یک جامعه «چین-آفریقا» در سطح بالا با آینده مشترک ترویج شود.

سی و هفتمین نشست عادی مجمع سران کشورها و دولت‌های اتحادیه آفریقا (AU) از روز شنبه در آدیس بابا پایتخت اتیوپی با محوریت بهبود وضعیت آموزش و توسعه آفریقا کار خود را آغاز کرده است.

در این نشست دو روزه، رهبران آفریقایی در مورد مسائل این قاره، از صلح، امنیت و توسعه منطقه افزایش حضور آفریقا در صحنه جهانی و همچنین تقویت ادغام اجتماعی-اقتصادی و زیرساخت این قاره سیاه گغت‌وگو کردند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1874358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =