معمای حرکت رونالدینیویی! / چه کسی شهردار بندر ماهشهر می‌شود؟

این روزها اسامی بسیاری درباره شهردار آینده بندرماهشهر مطرح می‌شود. چهره‌های که هر کدام به طیف و فرد خاصی نزدیک‌اند، شهردار پر حاشیه ترین دوره ای شورای شهر بندر ماهشهر چه کسی می‌شود؟

مهدی حساکره: بی شک یکی از پرحاشیه ترین دوره های شورای شهر بندر ماهشهر و شهرداری را داریم تجربه می کنیم!

عضو شورای شهر که نیامده رفت!

بعد از شروع به کار شورای ششم بندر ماهشهر بلافاصله آقای محمد تقی البوغبیش که با ۸ هزار و ۱۵۶ رای به عنوان نفر دوم وارد شورا شد استعفا داد و جای خود را به امین بهبهانی اسلامی داد!
جلال دریس که بین اعضای شورای شهر با بیشترین آرا و بعنوان نفر اول به شورا راه یافته بود تایید صلاحیت اش همراه با اما و اگر بود و باعث شد چندین ماه مراسم تحلیف وی به تعویق بیفتد تا شورای شهر با ۶ عضو کار خود را شروع کند.

روند پرحاشیه ای انتخاب شهردار

شورای شهر طی بیانیه اعلام کرد که گزینه های که شرایط لازم برای تصدی کرسی شهرداری بزرگترین شهر صنعتی را دارند را بررسی می‌کند و هر مرحله نفراتی که شرایط لازم را دارند را به مردم اعلام می‌کنیم.

نفرات مطرح در آن دوره و تعداد رای کسب شده

در رای‌گیری آن زمان سید سعید هاشمی ۲رای موافق و ۴ رای مخالف، جمال صالح زاده ۲رای موافق و ۴ رای مخالف، علی جابری ۳ نفر رای موافق و ۳ رای مخالف، عبدالحسین کمایی صفر رای موافق و ۶ رای مخالف کسب کردند اما به دلیل کسب رای حداقلی توسط هر یک از داوطلبین جلسه به سرانجام نرسید.

اما شورای شهر طی یک حرکت عجیب که آن زمان بین مردم به حرکت رونالدینیوی معروف شد گزینه ای غیر از لیست که بر سر آن بحث می کردند را انتخاب کرده اند!

جعل امضای دو نفر از اعضای شورای شهر

بعد از ارسال صورت جلسه به فرمانداری به صورت سیستمی و الکترونیکی و اطلاع از امضای رئیس شورا به جای کریم شکاری و امین بهبهانی اسلامی به عنوان افراد حاضر در جلسه با رای سفید، صورت جلسه مورد تایید فرمانداری قرار نگرفت.
در آن دوره امین بهبهانی اسلامی و کریم شکاری دو عضو شورای شهر علیه جمشید اصلاحی رئیس شورای وقت به اتهام جعل امضا شکایت کرده اند، که حواشی متعددی ایجاد شد.

شهرداری که از شهردار بودن در زادگاه خود انصراف داد تا راهی ماهشهر شود!

حسین صفری که به عنوان شهردار رامهرمز انتخاب شده بود بلافاصله استعفا خود را تقدیم شورای شهر رامهرمز کرد و شهردار شدن در بندر ماهشهر را به خدمت در زادگاه خود ترجیح داد.

حواشی که قصد تمامی نداشت

بعد از دو سال علی عساکره که با پنج هزار و ۵۲۶ رای به عنوان نفر هفتم وارد شورا شد استعفا داد و جای خود را به ابراهیم عساکره داد.

دو ماه بعد چند عضو شهرداری به اتهام جعل اسناد، تحصیل مال از طریق نامشروع و... بازداشت شده اند، تا شهرداری بندر ماهشهر پرحاشیه ترین روزهای خود را سپری کند.

آیا این استعفا به دلایل مشکلات شخصی بود؟

حسین صفری بعد از سه سال تصدی کرسی شهرداری بعد از بازگشت از جلسه ای استانداری و در آستانه عید نوروز استعفای خود را تقدیم شورای شهر کرد و از مطرح کردن دلایل آن امتناع کرد!

گزینه های مطرح برای تصدی کرسی شهرداری چه کسانی هستند؟

اعضای شورای شهر بندر ماهشهر طی روزهای گذشته جلسات فشرده و متعددی برای انتخاب شهردار برگزار کرده اند که اسامی مطرحی همچون سید سعید هاشمی عضو شورای شهر سابق بندر ماهشهر، عبدالحسین کمایی شهردار سابق بندر ماهشهر، علی جابری مدیر عملیات شرکت عملیات غیر صنعتی مجاهد نظارات شهردار سابق ماهشهر و داریوش گنجی شهردار میانکوه گزینه های اصلی تصدی کرسی شهرداری هستند که هر کدام منتسب به طیف های خاص و چهره های سیاسی شهرستان هستند

بنا بر اطلاعات از منابع معتبر تا این لحظه آقای علی جابری بیشترین شانس را برای تصدی این کرسی دارد

حال سوال اصلی مردم بندر ماهشهر اینجاست آیا اعضای شورای شهر روند انتخاب شهردار را شفاف با مردم در میان می‌گذارند یا باز هم قصد دارند با حرکت رونالدینیوی با انتخاب شخصی خارج از این گزینه ها مردم را سوپرایز کنند!

23

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1882763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =