بازداشتیان چهارشنبه سوری، تا ۱۵ فروردین سال آینده در بازداشت خواهند بود

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: بر اساس هماهنگی های به عمل آمده با دستگاه قضایی، مخلان نظم و امنیت چهارشنبه پایان سال تا ۱۵ فروردین سال آینده در بازداشتگاه بسر می برند و خودروهای متخلفان نیز تا این تاریخ در پارکینگ توقیف می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان، سردار سلمان امیری، رئیس پلیس استان در گفتگویی با اعلام این خبر افزود: سال های قبل در چهارشنبه پایان سال شاهد ایجاد خسارات مالی و جانی برای شهروندان بودیم، که هنوز آثار روحی و روانی آن ها برای خانواده ها باقی مانده است.

وی گفت: بنابراین در راستای حفظ امنیت شهروندان و مقابله با سوء استفاده افراد هنجارشکن، عوامل انتظامی در چهارشنبه پایان سال حضوری گسترده در میادین و خیابان های شهر دارند تا این افراد به بهانه شادی مخل نظم و آرامش مردم نشوند.

فرمانده انتظامی استان همدان خاطرنشان کرد: همچنین برای صیانت از امنیت شهروندان و خانواده ها و در پاسخ به مطالبات آن ها، پلیس قاطعانه با افرادی که بخواهند در نظم و امنیت عمومی خللی ایجاد کنند برخورد می کند.

سردار امیری اضافه کرد: پلیس مخالف شادی مردم نیست اما به منظور تامین امنیت شهروندان و جلوگیری از سوء استفاده برخی هنجارشکنان در نقاط مختلف شهر حضوری پررنگی دارد.

سردار امیری از همه مردم به خصوص والدین خواست با کنترل نوجوانان و جوانان، نظارت دقیق بر رفتار آنها و مدیریت فرزندان نگذارند چهارشنبه پایان سال به خاطره تلخی تبدیل شود.

وی افزود: سال های گذشته به علت ساخت و استفاده از موادمحترقه شاهد انفجار و بروز نقص عضو و جان باختن برخی از عزیزان بودیم که این ناشی از هیجانات و رفتارهای پرخطر و کنترل نشده در چهارشنبه پایان سال بود.

فرمانده انتظامی استان همدان تاکید کرد: بنابراین مهمترین توصیه به خانواده ها و والدین، مدیریت هیجانات نوجوانان و همراهی در شادی منطقی، معقول و حساب شده با آنان است.

سردار امیری ادامه داد: محدودیت های ترافیکی برای برخی از نقاط شهر همدان در شب چهارشنبه پایان سال پیش بینی شده است که پلیس راهور در نقاط پرتردد شهرستان به ویژه بلوار ارم از عصر روز سه شنبه اجرا می کند.

اسفند ماه امسال ۶ نفر در همدان بر اثر استفاده از مواد محترقه مصدوم و راهی مرکز درمانی شدند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان همدان نیز درباره آخرین آمار مجروحان و مصدومان چهارشنبه پایان سال ۱۴۰۱ گفت: سال گذشته ۲۳۸ نفر بر اثر انفجار ترقه مجروح و ۲ نفر فوت شدند که از نظر جنسیتی ۱۸۷ نفر از مجروحان مرد و ۵۱ نفر زن بودند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1882778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =