یادمان شهدای هفت تپه توسط ایثارگران مازندران احیا شد

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلای مازندران با تاکید بر تقویت باورهای ایثار و شهادت بین نسل جوان، گفت:

به گزارش خبرآنلاین از مازندران، عسکر مجیدی در آئین بزرگداشت سالگرد تدفین دو شهید خوشنام یادمان شهدای هفت تپه و اختتامیه اردوهای راهیان نور ۱۴۰۲ با حضور زائرین استانهای مازندران و گلستان اظهار داشت: مقر لشکر ویژه ۲۵کربلا، هفت تپه بوده است، لشکری که رزمندگان مازندرانی، گلستانی و گیلانی حضور داشتند در این منطقه آموزش دیدند و در عملیاتهای متعدد دوران دفاع مقدس حماسه آفریدند.

وی افزود: چندین سال توسط رزمندگان و ایثارگران پیشکسوت هفت تپه که در دوران دفاع مقدس نقش آفرینی می کردند و هم چنین به اتفاق تعدادی از شهدای مدافع حرم، این یادمان احیا شد.

مجیدی در خصوص احیای یادمان هفت تپه افزود: احیا از این منظر که هفت تپه جزو عقبه لشکر ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس بود و رزمندگانی که در خط حضور پیدا میکردند عمدتا اموزش ها را در هفت تپه می دیدند ازجمله عزیزانی که حماسه عملیات والفجر هشت را آفریدند تمرینات غواصی را در رودخانه ی دز گذراندند. به فضل خداوند متعال طی سال نود و چهار به بعد باتلاش بزرگواران این یادمان ایجاد و دو شهید خوش نام در این مکان تدفین شد والحمدلله ستاد احیا گردید.

معاون هماهنگ کننده و رئیس ستاد راهیان نور سپاه کربلا با اشاره به حضور پررنگ مازندرانی ها و گلستانی ها در این یادمان، بیان داشت: این مکان قدمگاه ۲۲هزار شهید سه استان شمالی است ضمن اینکه عقبه لشکر ۲۵کربلا برای رژیم بعث آنقدر مهم بود که چندین مرحله مورد بمباران هوایی قرار گرفت و بنا برآمار موجود صد و سی شهید تقدیم انقلاب شد.

وی بیان کرد: در آن زمان، لشکر ۲۵کربلا از چندین لشکر پشتبانی میکرد و خودش هم به عنوان یک لشکر ویژه و خط شکنم بود و در عملیاتهایی که به صورت ویژه و اختصاصی به این لشکر واگذار میشده است با حضور همین رزمندگان شمالی حماسه آفرینی میکردند ازجمله حماسه فاو که سرنوشت جنگ را تغییر داد و بعد از آن رژیم بعث را مجاب کرد که قطعنامه را بپذیرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1883070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =