فارس نوشت:

خولیو ولاسکو سرمربی تیم ملی والیبال ایران در آستانه جدال حساس فردا شب دو تیم رئال مادرید و بارسلونا به خبرنگار روزنامه مارکای اسپانیا گفت: به عقیده من یکی از نکات مهم موفقیت در والیبال کار گروهی است و من این کار گروهی و تیمی را از گواردیولا الهام گرفته‌ام.

وی ادامه داد: وقتی به صورت عمقی به برخی مسائل بپردازیم متوجه می‌شویم که مدیریت گروهی و توجه زیاد به مسائل روحی و روانی در بارسلونا موج می‌زند و من نیز همین مسئله را در تیم خود لحاظ می‌کنم.

ولاسکو که در زمان حضور گواردیولا در باشگاه برشای ایتالیا با وی آشنا شده، در این باره گفت: من در آن زمان در موزه افتخارات خود قهرمانی در جهان، لیگ ایتالیا و سطح اروپا را داشتم و حتی در المپیک و لیگ‌های مختلف در کشورهای متفاوت تجربه کسب کرده بودم اما پس از ملاقات با گواردیولا متوجه شدم که می‌شود در کنار این موفقیت‌ها از مربیگری و جهان زیبای ورزش لذت برد.

این مربی آرژانتینی عنوان کرد: گواردیولا در رم در شرایطی که یک بازیکن ساده بود با من صحبت کرد و به من گفت قصد دارد در آینده به یک مربی بزرگ تبدیل شود و در آن زمان نیز مدام بر اهمیت مسائل روحی و روانی در فوتبال تاکید داشت. من نیز به او توصیه کردم مدیریت گروهی و دوستی مدیریت شده با بازیکنان را همیشه مدنظر قرار بدهد.

سرمربی تیم والیبال ایران افزود: ‌یکی از نکاتی که هم من و هم گواردیولا بر آن اتفاق نظر داشتیم، این بود که با یک شیوه نمی‌شود همه بازیکنان را درمان کرد اما درمان بیماری مشترک یک تیم اهمیت دادن به کار گروهی است.

ولاسکو در باره شخصیت گواردیولا گفت: به عقیده من او به تیم خود امنیت و آرامش تزریق می‌کند. رهبری کردن یک تیم کار کمی نیست و همیشه کاری می‌کند که بازیکنانش حتی در اوج تشنه یادگیری باشند. او شخصیتی بسیار متعادل دارد و فوق‌العاده مسئولیت پذیر است.

سرمربی تیم والیبال ایران درباره مقایسه گواردیولا و مورینیو گفت: این دو شخصیت از چهره‌های مطرح جهان فوتبال هستند و به نظر من مسئولیت پذیری ویژگی بارز هر دو است. این دو به خوبی کار خود را می‌دانند و با تجهیزاتی که در اختیار دارند، به سمت موفقیت حرکت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: گواردیولا باید ضریب انعطاف پذیری خود را برای انطباق با شرایط مختلف و بازیکنان جدید افزایش دهد. او از لحاظ فرهنگی مرد بسیار بزرگی است و باید بداند بارسلونا بهترین و بالاترین مکانی است که نصیب او می‌شود.
ولاسکو در اواخر دهه 90 میلادی ، مدیر اجرایی تیم اینتر ایتالیا بود و پپ گوآردیولا سال های پایانی فوتبالش را در این تیم سپری کرده است.

4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 188422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    12 0
    یک عکس خوب و تنها از مربی والیبال ملی ایران ندارید که همه اش این عکس را میگذارید، می خواهید یکی براتان بفرستم!!!
  • بدون نام IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    2 9
    ببخشید من متوجه نشدم یک مربی معتبر والیبال چه ربطی به فوتبال و مدیر اجرایی یک تیم دارد؟؟؟؟؟؟؟ می شود در این مورد توضیح بدهید؟ چرا ولاسکو این سمت را در اینتر داشته است؟ لابد به همین خاطر است ایتالیا الان فوتبالش به این روز افتاده است.