منتجب نیا: نمره دولت رئیسی زیر ۱۰ است /دولت یا شعارهای دهان پُرکن می دهد یا بلوف می زند

دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی گفت: مجلس یازدهم ضعیف ترین مجلس بعد از انقلاب بود و اعضای مجلس هم در زمینه سلامت، صداقت و خدمتگزاری در رده آخر دوره های مجلس قرار دارند. حوادث رخ داده در این مجلس نشان دهنده این است که در این مجلس آنچه حاکم بوده، سودجویی، فرصت طلبی، مال دوستی و رانت خواری  و .. بوده است

رسول منتجب نیا، دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی، در گفتگوی نوروزی با خبرگزاری خبرآنلاین، درباره بدترین اتفاق رخ داده در ۱۴۰۲ گفت: بدترین رویداد، از نظر آثار منفی و نتایج بدی که در بردارد، انتخابات مجلس دوازدهم بوده است. بعد از پیروزی انقلاب ما هیچ دوره ای از انتخابات نداشتیم که میزان آراء تا این پایین، این همه حاشیه، حوادث غیر منتظره و غیر مترقبه و چیزهایی که برای یک نظام مردم سالار به هیچ وجه پسندیده نیست، داشته باشد. بنابراین معتقدم در کنار حوادثی که اتفاق افتاد و بسیار تلخ بود، بدترین آن از نظر آثار منفی، همین انتخابات بوده است.

پیام انتخابات مجلس شورای اسلامی به مسئولان

دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی درباره بهترین اتفاق سال نیز گفت: حوادث متعددی بودند که نمی توان حادثه خوب در نظر گرفت، ولی نسبت به حوادث دیگر خوب و مفید بود، از جمله حضور مردم در ۲۲ بهمن. اما می توان گفت عدم حضور مردم و مبارزه مدنی مردم با حاکمیت در انتخابات ۱۱ اسفندماه، جزو پدیده های ۱۴۰۲ بوده است. مردم علیرغم همه تبلیغات سرسام آور و هزینه های عظیمی که مسئولان مربوطه داشتند، با زبان بی زبانی اعتراض، انتقاد و نارضایتی خود را نسبت به مسئولان نظام و عملکرد حکومت ابراز کردند. این خود یک تحول بود.

وی ادامه داد: اگر انتخابات را یک حماسه بدانیم؛ نه از نظر اینکه مردم شرکت کرده، رأی دادند و منتخبان را انتخابات کردند، نه از این جهت منفی است، ولی از ین جهت که اکثریت مردم به خصوص در شهرهای بزرگ که کشش سیاسی زیادی دارند، همین که حضور پیدا نکردند و اعتراض خود را ابراز کردند؛ یک نقطه عطف در تاریخ و یکی از برگ های برنده ملت ایران در تاریخ معاصر قلمداد می شود.

صادق لاریجانی ناکام ماند

منتجب نیا با بیان اینکه چهره های مثبت و موفق کسانی هستند که در صحنه سیاسی حضور نداشتند، تصریح کرد: کسانی چون حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد خاتمی، مهدی کروبی و میرحسین موسوی و دیگران که حضور چشمگیری نداشتند و کناره گیری کنند جزو همین چهره ها هستند. اما کسانی که وارد صحنه شدند و توانستند از آب گل آلود ماهی بگیرند، به زعم خود توفیق پیدا کردند و چهره های منفی که نقطه مثبتی در تاریخ شان برای ملت و نظام ایران وجود ندارد، در مجلس و دولت ورود پیدا کردند، این افراد از دید خود خودشان را موفق می دانند ولی از دید ما توفیق آنها یعنی شکست نیروهای انقلابی و مردم در ادامه مسیر انقلاب و دموکراسی است.

او ناکام ترین چهره های سیاسی کشور را کسانی می داند که در صحنه حضور فعال داشتند و برای پیروزی خیلی سرمایه گذاری دانست و گفت: صادق لاریجانی ناکام بود و برای انتخابات مجلس خبرگان هم رأی نیاورد. کسی که رئیس مجمع تشخیص نظام است امروز به عنوان یکی ار اعضای خبرگان هم نتوانست رأی مردم را جلب کند.

هیچ دولتی مثل دولت سیزدهم اهل بلوف زدن نبود

منتجب نیا درباره عملکرد دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۲ گفت: من به عملکرد دولت نمره زیر ۱۰ می دهم؛ به دلیل اینکه هم شخصیت اعضا دولت و تخصص و تعهدشان را به هیچ وجه در طراز این ملت نمی دانم و هم فعالیت هایی که انجام می دهند، علیرغم اینکه بعضی ها از نظر حجم و تقویت چه بسا قابل دفاع باشد، ولی از نظر کیفیت و نتیجه به شدت منفی هستند. آثار این اقدامات همین فلاکت اقتصادی است که مردم به آن مبتلا شدند و در سخت ترین شرایط اقتصادی و معیشتی به سر می برند و این به خاطر ناکارآمدی و نابلدی اعضا دولت است.

وی افزود: از سوی دیگر عدم صداقت و شعارهای دهن پرکن و خلاف واقع در برنامه های آنها موج می زند. شاید در هیچ دولتی این همه شعار پیروزی و موفقیت و بلوف زدن را شاهد نبودیم. ولی متاسفانه به رغم شکست دولت در اداره امور مملکت دائما دم از پیروزی می زنند و شعارهای دهن پرکن می دهند و مردم همه می دانند که این شعارها خلاف واقع است و واقعیت چیز دیگری است.

دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی درباره عملکرد مجلس یازدهم در سالی که به پایان رسید، گفت: مجلس یازدهم ضعیف ترین مجلس بعد از انقلاب بود و اعضای مجلس هم در زمینه سلامت، صداقت و خدمتگزاری در رده آخر دوره های مجلس قرار دارند. حوادث رخ داده در این مجلس نشان دهنده این است که در این مجلس آنچه حاکم بوده، سودجویی، فرصت طلبی، مال دوستی و رانت خواری و .. بوده است و اگر افرادی در میان نمایندگان با صداقت زندگی کردند، اولا کمیاب بودند و ثانیا نتوانستند اثرگذار باشند. نمونه هایی چون خودروهای شاسی بلند، رانت ها، دخالت در امور اجرایی و مبادله و بده و بستان کردن با دستگاههای اجرایی، همه منفی هستند و می توان برای این مجلس در نظر گرفت. مجلس یازدهم از لحاظ عملکردش نمره بسیار پایینی را گرفته است و علیرغم اینکه نتوانسته نظر مردم و اولیا الهی را جلب کند، بلکه برای خود در تاریخ صفحه تاریک و منفی را به جای گذاشته است.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1884255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =