علی‌اف: باکو به صلح با ایروان نزدیک‌تر از همیشه است

تهران-ایرنا- رئیس جمهوری آذربایجان گفت، باکو اکنون از هر زمان دیگری در گذشته به صلح با ایروان نزدیک است.

به گزارش خبرآنلاین، خبرگزاری تاس نوشت: الهام علی اف در مراسم افتتاح یازدهمین مجمع جهانی باکو با عنوان «بازگرداندن جهان تکه تکه شده» ضمن بیان این مطلب تاکید کرد، جمهوری آذربایجان آماده ادامه مذاکرات صلح با ارمنستان است زیرا به گفته وی، زمان آن رسیده که به بی ثباتی در منطقه پایان داده شود.

مجمع جهانی باکو که سازمان دهی آن را مرکز بین المللی نظامی گنجوی برعهده داشته است، از سال ۲۰۱۳ برگزار می شود. باشگاه مادرید یکی از مبتکران ایجاد چنین بستر گفتگوی بین المللی است که بیش از ۸۰ رئیس جمهور سابق و نخست وزیر سابق از ۵۶ کشور را گرد هم می آورد.

اولین مجمع درباره وضعیت قفقاز جنوبی برگزار شد، اما بعد با توجه به گستردگی موضوعات مطرح شده در آن که ماهیت منطقه ای داشت، درباره جهانی نامیدن آن تصمیم گیری شد. در یازدهمین مجمع بیش از ۴۰۰ نماینده از ۶۸ کشور جهان حضور دارند.

به گزارش ایرنا، مقام ارشد ارمنستان پیشتر اعلام کرد که این کشور در صورتی که باکو از اراده سیاسی لازم برخوردار باشد، آماده امضای توافقنامه صلح با جمهوری آذربایجان است.

واهان کاستانیان معاون وزیر امور خارجه ارمنستان در مصاحبه‌ای در جریان مجمع دیپلماسی آنتالیا در ترکیه به خبرگزاری «رویترز» گفت: ایروان اراده سیاسی برای عادی‌سازی روابط با جمهوری آذربایجان بر اساس اصولی که پیشتر میان طرفین توافق شده بود را دارد.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1884310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =