طرح ویژه گشت و مراقبت از عرصه‌های ملی دراستان سمنان اجرا می‌شود

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: طرح ویژه گشت و مراقبت از عرصه‌های ملی همزمان با آغاز تعطیلات نوروزی در استان سمنان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،سرهنگ علیرضا ابوطالبی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در نشست آخرین تمهیدات نوروزی یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری به میزبانی سالن شهید نقاشیان اداره کل ضمن بیان اینکه ۳۰ تیم حفاظتی طی عید نوروز در عرصه منابع طبیعی استان سمنان فعال است، ابراز داشت: این تیم‌ها به صورت گشت‌های شبانه روزی تا ۱۴ فروردین ماه در سطح پایگاه‌های امداد و جنگل منابع طبیعی استان سمنان مستقر خواهند بود.
وی ضمن بیان اینکه همزمان با آغاز تعطیلات نوروزی طرح گشت و مراقبت از عرصه‌های منابع طبیعی در دستور کار است، افزود: هدف از اجرای این طرح‌ها جلوگیری و پیشگیری از هر گونه تعهدی به حوزه منابع طبیعی است.
وی با اشاره به اینکه عرصه‌های منابع طبیعی جزو انفال و سرمایه‌های ملی محسوب می‌شوند، گفت: به منظور تدابیر اجرایی حفاظتی، این طرح با رویکرد پیشگیرانه در سطح استان سمنان به مرحله اجرا درآمده و عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی با تمامی امکانات و تجهیزات در این ایام به گشت زنی پرداخته و با هرگونه تعرض و تجاوز به عرصه‌های ملی برخورد قانونی خواهند داشت.
ابوطالبی ضمن بیان اینکه اراضی ملی و عرصه‌های منابع طبیعی طی این ایام مورد رصد و پایش دقیق قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: اکیپ‌های گشت‌های حفاظتی منابع طبیعی طی نوروز ۱۴۰۳ در آماده باش کامل هستند و با هر گونه موارد تخلف به صورت جدی برخورد می‌کنند.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان سمنان بابیان اینکه این گشت‌ها در سراسر استان با برخورداری از امکانات و تجهیزات کار گشت زنی را انجام خواهند داد، ابراز داشت: در صورت مشاهده هر گونه تخلف قطعاً برخوردهای لازم با متخلفان صورت می‌گیرد.
وی ضمن بیان اینکه یک تیم برای بازرسی و رصد و پایش در تمام شهرستان‌های تابعه استان سمنان به صورت کشیک حضور دارد، افزود: از شهروندان استان سمنان نیز درخواست داریم هر گونه موارد مشکوک و تخریب را با شماره تلفن‌های ۱۵۰۴، ۱۳۱، ۱۳۹ و ۱۵۴۰ به یگان حفاظت اطلاع دهند تا موضوع بررسی و رسیدگی شود.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1885291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =