۱ نفر
۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳
حال خوب تعطیلات با آوردن سینما به خانه

یک تعطیلات طولانی در پیش است؟ چه عالی. مگر می‌شود تعطیلاتی باشد و فیلم دیدن جزئی از آن نباشد؟ جمع شدن دور هم، چیدن انواع خوراکی‌ها و غوطه‌ور شدن در دنیای فیلم و سریال یا مرور فیلم‌ها و عکس‌های قدیمی خانوادگی، تولدها، سفرها، دورهمی‌ها، خاطرات عیدها. چه چیزی می‌تواند این ترکیب را حتی فوق‌العاده‌تر هم کند؟ بدون شک یک ویدئو پروژکتور خوب.

دیدن فیلم با تصویری بزرگتر و چشم‌گیرتر همانطور که در سینما تجربه‌اش می‌کنیم لذت دیگری دارد. پس چه بهتر است که زودتر دست به کار شوید و برای خانه‌تان یک سینما دست و پا کنید. فکر می‌کنید نشدنی یا گران است یا کار سختی از خواهد بود؟ مطمئن باشید همانطور که در خیلی چیزها فناوری سبک زندگی را دگرگون کرده و دسترسی به بسیاری از امکانات را ارزان کرده، در این مورد هم کار خودش را به خوبی انجام داده و می‌توانید با هر رنج قیمتی، نتیجه مناسبی را به دست آورید و از لذت یک سینمای خانگی برخوردار شوید. اگر می‌خواهید بیشتر بدانید با ما همراه شوید.

چرا ویدئو پروژکتور؟

استفاده از ویدئو پروژکتور تجربه متفاوتی است. اگر اهل فیلم باشید، تصویر بزرگ کلا حال و هوای دیگری به فیلم می‌دهد. اگر اهل بازی ویدئویی باشید، باعث می‌شود خود را کامل در دنیای بازی بیابید. اگر اهل مسابقات ورزشی باشید، انگار به استادیوم رفته‌اید. برای کسانی هم که اهل موسیقی هستند، نمایش کنسرت در ابعاد بزرگ می‌تواند آنها را به فضای یک سالن موسیقی زنده ببرد.

همچنین ویدئو پروژکتور وسیله‌ای است که همه اعضا خانواده چه کودکان و چه بزرگسالان از آن لذت می‌برند. کافی است یک کارتون یا انیمیشن را با ویدئو پروژکتور پخش کنید تا ببینید چطور کودکانتان میخکوب می‌شوند.

حال خوب تعطیلات با آوردن سینما به خانه

کیفیت و قیمت ویدئو پروژکتور چگونه است؟

ویدئو پروژکتورها بسیار پیشرفته شده‌اند. آنها دیگر دستگاه‌هایی پیچیده، پر هزینه و پردردسر نیستند. لامپ‌های تصویر قدیمی، جای خودشان را به‌فناوری‌های جدید داده‌اند، دستگاه‌ها کوچک و سبک شده‌اند و کارکردن با آنها بسیار ساده و راحت شده است. همچنین آنها با پشتیبانی از امکانات مختلف مانند وای‌فای، بلوتوث و درگاه‌های گوناگون، شرایطی فراهم می‌کنند که باعث می‌شود کاربران بتوانند استفاده‌های گسترده‌تری از آنها داشته باشند. مثلا بتوانند رایانه، نوت بوک، گوشی یا تبلت خود را به ویدیوپروژکتور وصل کنند تا تصویر آنها را به صورت بزرگ ببینند.

ویدئوپروژکتورهای امروزی کیفیت بسیار خوبی دارند. البته طبیعی است که مانند هر وسیله دیگری، آنها هم در رده‌های گوناگون و مدل‌های مختلفی عرضه شوند و کیفیت رده‌بالاها نیز با میان‌رده‌ها یا رده‌های اقتصادی تفاوت داشته باشد. هرچند که حتی میان‌رده‌هایی که اکنون در بازار وجود دارند نسبت به چند سال گذشته بسیار پیشرفت داشته‌اند و کیفیت کامل بالاتری را ارائه می‌کنند.

در خصوص قیمت هم بازه بسیار بزرگی را شامل می‌شوند که دلایل تفاوت قیمت آن می‌تواند مواردی این چنینی باشد:

  • کیفیت تصویر: یعنی دستگاه چه وضوح تصویری را پشتیبانی می‌کند و وضوح تصویر اصلی آن چی هست. برای استفاده‌های متداول خانوادگی وضوح تصویر HD یا FullHD مناسب هستند. ولی ویدئو پروژکتورهایی با وضوح 4K نیز در حال متداول شدن است. هرچند که باید ببینید اساسا چه میزان به فیلم‌هایی با چنین کیفیت بالایی دسترسی دارید.
  • شدت نور: یک موضوع مهم شدت نور است. اگر به این موضوع توجه نکنید ممکن است دستگاهی بگیرید که به دلیل شدت نور کم و پایین‌تر از چیزی که مناسب محیط‌تان است، کارایی نداشته باشند یا برعکس، دستگاه گران‌قیمتی بگیرید چون شدت نور بالایی دارد، در حالی که اصلا آن میزان نور برای محیط شما نیاز نیست. اگر می‌خواهید در این مورد بیشتر بدانید لازم است در مورد لومن و انسی لومن که واحدهای شدت نور در ویدئو پروژکتورها هستند، اطلاعات به دست آورید.
  • فاصله دستگاه تا پرده یا دیوار: یک مسئله مهم که بر روی قیمت و کیفیت تاثیر مهمی دارد فاصله مناسب ویدئو پروژکتور از پرده یا دیوار است. شما باید نسبت به محیطی که دستگاه قرار است در آن قرار گیرد انتخاب بهینه‌ای کنید. یعنی مدلی را برگزینید که برای آن فاصله کافی بوده و قیمتش متناسب باشد.
  • امکانات جانبی: داشتن یا نداشتن وای‌فای، ‌بلوتوث یا مجهز بودن به سیستم عامل اندروید و برخی امکانات گوناگون دیگر می‌توانند در قیمت دستگاه تاثیرگذار باشند. در خصوص وای‌فای و بلوتوث با توجه به اهمیت روزافزون آنها تقریبا اکثر مدل‌های جدیدتر دارای این امکانات هستند. اما در موردی مانند اندروید، اگر این موضوع برایتان اهمیت دارد باید به اینکه دستگاه مجهز به این سیستم عامل هست یا نه دقت کنید. این امکان روی قیمت دستگاه تاثیر دارد چون برای اینکه بتواند از اندروید استفاده کند می‌بایست به برخی از اجزای سخت‌افزاری مانند پردازشگر و رم به شکلی تجهیز شده باشد تا امکان استفاده بدون مشکل از اندروید را فراهم کند. یک راه هم این است که اگر می‌خواهید ویدئو پروژکتور ارزان‌تر برایتان تمام شود، دستگاهی بدون اندروید خریداری کنید و هر زمان خواستید یک اندروید باکس به‌طور جداگانه تهیه کرده و آن را به ویدئو پروژکتور متصل سازید. یک فایده این روش، این است که ریسک سخت افزار مناسب اندروید در ویدئو پروژکتور را از بین می‌برد. یعنی این احتمال وجود دارد که هرچند دستگاه دارای این سیستم عامل محبوب باشد ولی به دلیل ضعف سخت‌افزاری نتوانید به شکل مناسبی از آن بهره بگیرید. در عوض اندرویدباکس‌ها به خاطر اینکه دستگاهی خاص و طراحی شده برای اندروید هستند این اطمینان را برایتان به‌وجود می‌آورند که اندروید به‌خوبی برروی آنها کار می‌کند.

حال خوب تعطیلات با آوردن سینما به خانه

تعطیلات در خانه هستید یا مسافرت؟

برخی دوست دارند تعطیلات در خانه بمانند، برخی هم به مسافرت می‌روند. شاید هم از آن دسته باشید که گاهی خانه را ترجیح می‌دهند و گاهی هم چمدان می‌بندند و راهی سفر می‌شوند. اگر اهل فیلم و سریال باشید، چه در خانه و چه در سفر حتما دوست دارید ساعاتی را به فیلم دیدن اختصاص دهید. خبر خوب این هست که بر خلاف تصور بسیاری از مردم که ویدئو پروژکتورها را آن دستگاه‌های بزرگ داخل اتاق‌های کنفرانس و جلسات می‌دانند، دستگاه‌های خانگی بسیار کوچکتر و جمع‌ و جورتر هستند. به این ترتیب می‌توانید در خانه آنها را استفاده کنید و هر وقت هم راهی سفر شدید همراهتان ببرید. می‌توانید مطمئن باشید تا زمانی که بتوانید دستگاه را به برق وصل کنید، حتی اگر برق حاصل از یک دستگاه مولد یا برق تبدیل شده خودرو باشد، هیچ چیز، نمی‌تواند جلوی لذت بردن شما از آن را بگیرد. بهتان پیشنهاد می‌کنیم فیلم دیدن در فضای باز مثلا حیاط خانه یا ویلا را هم در صورت امکان، تجربه کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1885557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =