۰ نفر
۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
مشکل جدی گوشی‌های ارزان‌قیمت!

ظاهراً برخی وب‌سایت‌های امروزی حتی از بازی PUBG سنگین‌تر هستند و اجرای آن‌ها به توان پردازشی زیادی نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش زومیت، Danluu تجزیه‌وتحلیل جامع ۲۳ صفحه‌ای درمورد وضعیت کنونی صفحات وب و عملکرد برنامه‌های بهینه‌نشده منتشر کرده است و طبق این آزمایش‌، گوشی‌های پایین‌رده که توان اجرای بازی PUBG با سرعت ۴۰ فریم برثانیه را دارند در بارگذاری برخی صفحات وب دچار مشکل می‌شوند.

صفحه‌ی وب Wix به بارگیری ۲۱ مگابایت داده نیاز دارد، درحالی‌که سایت‌های معروف Patreon و تردز حدود ۱۳ مگابایت داده را برای یک صفحه بارگذاری می‌کنند و همین مورد سرعت اجرای صفحات وب را کاهش می‌دهد و طبق آزمایش‌ها حدود ۳۳ ثانیه زمان برای بارگذاری کامل سایت‌های مذکور نیاز است. در برخی موارد حتی امکان دارد صفحه‌ی وب به‌هیچ‌وجه بارگذاری نشود.

مشکل جدی گوشی‌های ارزان‌قیمت!

نتایج آزمایش Danluu در جدول بالا آورده شده است که سرعت بارگذاری چندین وب‌سایت را روی دستگاه‌های رده‌پایین ازجمله تکنو S8C و ایتل P32 نشان می‌دهد.

اجرای سایت‌ها روی دستگاه‌های قدرتمندتر مجهز به پردازنده‌های M1 Pro ،M3 و M3 Max اپل نیز بررسی شده است.

همان‌طور که آزمایش بالا نشان می‌دهد، برخی وب‌سایت‌ها مثل Quora و اساساً شبکه‌های اجتماعی واقعاً سنگین هستند. پلتفرم‌های جدید تولید محتوا ازجمله SquareSpace و پلتفرم‌های انجمن آنلاین مثل Discourse نیز عملکردی به بدی همتایان قدیمی خود دارند و اغلب در برخی دستگاه‌های رده‌پایین غیرقابل استفاده‌اند.

تکنو S8C یکی از گوشی‌های رده‌پایین و رایج در بازارهای نوظهور محسوب می‌شود که در اجرای برخی سایت‌ها مشکل دارد. برخی قابلیت‌های این دستگاه واقعاً چشمگیر هستند زیرا می‌تواند بازی PUBG را با سرعت ۴۰ فریم‌برثانیه اجرا کند اما قادر به بارگذاری سایت Quora نیست و در پیمایش نسخه‌ی تحت‌وب شبکه‌های اجتماعی با لگ زیاد مواجه می‌شود.

بررسی‌های Danluu نشان می‌دهد روند طراحی وب مدرن به افزایش روزافزون پهنای باند و پردازش گرایش دارد. Quora وب‌سایتی است که افراد در آنجا به سؤالات یکدیگر پاسخ می‌دهند؛ چه دلیلی دارد که یک سایت سنگین‌تر از یک بازی بتل رویال آنلاین باشد؟

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1885633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =