۶ نفر
۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۷
کدام جنگنده بهتر است، اف ۱۵ یا اف ۲۲ ؟

بهترین جت جنگنده در نبردهای تن به تن ضرورتاً بهترین جنگنده برتری هوایی نیست. وقتی عملیات های تهاجم زمینی در میان باشد، همه چیز تغییر می کند.

به گزارش خبرآنلاین، جنگنده F-15 Eagle ساخت کمپانی مک دانل داگلاس بدون شک سریع ترین جت جنگنده در ناوگان نیروی هوایی ایالات متحده است. این جنگنده در زمینه قابلیت های میدان نبرد می تواند از هر جت جنگنده دیگری در ناوگان هوایی این بخش از ارتش ایالات متحده پیشی بگیرد. این هواپیمای فوق العاده دارای حداکثر سرعت ماخ ۲.۵ است که آن را سریع تر از جت های دیگری مانند اف-۲۲ رپتور قرار می دهد که حداکثر سرعت آن ماخ ۲.۲ است.

به نقل از روزیاتو، این پرنده نظامی به عنوان سومین جت جنگنده سریع تاریخ هوانوردی نظامی جهان تاکنون شناخته می شود و در این زمینه تنها از نسخه رهگیر آزمایشی YF-12 و برنامه پرنده نظامی با ارتفاع پرواز بالای SR-71 Blackbird و البته جت های سوپرسونیک میگ-۲۵ و میگ-۳۱ قرار می گیرد. در حالی که میگ-۲۵ تنها در برخی از کشورها مانند لیبی و سوریه در سرویس باقی مانده، میگ-۳۱ بخش مهمی از نیروهای هوافضای روسیه است و هنوز در این کشور فعال است.

اف ۱۵ یا اف ۲۲ کدام جنگنده بهتری است؟

اف-۱۵ به شدت مجهز به سلاح بوده و توانایی های خارق العاده ای دارد که آن را به یک جت جنگنده فوق العاده تبدیل می کند که دهه هاست در اوج باقی مانده است. علاوه بر این، اف-۱۵ ایگل بدون شک مدت های مدید دیگری در سرویس باقی مانده و تا دهه های آینده در ناوگان نیروی هوایی ایالات متحده حضور خواهد داشت. F-15EX که جدیدترین نسخه این هواپیماست همچنان از خط تولید کمپانی بوئینگ خارج می شود و تسلیحات جدید و توانمندی های عملیاتی بهتر و پیشرفته تری دریافت می کند.

بهترین جنگنده برای نبرد تن به تن

وقتی به جت جنگنده در مفهوم سنتی آن فکر می کنید، اغلب تصویری از یک نبرد تن به تن بین دو هواپیما را تصور می کنید که در آن یکی برنده و دیگری بازنده می شود. در حالی که این موضوع در دوران جنگ جهانی اول و دوم صدق می کرد، این روزها شرایط کاملاً متفاوت است زیرا جنگنده ها برای گستره ای از اهداف مورد استفاده قرار می گیرند.

با این وجود، باید همچنان در مورد جت جنگنده آمریکایی که هنوز بهترین در زمینه نبرد تن به تن است گفت، زیرا دوئل های هوایی هنوز هم انجام می شوند. در این زمینه، هیچ جنگنده ای با اف-۲۲ رپتور ساخت کمپانی لاکهید مارتین برابری نمی کند.

اف ۱۵ یا اف ۲۲ کدام جنگنده بهتری است؟

اف-۲۲ با قدرت مانور و توانمندی های فوق العاده اش در میدان نبرد از دیگر جنگنده های ارتش ایالات متحده متمایز است که به آن امکان می دهد بسیار موثرتر و کارآمدتر از هر جنگنده ای دیگری پرواز کرده و با اهداف خود درگیر شود. در حالی که اف-۳۵ جدیدترین و پیشرفته ترین جت جنگنده چندمنظوره ارتش ایالات متحده است و برای انجام ماموریت های مختلف طراحی شده، اف-۲۲ رپتور با یک هدف واحد در ذهن طراحی شده است: اینکه بهترین جنگنده برتری هوایی باشد که تاکنون وارد آسمان ها شده است.

همچنین این هواپیما دارای تکنولوژی پیشرفته پنهانکاری است که آن را از دید رادارهای دشمن مخفی نگه داشته و فرصت هایی برای شلیک و شکار اول را در اختیار آن قرار می دهد. این هواپیما به ۶ فروند موشک هوا به هوای AIM-120C/D و یک جفت موشک هوا به هوای AIM-9M/X Sidewinder مجهز است که بسیار دقیق و نقطه زن بوده و توسط سیستم آویونیک و عملیات بسیار پیشرفته اف-۲۲ شلیک می شوند که این جنگنده را به یک ماشین کشتار تبدیل می کند.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1885748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =