این گوشی‌ها به اینترنت ماهواره‌ای متصل می‌شوند

سوال اصلی این است: چه چیزی باعث می‌شود اینترنت ماهواره ای ارزش استفاده را داشته باشد؟ این اینترنت چه مزیت‌هایی دارد؟ یا اینکه استفاده از اینترنت معمولی برای شما بهتر است؟ این همان چیزی است که در مقاله امروز به‌طور عمیقی به آن خواهیم پرداخت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این روزها شایعاتی درباره امکان اتصال به اینترنت ماهواره ای استارلینک با گوشی موبایل منتشر شده است؛ اما آیا چنین امکانی وجود دارد؟

اسپیس ایکس قصد دارد توسعه اینترنت ماهواره ای استارلینک را سرعت ببخشد و دسترسی به این نوع اینترنت پرسرعت و بدون محدودیت را در سراسر جهان میسر کند. به تازگی نیز دولت آمریکا با معاف کردن تحریم‌های مربوط به اینترنت ماهواره ای استارلینک، به ایلان ماسک و اسپیس ایکس اجازه داد تا خدمات Starlink را در ایران ارائه کند.همه گوشی های که قابلیت 4G دارند، قابلیت اتصال به شبکه‌ی استارلینک را خواهند داشت.

این گوشی‌ها به اینترنت ماهواره‌ای متصل می‌شوند

از سوی دیگر مدتی پیش اپل گوشی آیفون ۱۴ را معرفی کرد که امکان اتصال ماهواره ای یکی از ویژگی‌های پرشمار این سری محسوب می‌شود. همچنین بر اساس اخبار منتشر شده، گوگل هم قصد دارد پشتیبانی از اینترنت ماهواره ای را به سیستم عامل اندروید ۱۴ اضافه کند. حالا این سوال برای بسیاری از کاربران به وجود آمده که آیا با گوشی موبایل می توان به اینترنت ماهواره ای استارلینک وصل شد؟ در ادامه قصد داریم به این پرسش مهم کاربران پاسخ بدهیم.

اسپیس ایکس با انتشار گزارشی در وب‌سایت خود، برنامه زمانبندی اتصال مستقیم گوشی های تلفن همراه به شبکه‌ی ماهواره‌ای استارلینک (Direct to Cell) را رونمایی کرد.

بنابر این گزارش، امکان ارسال پیامک از سال ۲۰۲۴ و همچنین امکان برقراری تماس و استفاده از اینترنت تا سال ۲۰۲۵ فراهم خواهد بود. در این گزارش آمده است، همه گوشی های که قابلیت ۴G دارند، قابلیت اتصال به شبکه‌ی استارلینک را خواهند داشت.

این گزارش افزوده است که امکان این اتصال با برقراری خدمات رومینگ با اپراتورهای محلی فراهم است و درباره استراتژی اسپیس ایکس برای ارائه سیم‌کارت فیزیکی مستقل یا ارائه خدمات از طریق e-SIM، هنوز سیاست سکوت را پیشه کرده است.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1885883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =