سیدمحمد خاتمی خبرساز شد /رفتارهای انتخاباتی رئیس دولت اصلاحات زیر ذره بین

رفتار انتخاباتی رئیس دولت اصلاحات طی دوره‌های مختلف انتخابات زیر ذره بین رسانه اصلاح طلب رفته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روزنامه هم‌میهن طی تک نگاری از سید محمد خاتمی، رئیس دولت اصلاحات نوشت:

باورکردنی نبود؛ همه رسانه‌ها و جمع کثیری از دنبال‌کنندگان اخبار تا ساعت ۱۲ شب یعنی آخرین ساعت تمدید رای‌گیری در پایگاه‌های اخذ رای در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان، منتظر انتشار خبر رای دادن سیدمحمد خاتمی، رهبر جریان اصلاحات همچون همه ادوار گذشته بودند.

خاتمی در این انتخابات هم خبرساز شد؛ همانند انتخابات ریاست‌جمهوری هفتم که وارد انتخابات شد و دوم خرداد را رقم زد. انتخابات ریاست‌جمهوری دهم در سال ۸۸ که به نفع میرحسین موسوی وارد رقابت نشد و از او حمایت کرد. انتخابات دوره نهم مجلس که بعد از اعتراضات بود و تک‌رایی را به دور از جنجال‌های رسانه‌ای در دماوند به صندوق انداخت.

انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم که از حسن روحانی حمایت کرد و فضای انتخابات را پرشور کرد. انتخابات مجلس دهم با «تکرار می‌کنم» مردم را به حضور در انتخابات دعوت کرد و پس از آن هم با نقش‌آفرینی دوباره در انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم فضا را به نفع حسن روحانی و لیست اصلاح ‎طلبان در شورای شهر چرخاند.

او این بار هم با رای ندادنش خبرساز شد و در کنار جمع کثیری از مردم نارضایتیش را از وضع موجود اعلام کرد؛ رای‌ندادنی که با هشدارهای همیشگی‌اش به مسئولان با احتمال کاهش مشارکت و ناامیدی مردم عجین و هماهنگ بود. آنجا که با بیانیه ۱۵ماده ‎ای پیشنهاد اصلاح را در روزهای پس از اعتراضات ۱۴۰۱ مطرح کرد.

آنجا که بعد از انتشار سند راهبردی انتخابات جبهه اصلاحات بر همراهی با آن با این نگاه که به هر قیمت نباید پای صندوق رای رفت و باید «حداقل‎ های یک انتخابات باشد» که همراهی «طیف‌های رنگین‌کمانی ملت» اتفاق بیفتد و حالا چون مقدمات اتفاق نیفتاد، او هم رای نداد و اعلام کرد که «آگاهانه رای ندادم».

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1885893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =