۰ نفر
۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۹
پلمب کارگاه تولید مواد آتش‌زا

رییس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس پایتخت از پلمب یک کارگاه تولید مواد آتش زا خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، رییس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس پایتخت از پلمب کارگاه تولید مواد آتش‌زا و کشف بیش از ۲۰ هزار عدد ترقه خبر داد.

ایرنا در خبری نوشت: سرهنگ سعید راستی روز چهارشنبه اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر تولید مواد محترقه غیر مجاز توسط مالک کارگاهی در منطقه خاک سفید تهران، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران قرار گرفت و پس از تحقیقات جامع میدانی، هویت مالک کارگاه شناسایی شد و بدست آمد وی بدون مجوزهای قانونی به تولید مواد محترقه غیر مجاز می‌پردازد.

وی با بیان اینکه نتیجه تحقیقات انجام شده به مرجع قضایی منعکس شد ادامه داد: با دستور قضایی تیمی از ماموران به نشانی اعلام اعزام و موفق شدند در یک عملیات پلیسی مالک کارگاه را دستگیر و تعداد فراوانی مواد محترقه و تجهیزات کارگاهی کشف کنند.

رییس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس ابراز داشت: در این عملیات ۲۳ هزار و ۲۴۳ عدد مواد محترقه کپسولی و یک دستگاه مخصوص تولید و ساخت مواد منفجره، ۲۰۰ متر فیتیله آتش زنه و همچنین ۲۱ کیلوگرم مواد پیش ساز بسته انفجاری کشف و کارگاه مذکور پلمب شد.

اعتراف سارقان حرفه‌ای به ۵۰۰ فقره سرقت

رییس پلیس پیشگیری پایتخت هم گفت: با تلاش ماموران جنت آباد ۲ سارق حرفه‌ای دستگیر و متهمان به ۵۰۰ فقره سرقت اعتراف کردند.

سرهنگ علی قاسم پور ادامه داد: با توجه به ایام پایانی سال، ماموران انتظامی کلانتری جنت آباد، در حال گشت زنی های انتظامی در معابر پر ازدحام و مراکز تجاری بودند که به سه مرد که با استفاده از یک دستگاه موتورسیکلت در حال زاغ زنی متصدی و مشتریان مغازه ای طلافروشی بودند، مشکوک شدند.

وی با اشاره به اینکه موتورسیکلت متهمان فاقد پلاک انتظامی بود عنوان کرد: همین سرنخ کافی بود که ماموران وارد عمل شوند و دستور توقف موتورسیکلت را اعلام کنند؛ متهمان به محض شنیدن دستور ایست پلیس به سرعت از محل متواری و طرح مهار متهمان عملیاتی و در یک عملیات تعقیب و گریز پلیسی ۲ نفر دستگیر ولی راکب موتورسیکلت از محل متواری شد.

رییس پلیس پیشگیری پایتخت یادآور شد: در بررسی ابتدایی از سارقان یک قبضه سلاح سرد کشف شد و متهمان به همراه موتورسیکلت به کلانتری انتقال یافتند؛ با احراز هویت متهمان مشخص شد هر دو از سارقان و زورگیران حرفه ای بوده و تحت تعقیب پلیس آگاهی تهران هستند.

سرهنگ قاسم پور با بیان اینکه متهمان به ۵۰۰ فقره سرقت با همکاری یکدیگر اعتراف کردند، یادآور شد: با اخذ دستور قضایی هر دو متهم در اختیار پلیس آگاهی تهران برای ادامه تحقیقات قرار گرفتند.

۲۳۳۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1886369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =