۰ نفر
۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
سرقت مسلحانه در شهرک غرب

عاملان سرقت مسلحانه در شهرک غرب دستگیر شدند.

به گزارش خبرآنلاین، رییس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری عاملان سرقت مسلحانه در شهرک غرب خبر داد.

مهر در خبری نوشت: سردار علی ولیپور گودرزی گفت: زمستان سال گذشته، مرد جوانی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفت و هراسان به اپراتور گفت، دقایقی قبل ۵ فرد مسلح با سلاح کلت‌کمری وارد خانه‌ام در محله "ایوانک" شدند و با ضرب و جرح افراد حاضر اقدام به سرقت اموال با ارزش داخل گاوصندوق کردند و پا به فرار گذاشتند.

وی افزود: با اعلام این خبر، تیمی از کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی راهی صحنه جرم شدند و در تحقیقات ابتدایی متوجه شدند ۵ مرد جوان در حالی که شاکی به همراه خانواده، سرایدار و پرستار فرزندش در خانه حضور داشتند با کلت کمری، شوکر، اسپری اشک‌آور، چاقو و قمه وارد شده و پس از ضرب و جرح سرایدار ساختمان، شخص شاکی و بستن دست و پای آنها با تهدید حاضرین ۲ گاو صندوق موجود در اتاق خواب را تخریب و مقدار زیادی ارز، طلاجات، سکه و … سرقت کردند.

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: کارگاهان تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی در نخستین‌گام اقدام به انگشت‌نگاری از صحنه‌جرم کردند تا ردپایی از متهمان به دست آوردند و کارآگاهان که در جریان تحقیقات متوجه وجود دوربین‌های مداربسته اطراف خانه شده بودند به بازبینی آنها پرداختند.

سردار گودرزی ادامه داد: در فیلم‌ها مشخص شد، ۵ مرد جوان با ۲ خودروی پژو ۲۰۶ و سمند حوالی خانه موردنظر کمین کرده و با اجرای نقشه قبلی در یک فرصت مناسب اقدام به این سرقت کرده که در این شاخه از تحقیقات پلاک یکی از خودروها مشخص شد و همین سرنخ مهم کافی بود تا متهمان در یک قدمی بازداشت قرار بگیرند.

وی افزود: در اقدامات اطلاعاتی هویت یکی از سارقان برای کارآگاهان فاش شد که بررسی‌های بیشتر نشان می‌داد متهم با یک زن جوان که پرستار سابق فرزندان شاکی بوده ارتباط داشته است که این سرنخ شک تیم پلیس را برانگیخت!

رئیس پلیس آگاهی پایتخت متذکر شد: کارگاهان در ادامه زن جوان را بازداشت کردند؛ متهم در جریان بازجویی خیلی زود به جرم مشارکت در سرقت مسلحانه از خانه صاحب کار قبلی‌اش اعتراف و عنوان کرد برای کینه‌جویی و سرقت این نقشه را طراحی و با مرد جوان به اجرا گذاشته است.

وی افزود: کارآگاهان در آخرین‌گام با اطلاعاتی که از زن جوان دریافت کرده بودند راهی مخفیگاه‌های دیگر متهمان شدند و پس از تعقیب و مراقبت چند دقیقه‌ای مردان جوان را طی عملیات ضربتی دستگیر کردند که در ادامه نیز مالخر پرونده بازداشت شد.

سردار گودرزی ادامه داد: متهمان پس از انتقال اداره یکم پلیس آگاهی صراحتاً به جرم خود مبنی بر سرقت مسلحانه اموال با ارزش از خانه مورد نظر در شهرک غرب اعتراف و عنوان کردند که اطلاعات این خانه را شامل ساعت ورود و خروج شاکی، مکان گاوصندوق‌ها و … از زن جوان دریافت کرده بودند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی، متهمان برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی قرار گرفت و تحقیقات برای شناسایی سایر شکات احتمالی قرار دارد.

۲۳۳۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1886957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =