۰ نفر
۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۴
۲۷ تن مواد غذایی فاسد در همدان کشف شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ۲۷ تن مواد غذایی فاسد از ابتدای اجرای طرح سلامت نوروزی و ماه رمضان در این استان کشف و معدوم شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان، فاطمه ترکمان اسدی در گفتگویی با اعلام این خبر افزود: طرح بهداشت سلامت نوروزی و ماه رمضان از نیمه اسفند سال گذشته با بهره گیری از ۱۵ تیم آغاز شده است.

وی همچنین گفت: در این طرح بیش از ۲۲ هزار مرکز تهیه مواد غذایی، ۱۰ هزار و ۲۰۰ اماکن عمومی، ۱۰۸ اماکن بین راهی، ۱۶۸ مرکز اقامتی، یازده پایانه، ۴۲۳ قنادی و کارگاه تولید شیرینی، ۴۰ محل فروش آش و حلیم، یک هزار و ۷۷۴ مسجد و اماکن متبرکه، ۳۵ مرکز عرضه قلیان، سامانه های آبرسانی چندین مرکز دیگر زیر پوشش قرار گرفتند.

رییس مرکز بهداشت استان همدان اضافه کرد: تیم نظارت و بازرسی از ۱۵ اسفند سال گذشته تا روز گذشته ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر ساعت بازرسی از مراکز اقامتی، مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی، اماکن، پایانه ها مسافربریف مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی، شیرینی فروشی ها مراکز تهیه زولبیا و بامیه شیرینی های سنتی، مراکز آش و حلیم، مساجد و اماکن متبرکه و دیگر بخش ها انجام دادند.

ترکمان اسدی افزود: متصدیان ۲۰ مرکز اقامتی اخطار دریافت کرده و ۲ مرکز به مرجع قضایی معرفی شدند، همچنین به دنبال ۳۱۳ مورد بازدید مراکز و اماکن بین راهی ۵۸ واحد اخطار، ۹ واحد معرفی به مرجع قضایی و چهار واحد پلمب شدند.

وی ادامه داد: ۴۸ نوبت بازرسی ازپایانه مسافربری صورت گرت که برای هفت واحد اخطار کتبی صادر و یک واحد به مرجع قضایی معرفی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: به دنبال بازرسی از ۱۵ هزار و ۲۴۵ واحد تهیه، توزیع، فروش و عرضه مواد غذایی این استان ۷۵ واحد پلمپ و ۲۱۵ واحد به مرجع قضایی معرفی شدند.

ترکمان اسدی، ۱۸۱ موردذ برخورد با دست فروشان، پلمپ ۱۴ اماکن عمومی، بازرسی یک هزار و ۱۸ قنادی و کارگاه تولید شیرینی، ۱۷۴ مرکز عرضه آش، ۴۲۰ مرکز تولید، تهیه و فروش اختصاصی زولبیا، بامیه و شیرینی های سنتی، بازرسی از یک هزار و ۲۸۳ مسجد را از دیگر اقدام های این معاونت برشمرد.

وی با تاکید بر اینکه سامانه ۱۹۰ پل ارتباطی مردم با کارشناسان بهداشت است، افزود: شهروندان می‌توانند هرگونه تخلف بهداشتی را به صورت شبانه روزی با سامانه ۱۹۰ در میان بگذارند که تاکنون ۹۵ نفر با این سامانه تماش برقرار کردند.

47

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1887989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =