رئیس شورای اروپا ضمن استقبال از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره آتش‌بس فوری در غزه، رعایت این قطعنامه را ضروری دانست.

به گزارش خبرآنلاین، «شارل میشل» عصر امروز (دوشنبه) با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) نوشت: من رای شورای امنیت سازمان ملل را که به وضوح خواستار آتش‌بس فوری در غزه است، تحسین می‌کنم.

وی با اشاره به بیانیه هفته گذشته شورای اروپا درباره توقف فوری جنگ در غزه، تصریح کرد: اکنون ضروری است که این قطعنامه رعایت شود.

شورای امنیت سازمان ملل متحد دقایقی پیش قطعنامه درباره حمایت از آتش‌بس فوری در غزه را تصویب کرد و ۱۴ عضو از ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل به قطعنامه ارایه شده توسط اعضای غیر دائم این شورا برای برقراری آتش بس فوری در غزه رای مثبت دادند.

به گزارش ایرنا،ایالات متحده آمریکا به عنوان یکی از حامیان اصلی رژیم صهیونیستی برخلاف ادوار قبل، رای ممتنع داد و به این ترتیب قطعنامه برقراری آتش بس در غزه به تصویب رسید.

این قطعنامه خواستار آتش‌بس فوری میان اسرائیل و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، آزادی فوری و بدون قید و شرط همه اسرا شده است. در این قطعنامه از تمام طرف‌ها خواسته است که به آتش بس فوری در ماه رمضان احترام بگذارند.

سران ۲۷ کشور اروپایی نیز هفته پیش با صدور بیانیه‌ای مشترک، ضمن ابراز نگرانی نسبت به بحران انسانی در غزه، خواستار توقف فوری جنگ در این باریکه شده بودند.

در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر و نسبت به متن نشست دور قبل شدیدتر تنظیم شده، آمده است که شورای اروپا «از تلفات بی سابقه غیرنظامیان و وضعیت بشردوستانه وحشت زده و خواستار توقف فوری درگیری‌ها است.»

این بیانیه می افزاید که توقف درگیری‌ها باید به نحوی باشد که «منجر به آتش بس پایدار، آزادی بی قید و شرط همه گروگان ها (اسرای اسرائیلی) و ارایه کمک های بشردوستانه (به داخل غزه) شود.»

این درحالی است که رژیم صهیونیستی طی نزدیک به ۶ ماه گذشته، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته است. این رژیم تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. بر اساس گزارش‌ها، تاکنون افزون بر ۳۲ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۴ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1888149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =