نامه پدر پیوندکبد ایران به وزیر بهداشت دولت هاشمی بعد از بازنشستگی اجباری/شما به صندلی استادممتازی دانشگاه تهران نیاز نداشتید،آن صندلی نیازمند شما بود

به دنبال بازنشستگی اجباری دکتر رضا ملک زاده استاد ممتاز دانشگاه علوم پزشکی تهران ، دکتر ملک حسینی مشهور به پدر پیوند کبد ایران به این اتفاق واکنش نشان داد.

به گزارش خبرآنلاین، اخیرا دانشگاه علوم پزشکی تهران و 40 استاد دیگر رشته های مختلف پزشکی را بازنشسته و اخراج کرده است.

دکتر ملک زاده که در زمره این استادان است در نامه ای گلایه آمیز به این شیوه انتقاد کرد.

اینک پروفسور علی ملک حسینی در نامه ای خطاب به ملک زاده به این موضوع پرداخته است.

در این نامه که بیت مشهور "قدر زر زرگربداند ، قدرگوهر گوهری" آغاز شده آمده است:شنیدم که مسئولین محترم دانشگاه علوم پزشکی تهران شمارا به شکلی عجولانه و بی خبرانه بازنشسته کرده اند ،حقیقتش این خبر برایم بسیار نگران کننده و شوک آوربود.

نامه پدر پیوندکبد ایران به وزیر بهداشت دولت هاشمی بعد از بازنشستگی اجباری/شما به صندلی استادممتازی دانشگاه تهران نیاز نداشتید،آن صتدلی نیازمند شما بود

به خودم گفتم مگرفردی دلسوز تر وطن پرست تر ، باسواد تر وازهمه مهمتر خدمت گذارتر از ملک زاده درمیان استادان دانشگاهها وجود دارد که چنین تصمیم نسنجیده ای درموردش گرفته اند ؟ آیا این افراد از تلاش های صادقانه وخستگی ناپذیر شما درطول ۴۵ سال گذشته خبرندارند ونمی دانند که شما جزء استثنائی ترین افرادی بودید که باوجود کسب مقام اول ودومی پزشکی چه دردورهٔ دانشجوئی وچه در دورهٔ دستیاری دانشگاه پهلوی سابق ماندن درایران را به رفتن به غربِ وسوسه انگیز که خیلی ها آرزویش را داشتند ترجیح دادید؟
آیا این دوستان نمی دانندکه شما درروزهای سخت اول انقلاب داوطلبانه به عنوان سرپرست یک تیم جهادگر پزشکی درکرد ستان شلوغ ونا آرام خدمت کرده اید ونمی دانند که درسخت ترین شرایط جوان ترین رئیس دانشکدهٔ پزشکی وجوانترین رئیس دانشگاه شیراز بوده اید؟ آیا نمی دانند که شما بزرگ ترین کارتحقیقاتی تاریخ ایران را درناحیهٔ گلستان وترکمن صحرا انجام داده اید که از افتخارات کشور محسوب می شود وآیا اینان نمی دانند که شما درکارآموزش وپژوهش و تربیت متخصص وفوق تخصص و محقق چه کارهای منحصر به فردی کرده اید وباپشتکار وتلاشی ستودنی زیر زمین بیمارستان دکتر شریعتی را به بهترین بخش تحقیقاتی گوارش وکبد کشور تبدیل کرده اید؟ وچندین آیانمی دانند دیگر که نیازی به گفتنشان نمی بینم .
در ادامه نامه دکتر ملک حسینی آمده است:
جناب دکترملک زاده شما به این صندلی استادممتازی دانشگاه هیچ نیازی نداشتید ولی این صندلی به شما بسیار نیازمند است چون کسی لایق تر وسزاوارتر از شما برای تکیه زدن براین کرسی درکشور وجود ندارد .
شما یک الگوی تمام عیار برای نسل جوان هستید که مهمترین بعد و وجههٔ این الگو ترجیح دادن کار وخدمت دروطن با وجود امکان کار در بهترین مراکز پزشکی دنیا می باشد بنده به عنوان فردی که در۴۳ سال گذشته شاهد خدمت بسیار دلسوزانه ، صادقانه و عالمانهٔ شما بوده ام از آن بیم دارم که چنین برخوردی سبب نا امیدی کسانی گردد که شما الگویشان بودید ومی خواستند دروطن بمانند .
اما برادر عزیزم جناب دکتر ملک زاده باور کنید که من این تصمیم ناخوشایند را به فال نیک می گیرم زیرا خودت می دانی که بیش از ده سال است من و همکارانم دنبالت بودیم که مابقی عمر را بیائید شیراز وشما هم بارها قول داده بودید و نیامدید. لطفاً هرچه زودتر برگرد شیراز ، خودت می دانی که ما از همان اول هم مخالف رفتنت به تهران بودیم ، لطفاً برگرد تا جوانهای زیادی که مشتاق آمدنت هستند خوش حال شوند و ما هم به امید خداوند بتوانیم از تجربیات ذیقیمت شما برای گسترش بخش های تحقیقاتی پیوند کبد وگوارش استفاده کنیم. مهمتر این که دیگر لازم نیست راه طولانی تهران به بالاده را طی کنید و هروقت دلت گرفت می توانی خیلی راحت راهی کازرون و بالا ده شوی و باحضور بر تربت پاک پدر و مادرت که عشق به خاک وطن را در دلت کاشته اند .فاتحه ای بخوانی و روحشان را شادکنی و پس از آن هم مثل همیشه خیل بیماران روستائی را که منتظرت هستند معاینه ودرمان کنی .ما بی صبرانه منتظرت هستیم
1717
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1888216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 25
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پزشک بازنشسته IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    6 104
    ملک زاده یه پزشک سهمیه ای کم سواد و فاقد شخصیت والای یک پزشک بود . بی جهت کسایی رو که جامعه عادی نمیشناسن بزرگ نکنید
    • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
      81 3
      دکتر ملک زاده را نمی شناسم اما به صفای باطن و وطن پرستی دکتر ملک حسینی باور دارم و بنابراین فرمایش ایشان برایم حجت است. ویژگی های طیف مسئولین حاضر هم می تواند دلیل دیگری بر صحت فرمایش ایشان باشد.
    • عزیز IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
      80 5
      پزشک بازنشسته کمی فکر کن. پروفسور ملک زاده قبل از انقلاب که سهمیه ای در کار باشه پزشک متخصص بوده اند.
    • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
      6 0
      تو که راست میگی! حداقل از خدا شرم کن.
    • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
      7 0
      خیلی حقیرانه و بسیار پست تر از یک‌کفتار باید باشی که به خاطر جبهه گیری سیاسی اونم ناحقت، پزشکی رو که اصلا نمیشناسی رو اینطور بکوبی. ملک زاده آدم بزرگ و خدومی بوده، طرح کوهورت سرطان مری رو‌هم تو ایران انجام داد که عملا شاخص ترین پروژه علمی پزشکی انجام شده در تاریخ ایرانه که در رشته آنکولوژی جهان نقش داشته و به نوعی به پیشرفت جهانی این دانش کمک کرده.‌میگذرم از کارهای دیگه اش، طبابتش، تدریسش و درستکاری اش.
    • آقا رضا AF ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
      8 0
      پزشک بازنشسته مغرور و بی وجدان. داده میگه دکتر ملک زاده زمان شاه پزشکی قبول شده بعد شما میگی ایشون سهمیه ای بودند
    • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
      3 0
      پزشک بیسواد بازنشسته میشه. چون پزشکی بازنشستگی نداره ولی استادی چون زمان داره ممکنه بازنشسته بشه
    • ح IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
      10 0
      خودتو بیشتر از این رسوا نکن. فقط یاد گرفتین به صورت ناشناس بیاین در راستای همراهی با نابخردان و مملکت خراب کنان جار وجنجال بکنین و دلخوش باشین به منافع زودگذر دو روزه. فرق شما با مغول چیه که دانشمندان این مرز رو از کار برکنار کرد و تخم خرابی در این ملک کاشت؟
  • عرشیا IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    100 1
    دولت فعلی رکورد دار بی رقیب فجایع در تمام مقولات است ، چه سیاسی ،چه اقتصادی و چه فرهنگی ، اخراج اساتید مبرز و کاربلد دانشگاهها هم در همین حیطه قابل بررسی است ...
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    74 5
    ما که هیچی نیستیم اما قدر ابن دکترها رو بدونید که با رنج درس خوندن اونهم ۴۰ سال.ایکاش از این مملکت میرفتی تا ما شرمنده ت نشویم .علی رغم اینکه نمیدانم کیستی اما کارنامه ات من ایرانی را شرمسار کرد.خداوند به تو که برای بیمار شب و روز نداری را طول عمر دهد.
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
      51 2
      شما درک و شعور و فهمت خیلی بیشتر ازین مسئولینی هست که ادعا میکنند خیلی سرشون میشه. اینا هرچی نخبه و دانشمند هست رو یا اخراج کردند یا فراری دادند یا اگر هنوز مانده اند حقوقشان کمی بیشتر از حقوق اداره کار است!
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    89 1
    توی این مملکت چه خبره؟! این همه شتاب و سرعت برای نابودی کشور برای چیست؟
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    20 0
    ahsant
  • علی IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    84 2
    دانشجویان سهمیه ایی حتما استاد مداح میخواهند نه اینها را
    • US ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
      7 0
      درست است مداح باید استاد دانشگاه کشور اسلامی باشد تابتواندهمه را مداح کند نیازی به علم پزشکی جدید هم نیست طب سنتی یا به قول آقایان طب اسلامی برای مسلمانان کافی است
  • معلمی US ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    61 2
    پاکسازی جناحی و خالص سازی با سرعت به پیش می رود و خشک و تر با هم می روند
  • سجاد ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    59 2
    خدا رو شکر دکتر ملک حسینی هنوز جایگاهی دارند که بتونند راه حلی برای این حماقت ارائه کنند چقدر ناراحت کننده است چنین تصمیماتی به واله احساس مسکنم در دوره قاجار زندگی میکنم هنوز همچین مسولانی داریم مایه تاسف است
  • JP ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    11 74
    هم ملک زاده و‌هم‌ملک حسینی با رانت و‌پارتی بازی به این مقامات رسیدند و‌مانع پیشرفت بسیاری از پزشکان شدند. حالا موقع تسویه حساب حق ندارند گله کنن !
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
      75 3
      نکنه با رانت و پارتی الان داره پیوند کبد انجام میده و در جهان برای خودش جایگاهی پیدا کرده؟!
    • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
      7 0
      معلومه از وقت قرصات خیلی گذشته!
    • ح IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
      5 0
      مانع پیشرفت بسیاری از پزشکان شدند؟ یعنی دست و پاشون رو بسته بودن که یه وقت کار علمی تحقیقاتی نکنن؟ یا منظورت از پیشرفت اینه که جلوی پست و مقام عده‌ای بیسواد رو گرفتند؟
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    3 53
    دکتر ملک زاده در کاهش جمعیت و قضیه خون های آلوده از فرانسه مقصرند
    • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
      5 0
      خود فرانسویها هم نمیدانستند که خونها آلوده اند!
  • علی US ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    25 6
    بابا ،کمی چاپلوسی تملق میکردی هنوز سر کلاس بودی .
  • خنجر جلیل گچساران IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    4 0
    درودسیدباغیرت شاهقاسمی، ای بنازمت هییییییی شیرمردشجاع اففتخارلروایرانی هستی درودبردکترملک زاده خاکی بی ریا