مروری بر حوادث ایران در یکشنبه 20 آذر 1390

سوءاستفاده رمال شیطان صفت از دختران جوان

سایت پلیس نوشت: فردی که با رمالی، جعل عنوان و ادعای ارتباط با مسئولان اقدام به اغفال و سوءاستفاده از دختران جوان می کرد با هوشیاری ماموران پلیس امنیت عمومی استان شناسایی و دستگیر شد. سرهنگ میر عباس صوفی وند با بیان این مطلب اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی به نام داریوش ‌با رمالی، جعل عنوان و ادعای ارتباط با مسئولان اقدام به اغفال دختران جوان و سوءاستفاده از آنها می‌کند، موضوع در دستور کار ماموران عملیاتی این یگان قرار گرفت. در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد‌، نامبرده در منزلی سه طبقه سکونت دارد که یکی از طبقات آن را به اقدامات مجرمانه خود اختصاص داده و در زمان های خاص از شبانه روز به منزل مذکور تردد دارد. با هوشیاری ماموران هنگامی که متهم قصد سوءاستفاده از یک دختر جوان را داشت طی هماهنگی با مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه وارد منزل شده و وی را دستگیر کردند.
رییس پلیس امنیت عمومی استان گفت: در بازرسی از منزل متهم تعداد قابل توجهی اوراق، کتب و وسائل دعانویسی و رمالی شامل 30 جلد کتاب با موضوعات رمالی و فال گیری و دعانویسی، تعدادی اوراق رمالی و دعانوشته، تعدادی کارت کف بینی و فالگیری، یک عدد پایپ، مقداری سوخته تریاک، تعدادی سکه و قطعه برنجی حاوی تصاویر طلسم و رمالی کشف و ضبط شد. سرهنگ صوفی وند با بیان اینکه متهم همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد از تمامی کسانی که مورد سوءاستفاده و اغفال وی قرار گرفته اند خواست تا به پلیس امنیت عمومی استان واقع در خیابان رودکی پلیس مراجعه و شکایت خود را بر علیه وی تنظیم کنند.

 

 

کشف کتیبه سنگی بدلی در شیراز

سایت میراث آریا نوشت: فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی فارس از کشف یک کتیبه سنگی در شیراز خبر داد. سرهنگ صفری با اعلام این خبر گفت: با همکاری عوامل گشت یگان حفاظت میراث فرهنگی و مأمورین نیروی انتظامی یک کتیبه سنگی در شیراز کشف شد. وی در تشریح عملیات کشف این کتیبه سنگی گفت: در پی اطلاعات واصله مبنی بر انتقال، خرید و فروش اشیاء تاریخی توسط فردی غیربومی در یکی از محله‌های جنوب شهر شیراز عوامل گشت یگان حفاظت با همکاری و هماهنگی مأمورین انتظامی بلافاصله در محل حضور یافته که متخلفین اقدام به فرار و ترک صحنه کردند. پس از تعقیب و گریز یک ساعته مأمورین، متهم عرصه را برخود تنگ دیده ناچار به تسلیم شد و دربازرسی از خودرو متهم( پژو405) با دقت و تیزبینی مأمورین یک قطعه کتیبه سنگی به خط میخی که در اتومبیل جاسازی شده بود کشف و ضبط گردید. سرهنگ صفری گفت : برابر با نظر کارشناسان این کتیبه که به رنگ قهوه‌ای و درابعاد5/9 در6 سانتیمتر می باشد بدلی تشخیص داده شده است. پرونده متهم در مراجع قضایی در دست پیگیری است.

 

 

اعدام متجاوز به عنف در شهرکرد

واحد مرکزی خبر نوشت: یک متجاوز به عنف سحرگاه در شهرکرد به دار مجازات آویخته شد. رییس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری گفت: این متهم از اهالی شهرستان لردگان سال89 با همدستی پسرعموی خود با تاکسی زنان تنها را از میادین پُرتردد شهرکرد سوار کرده و سپس با تهدید از مسیر اصلی منحرف و در مکانی امن با بستن دست و پا و سرقت زیورآلات آنان مرتکب عمل تجاوز به عنف می شده اند. موسوی افزود: متهم ردیف دوم هم به علت مشارکت در چهار فقره آدم ربایی به تحمل 15 سال حبس تعزیری محکوم شد . وی گفت: این مجرمین چهار شاکی خصوصی داشتند که هر چهار نفر هم زن هستند.

 

 

پلیس به دنبال شاکیان بیمه گر قلابی

سایت پلیس نوشت: رئیس پلیس آگاهی پلیس آذربایجان شرقی اعلام کرد: فردی که با معرفی خود با عنوان مامور بیمه جهت حل مشکلات بیمه ای از مردم اخاذی می کرد دستگیر شد. سرهنگ مداحی در تشریح خبر فوق گفت: شکایات واصله حاکی از این بود که فردی با هویت معلوم با جعل عنوان و معرفی خود با عنوان کارمند بیمه تامین اجتماعی و اغفال افراد ساده لوح از آنان اخاذی نموده و مبلغی از آنان جهت حل مشکلات بیمه و بازنشستگی پیش از موعد دریافت نموده است. پلیس رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار داد و پس از تحقیقات اولیه صحت خبر تایید و هماهنگی لازم با مقام قضایی جهت دستگیری فرد موردنظر انجام گرفت. فرد مورد نظر دستگیر و با حکم مقام قضایی روانه زندان شده است.
رئیس پلیس آگاهی پلیس آذربایجان شرقی در خاتمه گفت : در اجرای دستور مقام قضایی افرادی که بدین روش مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند جهت اعلام شکایت به پلیس آگاهی استان یا بازپرسی شعبه 10 دادسرای عمومی و انقلاب آذربایجان شرقی مراجعه کنند.

 

 

مرگ 2 نفر براثر گازگرفتگی

واحد مرکزی خبر نوشت: 2نفر بر اثر گازگرفتگی در روستای آب پرده شیراز جان باختند. مدیر روابط عمومی و بین الملل مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی فارس گفت: 2 نفر از اعضای یک خانواده در یک منزل مسکونی بر اثر مسمومیت ناشی از گاز مونواکسیدکربن جان باخته و 2 نفر دیگرنیز مصدوم شدند.

 

 

واژگونی خودروی سمند در اصفهان4 کشته و مجروح برجای گذاشت

سایت پلیس نوشت: بر اثر واژگونی یک دستگاه خودروی سواری سمند در محور کوهپایه _ تودشک اصفهان دو نفر کشته و دو نفر دیگر به شدت مجروح شدند. سرهنگ علی نیکبخت- رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان- با بیان این مطلب اظهار داشت داشت: ساعت 15 روز گذشته در محور کوهپایه – تودشک یک مورد واژگونی خودروی سواری سمند رخ داد که ماموران ما بلافاصله پس از وقوع این حادثه به محل اعزام شدند. متاسفانه شدت حادثه به قدری زیاد بود که راننده و یک نفر دیگر از سرنشینان در دم فوت کردند. دو نفر دیگر از سرنشینان این خودرو هم که به شدت دچار مصدومیت شده بودند توسط نیروهای امدادی به بیمارستان منتقل و تحت مداوا قرار گرفتند. رییس پلیس راه استان علت به وجود آمدن این حادثه را خستگی و خواب آلودگی راننده خودرو عنوان کرد و گفت: متاسفانه راننده این خودرو با بی احتیاطی و عدم توجه به توصیه های پلیس در خصوص رانندگی نکردن هنگام خستگی و خواب آلودگی نه تنها باعث مرگ خود شد بلکه خانواده خود را نیز بی سرپرست کرد.

 

 

3 کشته بر اثر تصادف در محور مراغه ـ هشترود

فارس نوشت: سه نفر بر اثر تصادف در محور مراغه - هشترود جان خود را از دست دادند. حسن جعفری، رئیس جمعیت هلال احمر مراغه در خصوص جزئیات این تصادف افزود: حدود ساعت یک بامداد روز یکشنبه این تصادف بر اثر برخورد یک دستگاه پراید با یک دستگاه اتوبوس رخ داد که سه نفر از سرنشینان پراید در دم جان خود را از دست دادند. رئیس جمعیت هلال احمر مراغه در خصوص علت تصادف نیز گفت: علت این تصادف توسط عوامل پلیس‌راه مراغه هشترود در دست بررسی است.

 

 

دستگیری کلاهبردار 3 میلیارد ریالی در خرم‌آباد

ایسنا نوشت: فرمانده انتظامی لرستان از دستگیری کلاهبردار 3 میلیارد ریالی در خرم‌آباد خبر داد. سردار کاظم علیزاده در این باره گفت: ماموران اداره مبارزه با جرائم اقتصادی و رایانه ای آگاهی استان روز گذشته برابر اخبار واصله اطلاعات جنایی مبنی بر این که شخصی مدت یک سال است با جلب اعتماد ساکنان یک مجتمع مسکونی در خرم‌آباد، اقدام به اجاره و فروش واحدهای مسکونی کرده و هر واحد را به دو یا سه نفر به صورت همزمان به رهن داده و از هر نفر 7 میلیون تومان دریافت و متواری شده که با توجه به اهمیت موضوع با هماهنگی مقام‌قضایی وارد عمل شدند. ماموران با انجام کارهای اطلاعاتی و تحقیقات گسترده، کلاهبردار متواری که به اصفهان رفته بود را روز گذشته با مراجعت به خرم‌آباد دستگیر کردند و به یگان انتظامی انتقال دادند.
فرمانده انتظامی لرستان با بیان اینکه متهم در تحقیقات معموله به جرم خود معترف و به 58 فقره کلاهبرداری جمعا به مبلغ سه میلیارد ریال معترف شد، افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد، اکثر مالکان در شهرهای مختلف ساکن بوده و اطلاعی از واگذاری املاک خود نداشته‌اند. فرد خاطی تعداد 10 واحد را فروخته و 48 واحد را با برگ قولنامه ای به رهن گذاشته است.

 

 

جزئیات حادثه درگذشت 5 معلم هرمزگانی/ فرار راننده قاچاقچی

فارس نوشت: مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان با اشاره به جزئیات حادثه درگذشت 5 تن از معلمان این استان، گفت: راننده خودروی قاچاقچیان، از صحنه حادثه فرار کرده است. احمد آخوندی، مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان با اشاره به جزئیات حادثه درگذشت پنج تن از معلمان شهرستان میناب در روز گذشته اظهار داشت: این افراد از معلمان مقطع ابتدایی بودند که روز گذشته پس از چند روز تعطیلی، هنگامی که از میناب عازم محل کار خود در روستای گرکان در فاصله 40 کیلومتری شهرستان میناب بودند، در میانه راه با یک دستگاه خودروی وانت که متعلق به قاچاقیان سوخت بوده است، تصادف کرده‌اند و هر پنج نفر آنان جان باختند. بر اساس نظر کارشناسان پلیس راه، انحراف به چپ خودروی مربوط به قاچاقچیان، عامل حادثه بوده و راننده آن نیز متواری شده است.
آخوندی ادامه داد: این معلمان در مدرسه ابتدایی «زید بن حارثه» در روستای گرکان میناب مشغول به تدریس بودند و هر روز فاصله 40 کیلومتری میناب تا گرکان را رفت و آمد می‌کردند.مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به فرار راننده خودروی سوخت قاچاق از محل حادثه، گفت: آموزش و پرورش از طریق فرمانداری و نیروی انتظامی شهرستان موضوع را پیگیری می‌کند تا هر چه سریع‌تر مقصر حادثه دستگیر شده و مراجع قضایی نظر خود را در این رابطه اعلام کنند. وی اضافه کرد: مراسم تشییع پیکرهای این معلمان جان‌باخته، صبح امروز در شهرستان میناب برگزار شد.

 

 

تصادف زنجیره‌ای در اتوبان تهران-قم

ایسنا نوشت: مسئول روابط عمومی اورژانس تهران از وقوع تصادف زنجیره‌ای در اتوبان تهران – قم خبر داد. حسن عباسی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در ساعت 14:18 روز شنبه، پانزده دستگاه خودروی سواری در محدوده پل حسن‌آباد اتوبان تهران – قم با یکدیگر برخورد کردند. مسئول روابط عمومی اورژانس تهران ادامه داد: بر اثر این حادثه دو نفر مصدوم شدند که عوامل اورژانس پس از حضور در محل و انجام اقدامات اولیه این مصدومان را به بیمارستان هفتم تیر منتقل کردند.
45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 188864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =