ثبت نام سهام عدالت جاماندگان | جاماندگان به کجا مراجعه کنند

طرح آخرین فرصت مجدد ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۳، توسط مجلس، در حال بررسی می باشد و به تصویب نهایی نرسیده است، لذا نمی توان در رابطه با زمان دقیق مهلت ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۳، این سهام اظهار نظر کرد

به گزارش خبرآنلاین،سهام عدالت نوعی یارانه است که با فروش در شرکت سود آن بین افراد سهام دار شرکت تقسیم میشود و قیمت سود سهام عدالت برای افراد متفاوت است .

زمان شروع ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۳

ایسنا در خبری نوشت:با توجه به اطلاعیه های رسمی، قرار بر این بود تا پایان بهمن ماه سال گذشته، وزارت کار، لیست تمامی افراد جامانده ثبت نام ، که شامل گروه هایی همچون، کودکان تازه متولد شده در خانواده های واجد شرایط ثبت نام هستند، افرادی که اقدام به ثبت نام جهت دریافت سهام مورد نظر کرده اند اما، به هر دلیلی نام نویسی آن ها انجام نشده، افرادی که پس از پایان مهلت زمان ثبت نام آن، تحت پوشش سازمان های حمایتی قرار گفته اند و غیره را تهیه نموده و در اختیار مجلس قرار دهد.

نحوه ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۲

پس از ارائه لیست مورد نظر، توسط وزارت کار، پیش بینی می شود که تا پایان سال جاری، ثبت نام سهام عدالت برای کودکان و جاماندگان آغاز شود و تمامی افراد واجد شرایط، مجاز به نام نویسی و دریافت سهام مورد نظر شوند. دقت شود که تمامی مواردی که در بالا ذکر شده است، طبق اطلاعیه های رسمی، پیش بینی بوده و درحال حاضر، لازم به ذکر است با توجه به اعلام رسمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، آغاز واگذاری آن به جاماندگان،در دستور کار است که از خرداد ماه، فراخوان واگذاری این سهام، به مشمولان، انجام می‌شود.

آیا امکان ثبت نام مجدد جامانده ها وجود دارد؟

همانطور که در ابتدا اشاره شد، پس از رونق بی سابقه بازار بورس، تعداد زیادی از افراد جامانده از اولین دوره ثبت نام ، خواستار برگزاری مجدد فرآیند نام نویسی، از سوی دولت شدند. لذا، در این راستا، دولت، اقدام به طراحی و تصویب طرح نام نویسی ، برای اقشار ضعیف جامعه به منظور کمک به آن ها، کرده است که بر طبق آن، ثبت نام دور دوم برای سه گروه اصلی جاماندگان امکان پذیر خواهد شد که این سه گروه به ترتیب شامل موارد زیر می باشند :

افرادی که اقدام به ثبت نام در دوره اول کرده اند، اما، به هر دلیلی، مانند خرابی زیر ساخت های سیستمی، موفق به انجام این کار و دریافت سهام عدالت نشده اند.

افرادی که بعد از اجرایی شدن طرح ثبت نام، عضو کمیته مستضعفان و یا سایر سازمان های حمایتی گشته اند و یا قبل از این دوران، عضو خانواده نبوده و بعدا وارد آن شده اند.

افرادی که جزو ۶ دهک اول و ضعیف جامعه می باشند که دولت موظف به حمایت از آن ها می باشد.

ثبت‌نام جاماندگان چه زمانی آغاز می‌شود؟

پس از تصویب شورای عالی و هیات دولت همه گمان می‌کردند که بزودی نام‌نویسی آغاز خواهد شد اما مشکلاتی باعث شد تا واگذاری سهام تا امروز بلاتکلیف بماند.

شورای عالی در اسفند ماه ۱۴۰۱ تصویب کرد که سازمان خصوصی‌سازی از محل باقیمانده سهام شرکت‌های دولتی که قابل واگذاری هستند، سهام عدالت به مشمولین اختصاص یابد. از آنجایی که برخی از وزارتخانه‌ها حاضر به واگذاری برخی از شرکت‌های زیرمجموعه خود نشدند، اختصاص سهام عدالت بلاتکلیف مانده است.

طبق هماهنگی‌های صورت گرفته در سازمان خصوصی سازی قرار است در سال ۱۴۰۲ سهام عدالت به جاماندگان اختصاص می‌یابد.

پشتوانه واحدها برای جاماندگان

در زمان تصویب اجرای طرح ثبت نام دور دوم ، اسامی شرکت‌هایی که قرار است سهام آنها به مشمولین اختصاص یابد، شناسایی شد. این در حالی است که منابع در نظر گرفته شده در پرتفوی سهام عدالت، کفاف سهام‌های قابل واگذاری را نمی‌دهد.

از سوی دیگر واگذاری سهام شرکت‌های مس، پتروشیمی خلیج فارس و فولاد با مخالف دولت همراه شد. دلیل این مخالفت این بود که سهام این شرکت‌ها جزو سهم‌های غیرقابل انتقال دولت است. به همین جهت سهام‌های موجود در پرتفوی جاماندگان سهام عدالت به طور قطعی انتخاب نشده است

جاماندگان به کجا مراجعه کنند

با توجه به اینکه در حال حاضر، تنها، طرح پیشنهادی ثبت نام و ارائه مجدد سهام عدالت، برای افراد واجد شرایط و مشمول آن، تصویب شده است، در نتیجه اطلاعات دقیقی، از جزئیات آن، همانند اینکه ثبت نام جاماندگان سهام عدالت ۱۴۰۳ کی شروع می شود، وجود ندارد.

اما، با توجه به شرایط برگزاری ثبت نام اولیه سهام عدالت، پیش بینی می شود که متقاضیان، برای ثبت نام دوره دوم نیز، همانند دوره اول، تنها کافی است تا با در دست داشتن مدارک لازم برای سهام عدالت، از طریق سامانه و سایت ثبت نام سهام عدالت، مراحل مربوطه را طی کنند و نیاز به پرداخت هیچگونه هزینه ای نمی باشد.

همچنین، لازم به ذکر است به تازگی، تعداد جاماندگان تحت پوشش دو نهاد کمیته امداد و بهزیستی، مشخص شدند. بر این اساس، در مجموع حدود ۳ میلیون و ۳۳۷ هزار و ۷۰۰ نفر جزو جاماندگان می باشند که حدود ۲ میلیون و ۲۵ هزار نفر، از این افراد، تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور و حدود ۱ میلیون و ۳۰۰ نفر، تحت پوشش کمیته امداد هستند.

افرادی که قصد ثبت نام در دوره جدید را دارند، می بایست در رابطه با زمان دقیق، برای نام نویسی سهام عدالت، آگاهی لازم را داشته باشند. برای راهنمایی بیشتر، در رابطه با زمان ثبت نام سهام عدالت، به لینک زیر مراجعه نمایید

۴۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1889224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =