نشرچشمه «کاروان ته کوزه‌ شیر» نوشته‌ «فرانتس هولر» را با ترجمه‌ «ناصر غیاثی» منتشر کرد.

به گزارش خبرآنلاین، این مجموعه‌داستان با زیرعنوان «داستان‌های گروتسک»، روانه‌ کتاب‌فروشی‌ها شده است و ناشر با انتشارات آلمانی رندوم هاوس، برای خرید امتیاز انتشار ترجمه‌ فارسی کتاب «کاروان ته کوزه شیر» طبق قانون بین‌المللی حق انحصاری نشر اثر (کپی رایت) به توافق رسیده است.

 

در این مجموعه خواننده‌ ایرانی می‌تواند برای اولین‌بار نزدیک به 35داستان از این نویسنده‌ صاحب‌سبک آلمانی را بخواند. ناصر غیاثی در مقدمه این مجموعه نوشته است:

«فرانتس هولر متولد 1943 در سویس هنرمندی چنداستعداده است: داستان و رمان و نمایش‌نامه و کتابِ کودکان می‌نویسد، برای تلویزیون و سینما فیلم می‌سازد، در رادیو برنامه اجرا می‌کند، ترانه‌سرا است و ویلون سل می‌نوازد. آثار متعددش جوایز بسیاری را برای او به ارمغان آورده است. مجموعه‌ کتاب‌هایی که هولر در طول سی سال گذشته برای بزرگ‌سالان و کودکان منتشر کرده، حجم عظیمی، بیش از پنجاه کتاب را شامل می‌شود. آثارش سراسر پر از خیال است. خیال‌پردازی‌های بی‌حدومرز او وقایع خُرد روزمره را می‌گیرد، به آن پروبال می‌دهد و آن را سرانجام به عبث می‌کشاند تا خواننده را خندانده و در عین‌حال بگریاند. مجموعه‌ «کاروان» گزیده‌ای است از داستانک‌هایی که خود نویسنده آن‌ها را برای این مجموعه انتخاب کرده. من نیز سه داستان از کتاب دیگر او را، «پایان یک روز عادی» به این کتاب افزوده‌ام.»

 

این مجموعه‌داستان با قیمت 2 هزار و 200‌ تومان در کتاب‌فروشی‌ها عرضه شده است.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 188977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =