چاپ دوم کتاب «راز شهر تشنه ها»، سفرنامه سیدمحمد سادات اخوی به شهرهای مقدس عراق وارد بازار نشر شد.<BR> <BR>

به گزارش خبرآنلاین، «راز شهر تشنه ها» سفرنامه این نویسنده و مجری تلویزیون به شهرهای مقدس عراق در روزهای آخر حکومت صدام است. سفرنامه ای که از شهرهای مرزی ایران (همدان و قصر شیرین) و حال و هوای ورود به سرزمین عراق آغاز شده و با توصیف فضای معنوی شهرهای کاظمین ،سامرا، نجف، کوفه و کربلا ادامه می یابد.

 

سادات اخوی خود، محتوای کتاب را در دو بخش توصیف کرده معتقد است: آن قسمت هایی که به حال و هوای درون بارگاه ها برای زیارت برمی گردد به زبان نثر به تحریر درآمده و آن بخش هایی که به حواشی سفر و دید و بازدید از شهرها اختصاص دارد با زبان طنز روایت شده است.

 

به گفته او ویژگی‌ بارز این سفرنامه کوتاه بودن مطالب، روایت ادبی و وصف حال و هوای معنوی و روحانی اماکن وشهرهای مقدس عراق است. این نویسنده هدف از نگارش این سفرنامه را هم «تشریح حال و هوای یک نویسنده از یک سفر معنوی برای خوانندگان» می داند.

 

در قسمتی از کتاب آمده است: «عجیب‌ترین سفر زندگی‌ام را پیش رو دارم. سفری که پیش از من بسیاری آن را تجربه کرده و سالها با شیرینی خاطراتش یا شرنگ شرمندگی‌اش‏، سرکرده‌اند. کسانی با حسرتش به خاک رفته‌اند و کسانی با عظمتش از خاک برآمده‌اند و به افلاک رسیده‌‌اند. بسا ارواحی که زیر گنبد حرم دلگشایت، یک شبه ره صد ساله پیموده‌اند و بسا کالبدهایی که دور از حریم وصلت، ره صدساله شان با یک شب برابری نکرده است.»

 

«راز شهر تشنه ها»را سوره مهر منتشر کرده است.
 

ساکنان پایتخت برای تهیه این کتاب‌‌‌ کافیست با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. سایر هموطنان نیز با پرداخت هزینه ارسال پستی، می توانند تلفنی سفارش کتاب دهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =