بیش از ۷۷ هزار بیمار در اورژانس بیمارستان‌های هرمزگان پذیرش شدند

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: ۷۷ هزار و ۸۷۴ بیمار ایام نوروز ۱۴۰۳ تاکنون در اورژانس بیمارستان‌های این استان پذیرش شدند.

به گزارش خبرآنلاین، «دکتر غلامعلی جاودان»، رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان روز چهارشنبه در تشریح اقدامات و عملکرد دانشگاه در ایام تعطیلات نوروز گفت: در طرح سلامت نوروزی (۲۴ اسفند پارسال تا ۱۴ فروردین امسال)، سه هزار و ۱۶۲ مورد عمل جراحی انجام شد که از این تعداد ۲ هزار و ۸۹ عمل جراحی الکتیو (غیر اورژانسی) و یک هزار و ۷۳ عمل جراحی اورژانسی بوده است.

وی بیان کرد: تیم‌های بازرسی و نظارتی معاونت درمان نیز روند فعالیت مراکز درمانی، درمانگاه‌ها و مطب‌های استان را مورد بررسی قرار داده و با حضور مستمر، ضمن بررسی نحوه خدمات‌دهی، به ارزیابی فعالیت‌های این مراکز طبق شیفت‌های تعیین شده در ایام نوروز پرداختند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: از ابتدای طرح سلامت نوروزی ضمن هماهنگی و اعلام آماده باش کامل با برگزاری نشست‌های هماهنگی و توجیهی، نسبت به تقویت و بررسی تمام زوایای مورد لزوم و توجه طرح، اقدامات وسیع و موثری جهت تامین تمام نیازهای احتمالی در مراکز درمانی انجام گرفت.

دکتر جاودان همچنین به انجام ۶ هزار و هفت ماموریت درمانی و اورژانسی در طرح سلامت امداد نوروزی ۱۴۰۳ توسط اورژانس ۱۱۵ استان اشاره کرد و گفت: در این مدت ۱۷ هزار و ۵۵۷ تماس با مرکز دیسپچنگ اورژانس گرفته شد که از این تعداد ۲ هزار و ۸۷۱ مورد منجر به اعزام آمبولانس شده، ۹۳۷ مورد مشاوره تلفنی و یک هزار و ۲۲۲ مورد مزاحمت تلفنی بوده است.

وی ابراز کرد: از ماموریت‌های انجام شده یکهزار و ۳۷۱ مورد آن حوادث ترافیکی بوده که ۳۲ فوتی و یک هزار و ۶۶۶ مصدوم داشته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان یادآورشد: در مدت یادشده ۱۸ حادثه ویژه با ۵۶ مصدوم و ۱۰ فوتی، اعم از حوادث ترافیکی پرتلفات و غرق شدگی توسط تیم‌های تخصصی اورژانس استان امداد رسانی شده اند؛ همچنین ۳۳ اعزام توسط شناورهای اورژانس دریایی انجام و ۹ بیمار نیز توسط هواپیما و بالگردهای اداره اورژانس هوایی استان به مرکز درمانی منتقل شده است.

دکتر جاودان عنوان کرد: محور مواصلاتی بندرعباس به حاجی آباد با ۲۵۳ مصدوم و هشت فوتی پر تلفات ترین جاده استان به لحاظ وقوع حوادث ترافیکی بوده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1890815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =