کاهش ۵۰ درصدی فوتی‌های حوادث جاده‌ای در محورهای مواصلاتی کرمانشاه طی نوروز امسال

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از کاهش ۵۰ درصدی فوتی‌های حوادث جاده‌ای در محورهای مواصلاتی استان طی نوروز امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین کرمانشاه، سید شهرام کهریزی اظهار کرد: طرح نوروزی این اداره کل از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ماه ١۴٠٣ انجام شده و با تلاش های مستمر و شبانه‌روزی در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه، کاهش ۵۰ درصدی حوادث جاده‌ای منجر به فوت را داشته‌ایم.

وی افزود: آشکارسازی نقاط پرحادثه، مرمت رویه راه‌ها، نصب علائم و تجهیزات ایمنی، خط‌کشی راه‌ها، ایمن‌سازی نقاط و تقاطع‌های حادثه‌آفرین از اقدامات مؤثری است که مجموعه راهداری به منظور کاهش حوادث جاده‌ای تا قبل از شروع طرح انجام و در صورت نیاز هم در حین طرح مبادرت به انجام اقدامات لازم کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: طی این مدت ۵٠٠ نفر از همکاران راهدار در قالب ۴۹ اکیپ گشت راهداری و همچنین استقرار در ۴۴ راهدارخانه و پایگاه راهداری، با استفاده از ۴۸۱ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین به صورت شبانه روزی در ١۴ شهرستان تابعه استان کرمانشاه حضور داشته‌اند.

کهریزی درخصوص میزان تردد در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه طی روزهای طرح نوروزی گفت: در ایام اجرای طرح راهداری نوروزی، ۱۲ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه ثبت شده است.

وی اضافه کرد: ضمن اینکه رصد تصادفات و حوادث جاده‌ای و میزان ترافیک عبوری از سطح جاده‌های استان و ساعت اوج تردد و همچنین ساعات وقوع حوادث در مرکز مدیریت راه‌ها به‌صورت مستمر کنترل و تصمیمات لازم اخذ می‌شود.

وی با بیان اینکه کاهش تصادفات جاده‌ای همیشه در اولویت اقدامات راهداری قرار دارد افزود: فرهنگ سازی و آموزش نکات ایمنی در سفرها برای مسافران نوروزی با اجرای پویش «چشم به راهیم» و ایجاد ایستگاه در مجتمع خدمات رفاهی آناهیتا در ورودی استان (سه راهی نهاوند) برای استراحت و آموزش نکات ایمنی با اجرایی برنامه های متنوع فرهنگی انجام شد.

کهریزی در پایان ضمن تشکر از کاربران جاده‌ای افزود: رانندگان و همراهان آنان با رعایت قوانین، مقررات رانندگی و احتیاط هنگام رانندگی، نقش مؤثری در زمینه کاهش تصادفات جاده ای دارند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1891807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =