انجام صادرات سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری کالا از گمرکات کرمانشاه در سال گذشته

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه حجم صادرات کالا از استان در سال ۱۴۰۲ را هفت میلیون و ۲۷۳ هزار تن به ارزش سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین کرمانشاه، علی‌اصغر عباس زاده اظهار کرد: صادرات کالا در سال گذشته در مقایسه با سال ۱۴۰۱ از لحاظ ارزش ۲۷ درصد افزایش و از حیث وزن رشدی هفت درصدی داشته است.

وی افزود: از مجموع صادرات کالا از گمرکات استان کرمانشاه در سال گذشته، گمرک پرویزخان با صادرات یک میلیارد و ۲۳۴ میلیون دلار کالا به وزن ۲ میلیون و ۷۸۸ هزار تن بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه تصریح کرد: گمرک خسروی با صادرات ۹۳۳ میلیون دلار کالا به وزن یک میلیون و ۸۵۶ هزار تن در جایگاه دوم و گمرک سومار با صادرات ۸۱۵ میلیون دلار کالا به وزن یک میلیون و ۶۸۶ هزار تن در جایگاه بعدی قرار دارد.

وی اضافه کرد: سهم گمرکات شیخ صله و شوشمی از مجموع صادرات یک ساله استان به ترتیب ۳۷۱ میلیون دلار به وزن ۶۲۵ هزار تن و ۴۷ میلیون دلار به وزن ۳۱۸ هزار تن است.

عباس زاده عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان را میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگهای ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف عنوان کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1892284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =