وزیران خارجه انگلیس و فرانسه: شکست اوکراین، شکست غرب خواهد بود

وزرای امور خارجه انگلیس و فرانسه در بخشی از یک مقاله مشترک با اشاره به ضرورت تداوم حمایت‌ها از اوکراین، گفتند که شکست اوکراین در جنگ با روسیه به معنای شکست غرب خواهد بود.

به گزارش خبرآنلاین «دیوید کامرون» وزیر امور خارجه انگلیس و «استفان سژورنه» همتای فرانسوی او گفتند شکست اوکراین در جنگ با روسیه به معنای شکست غرب خواهد بود.

این دو در بخشی از مقاله مشترکی که یکشنبه در روزنامه تلگراف منتشر شد، گفتند: موضع ما واضح است؛ اوکراین باید در این جنگ پیروز شود. اگر اوکران شکست بخورد، همه ما شکست می‌خوریم.

کامرون و سژورنه همچنین گفتند که اطمینان خواهند یافت نشست بعدی ناتو در واشنگتن مثمر ثمر باشد که قرار است از ۹ تا ۱۱ ژوئیه (۱۹ تا ۲۱ تیر) برگزار شود و «حمایت تزلزل‌ناپذیر» خود از اوکراین را در نشست جامعه سیاسی اروپا نیز اعلام خواهند کرد که قرار است ۱۸ ژوئیه (۲۹ تیر) در انگلیس برگزار شود.

به نقل از ایسنا وزرای امور خارجه فرانسه و انگلیس گفتند که غرب باید «کارهای بیشتری انجام دهد تا اطمینان بیابیم که روسیه را شکست می‌دهیم.» این موضوع در کنفرانسی درباره اوکراین در پاریس نیز مورد بحث قرار گرفته بود.

«امانوئل ماکرون» رییس جمهور فرانسه در این نشست که در اواخر فوریه برگزار شد، گفت که رهبران غربی درباره امکان اعزام نظامیان به اوکراین گفت‌وگو کرده‌اند و با وجود این که هیچ اتفاق نظری در این زمینه حاصل نشده است، نمی‌توان از چیزی صرف‌نظر کرد.

اظهارت کامرون و سژورنه در پی این مطرح می‌شود که روز گذشته، «ولودیمیر زلنسکی» رییس جمهور اوکراین گفته بود که کی‌یف در صورت تایید نشدن کمک‌های نظامی بیشتر به اوکراین از سوی کنگره آمریکا، جنگ را در مقابل روسیه می‌بازد.

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین (۲۴ فوریه ۲۰۲۲)، غرب کمک‌های مالی و تجهیزات نظامی گسترده‌ای را به اوکراین ارسال کرده است. در این میان، آمریکا با ارسال بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار کمک از بزرگترین حامیان کی‌یف محسوب می‌شود.

 کمک‌های درخواستی دولت آمریکا برای اوکراین و رژیم صهیونیستی مجموعا به ارزش بیش از ۱۱۰ میلیارد دلار به دلیل اختلاف بین کنگره و کاخ سفید بر سر اولویت‌های سیاسی از جمله تقویت امنیت مرز با مکزیک در بن‌بست قرار گرفته است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1892637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =