خبر تازه از مذاکرات قاهره/ صهیونیست‌ها دروغ می‌گویند

یکی از مسئولان ارشد مقاومت فلسطین بر خواسته های برحق و مشروع مقاومت در مذاکرات جاری در شهر قاهره برای دستیابی به یک آتش بس در نوار غزه تاکید کرد و گفت که پیشرفت جدیدی تاکنون در این مذاکرات حاصل نشده است.

به گزارش خبرآنلاین این مسئول ارشد مقاومت فلسطین در گفت‌وگو با شبکه المیادین تاکید کرد: هیات مقاومت فلسطین درحالی به مذاکرات قاهره رفت که بر موضع ملی مورد توافق همه فلسطینیان و گروههای فلسطینی پافشاری دارد.

وی گفت: تمام تلاش‌های واسطه‌ها برای رسیدن به توافق تبادل اسرا با لجبازی رژیم صهیونیستی مواجه شده است. تا این لحظه هیچ پیشرفتی در مذاکرات حاصل نشده است و رسانه‌های صهیونیستی به منظور فریب دادن صهیونیستها، سیاست دروغ گویی و گمراه کردن را در پیش گرفته اند.

این مسئول که شبکه المیادین به نام وی اشاره نکرد، افزود: اگر تحول جدیدی رخ دهد، از طریق منابع رسمی به ملت فلسطین اعلام خواهد شد.

وی تاکید کرد: مطالبات فلسطین شامل توقف فوری جنگ، خروج نیروهای اشغالگر از غزه و پایان دادن به محاصره این منطقه است.

جنبش حماس یکشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیات این جنبش وارد قاهره شده و با عباس کامل وزیر اطلاعات مصر دیدار کرده است.

در بیانیه حماس آمده است: هیات جنبش در دیدار با وزیر اطلاعات مصر بر خواسته‌های ملی خود و پافشاری بر دستیابی به توافقی تاکید کرده که به توقف کامل جنگ در غزه، خروج نیروهای اشغالگر از این باریکه، بازگشت آزادانه آوارگان به خانه‌های خود، امدادرسانی به فلسطینیان، آغاز بازسازی ویرانی‌های حاصل از حملات دشمن و دستیابی به توافقی برای مبادله اسرا به منظور آزادی اسرای فلسطینی در مقابل اسرای اسرائیلی نزد حماس و دیگر گروه‌های مقاومت در غزه منجر شود.

هیات حماس همچنین بر پافشاری جریان‌ها و گروه‌های فلسطینی بر تحقق اهداف ملی، تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس و تحقق حق بازگشت و تعیین سرنوشت تاکید کرد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. در مقابل، رزمندگان مقاومت فلسطین تلفات و خسارت های سنگینی به ارتش رژیم صهیونیستی وارد کرده و تل آویو را در رسیدن به اهداف اعلام شده خود در جنگ علیه غزه ناکام گذاشته اند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1892641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =