سود سردخانه میوه چقدر است؟ راهنمایی جامع و کامل در خصوص سردخانه صنعتی میوه

در صنعت مواد غذایی، سردخانه میوه و نگهداری صحیح میوه و سبزیجات نقشی مهم و اساسی دارد. در واقع می توان گفت ساخت و راه اندازی سردخانه های میوه برای صاحبان کسب و کارهای غذایی به خصوص افرادی که در حوزه فروش و صادرات میوه فعالیت می کنند امری ضروری و به نوعی یک سرمایه گذاری طولانی مدت خواهد بود.

سود سردخانه میوه به دلیل کاهش رشد باکتری در محصولات و در پی آن، کاهش هدر رفت و خرابی محصولات است. یک روش نگهداری صحیح و خنک کنندگی عالی علاوه بر حفظ تازگی و کیفیت محصولات باعث حفظ طعم ارگانیک میوه ها خواهد شد؛ چیزی که تمام فروشندگان و مصرف کنندگان میوه و تره بار به دنبال آن هستند. در ادامه این متن می خواهیم با انواع سردخانه های میوه آشنا شویم. همچنین سود سردخانه میوه را بررسی خواهیم کرد.

سود سردخانه میوه در چیست؟ چرا وجود سردخانه میوه اهمیت دارد؟

به صورت کلی، سود سردخانه میوه در رسیدن محصول نهایی با بالاترین کیفیت ممکن به دست مصرف کنندگان نهایی خلاصه میشود. سردخانه میوه شرایطی را فراهم میکند که میوه ها در بهترین شرایط دمایی نگهداری، بسته بندی و حفظ شوند. از همین رو زمان رسیدن به دست مصرف کنندگان بالاترین کیفیت را خواهند داشت. سردخانه محلی مناسب برای حفظ تازگی و بالا بردن عمر فروش میوه ها است. فرض کنید شما میخواهید انواع مختلف میوه را به خارج از مرز های ایران ارسال کنید. قطعا ساخت سردخانه و سود سردخانه میوه برای شما حائز اهمیت میشود. شما با ساخت و احداث سردخانه میوه میتوانید فروش بیشتر و در نهایت سود بیشتری از فروش محصولاتتان داشته باشید. علاوه بر این سود سردخانه میوه شامل افزایش تولید، بهبود فرآیند تولید، بازاریابی، فروش و... خواهد بود. کمپانی هایی که در حال حاضر دارای سردخانه میوه هستند، از ویژگی ها و مزایای زیر بهره مند میشوند:

  • کاهش زمان رشد و بیشتر شدن زدگی و خرابی های روی محصولات.
  • کنترل حمله میکروارگانیسم ها به میوه ها و محصولات.
  • کاهش چشمگیر دور ریز و هدر رفت محصولات به دلیل خرابی و فاسد شدن.

روند نگهداری میوه در سردخانه

روند ساخت و راه اندازی سردخانه میوه و سبزیجات برای کمپانی های بزرگ، شامل محفظه های نگهداری مجهز به سیستم خنک کننده با اتمسفری قابل کنترل، کنترل ورود و خروج اکسیژن با تجهیزات پیشرفته و... است. این موارد باعث حفظ رطوبت و تامین دمای مورد نیاز به صورت همزمان میشود. همچنین چرخش هوای تازه را در محفظه سردخانه تضمین میکند.

به صورت منحصر به فرد تیم مهندسی سردخانه در زمینه ساخت و راه اندازی سردخانه مرکبات و میوه های اسیدی تحقیق می کنند. این میوه ها و سبزیجات مثل مرکبات، گوجه، لیمو و... باید تحت شرایط خاصی برداشت و نگهداری شوند. معمولا مرکبات و میوه های اسیدی قبل از زمان رسیدن چیده میشوند. فرآیند رسیده شدن میوه در سردخانه به بهترین شکل انجام میشود و در طول مدت نگهداری تا رسیدن به دست مشتری، طعم و تازگی میوه حفظ خواهد شد.

انواع سردخانه میوه و سبزیجات

سود سردخانه میوه برای صاحبان کسب و کارها باعث شده است که تقاضای ساخت و راه اندازی سردخانه روز به روز افزایش پیدا کند. از جمله سردخانه ها:

  • سردخانه خرما
  • سردخانه سیب
  • سردخانه گیلاس و آلبالو
  • سردخانه پیاز و سیب زمینی
  • سردخانه مرکبات
  • سردخانه موز

در ادامه انواع سردخانه میوه صنعتی را معرفی خواهیم کرد.

سود سردخانه میوه چقدر است؟ راهنمایی جامع و کامل در خصوص سردخانه صنعتی میوه

سردخانه سیب

سردخانه های کانتینری

سردخانه میوه کانتینری در انواع ابعاد و سایز ها تولید و عرضه میشود. از کانتینر های 10 فوت تا 45 فوت که دمایی بین منفی 40 درجه تا مثبت 10 درجه سانتی گراد در مجموعه تولید و عرضه میشود. اغلب سردخانه های کانتینری قابل جابه‌جایی هستند و کاربران میتوانند آنها را به مکان های مختلف منتقل کنند.

فریزر و چیلر بلاست

برای کسب و کار هایی که به دنبال محصولی مناسب برای فریز کردن میوه و سبزیجات هستند، سود سردخانه میوه چیلر بلاست بسیار بالا است. این سردخانه های میوه با فراهم کردن دمایی بیش از منفی 40 درجه سانتی گراد، میتوانند به راحتی انواع مختلف میوه و سبزیجات را فریز و نگهداری کنند. چیلر بلاست های کوچک نیز برای کسب و کارهای کوچک و مصارف محدود موجود هستند که به صورت سفارشی ساخته میشوند.

سود سردخانه میوه چقدر است؟ راهنمایی جامع و کامل در خصوص سردخانه صنعتی میوه

سردخانه میوه

انواع سردخانه میوه

انواع سردخانه میوه بهترین گزینه برای کسب و کارهایی هستند که به دنبال راهی مقرون به صرفه و ایدئال برای نگهداری میوه و سبزیجات خود هستند. سود سردخانه میوه به حدی برای کسب و کارها چشمگیر خواهد بود که به راحتی هزینه های ساخت و راه اندازی آنها را جبران میکند.

دمای نگهداری بهینه برای میوه ها و سبزیجات معمولی

دمای نگهداری میوه و سبزیجات فرمول یکسانی ندارد. چرا که فاکتور های بسیار زیادی در تعیین دمای سردخانه میوه تاثیر گذار است. برای مثال: میزان رسیدگی میوه، فصل برداشت، دمای محیط، نوع میوه و... همگی در شرایط نگهداری تاثیر گذار خواهد بود. برای اینکه بیشترین سود سردخانه میوه را ازان خود کنید بهتر است با کارشناسان در ارتباط باشید. در ادامه جدولی از متداول ترین دمای نگهداری انواع میوه ها را خواهید دید.

نوع محصول

دمای نگهداری

میزان رطوبت

طول عمر نگهداری

سیب

1-4

90-95

تا 12 ماه

موز

13-16

80-95

تا 3 هفته

آلبالو و گیلاس

0

90-95

3 روز تا 7 روز

مرکبات

0

85

تا 8 هفته

سیب زمینی و پیاز

0

65-70

تا 8 ماه

خرما

0

80-95

تا 8 ماه

کلام پایانی

در نهایت باید بگوییم، سود سردخانه میوه و بهره گیری از تکنولوژی نگهداری میوه و سبزیجات به هزینه های اولیه و قیمت سردخانه میوه می ارزد. همانطور که میدانید نگهداری میوه ها و سبزیجات میتواند امری پیچیده و چالش برانگیز باشد. سالانه تعداد زیادی از کمپانی های مواد غذایی و صادرکنندگان میوه به دلیل شرایط بد نگهداری و فاسد شدن میوه ها متحمل ضرر و زیان های جبران ناپذیری میشوند. از همین رو رعایت بهترین شیوه برای نگهداری میوه و ساخت و راه اندازی سردخانه میوه میتواند در طول عمر و کیفیت محصولات نهایی و در نهایت فروش بیشتر شما تاثیر گذار باشد.

برای اطلاع بیشتر درباره سود سردخانه میوه و همچنین نحوه سفارش و خرید سردخانه میوه میتوانید به وبسایت برودتی دامون سر بزنید یا با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1892695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =