۲ نفر
۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۰
کاشت ۳۰۰ هزار اصله نهال توسط آبفا در همدان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: کاشت ۳۰۰ هزار اصله نهال توسط شرکت آب و فاضلاب استان همدان در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله درخت در کشور آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان، فرهاد بختیاری فر با اعلام این خبر، گفت: در مرحله نخست ۳۳ هزار و ۶۰۰ اصله نهال کاشته شده است و با پساب آبیاری می‌شود.

وی که روز دوشنبه در آئین کاشت نهال توسط این شرکت سخن می‌گفت با اعلام اینکه طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله درخت از آبان‌ماه سال گذشته در کشور آغاز شده است، افزود: سالانه ۲۵۰ میلیون اصله نهال در کشور کاشته می‌شود که سهم کلی استان همدان سه میلیون درخت است.

وی ادامه داد: بر اساس توافق صورت گرفته با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، تعهد شرکت آب و فاضلاب استان همدان ۳۰۰ هزار اصله نهال است که از این تعداد ۱۴۵ هزار اصله در تصفیه‌خانه فاضلاب شهر همدان کاشته می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان خاطرنشان کرد: برای آبیاری نهال‌های کاشته شده، به جای استفاده از آب‌های زیرزمینی که منبعی بسیار با ارزش است از پساب تصفیه شده فاضلاب که استانداردهای لازم سازمان حفاظت محیط زیست را دارد، استفاده می‌شود که این اقدام، نقطه قوت دیگری در راستای بازچرخانی آب و اهمیت پساب است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1892730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =