ثبت تصاویر تغذیه ۲ پلنگ ایرانی از لاشه شکار شده در این استان

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان گفت: تصاویری از دو قلاده پلنگ ایرانی در حال تغذیه از لاشه شکار خود بوسیله یکی از دوربین‌های تله‌ای نصب شده در منطقه حفاظت شده سیاه مزگی شفت ثبت شد.

به گزارش خبرآنلاین، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان گفت: تصاویری از دو قلاده پلنگ ایرانی در حال تغذیه از لاشه شکار خود بوسیله یکی از دوربین‌های تله‌ای نصب شده در منطقه حفاظت شده سیاه مزگی شفت ثبت شد.

ایسنا در خبری نوشت:حمزه عشوری امروز ۲۰ فروردین ماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پلنگ ایرانی در حال خوردن شکار خود در دام دوربین تله‌ای افتاد، اظهار کرد: بعد از ماه‌ها تلاش و زحمات شبانه روزی، محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شفت موفق شدند با نصب دوربین تله‌ای برای نحستین بار از دو قلاده پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سیاه مزگی تصویربرداری کنند.

1638011_858.jpg

وی با بیان برای حفظ این گونه‌های شاخص فرهنگ‌سازی و آموزش در منطقه به مردم نیاز است، افزود: همراهی همه دوستداران حیات وحش و اهالی بومی مناطق چهارگانه در حفظ تنوع زیستی استان ضروری است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان گفت: با توجه به اینکه مشاهده پلنگ به عنوان گونه جانوری شاخص در منطقه حفاظت شده نشانگر پویایی اکوسیستم و به تبع آن پویایی جمعیت سایر گونه‌های حیات وحش بخصوص گوشتخواران بزرگ جثه است، لذا ضرورت دارد همه اهالی منطقه و دوستداران محیط زیست باید همکاری کنند تا بتوانیم این گونه‌های ارزشمند را در زیستگاه طبیعی خود حفظ کنیم و شاهد روند زادآوری و افزایش جمعیت آن در منطقه باشیم.

عشوری درباره مشخصات پلنگ ایرانی، خاطرنشان کرد: پلنگ ایرانی یکی از بزرگترین زیر گونه‌های پلنگ است که بومی غرب آسیا محسوب می‌شود و در فهرست سرخ اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) در طبقه جانوران در معرض خطر انقراض قرار دارد.

47217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1892839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =