یک اتفاق جدید در بازار طلا و سکه/ خرید و فروش طلا متوقف شد

فعالان بازار معتقدند که معاملات کلان در بازار طلا متوقف شده است و فعالان بازار با احتیاط عمل می‌کنند. دیگر کسی نمی خرد و جو روانی موجب کاهش داد و ستدها شده است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در خالی امروز بازار طلا و سکه کار خود را آغاز کرده که قیمت‌ها در دو سه روز گذشته در حهت نزولی حرکت کرده است.

کاهش قیمت دلار و در عین حال، آرامش سیاسی و ثبات نسبی اونس جهانی طلا، اثر نزولی روی بازار طلا و سکه گذاشت.

به این ترتیب، بازار طلا و سکه در روز دوشنبه و بیستمین روز از سال جدید در فاز نزولی قرار گرفت. بررسی‌ها نشان می‌دهد که از ابتدای هفته تاکنون قیمت سکه بیش از ۴ میلیون تومان کاهش را تجربه کرده است و طلا نیز به زیر کانال ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان ورود کرده است.

بر این اساس، هر قطعه سکه امامی در بازار تهران ۴۱ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان قیمت دارد و هر گرم طلای ۱۸عیار هم ۳ میلیون و ۵۲۶ هزار تومان به فروش می‌رود.

در این میان، حباب سکه هم که در روزهای گذشته به ۱۱ میلیون تومان رسیده بود، حال به ۶ میلیون و ۶۱۵ میلیون تومان کاهش یافته است.

فعالان بازار محتاط شدند

در همین رابطه، محمد کشتی آرای، رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر با تاکید بر کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه و ۲ هزار تومانی قیمت دلار، گفته است: فعالان بازار با احتیاط عمل می کنند و دیگر کسی طلا نمی خرد.

به گفته او، در حال حاضر حباب سکه که تا ۱۱ میلیون تومان بالا رفته بود، به ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان کاهش یافته است؛ بخش اصلی کاهش قیمت سکه مربوط به تخلیه حباب سکه است که احتمالا در روزهای آینده هم ادامه خواهد داشت.

این فعال بازار طلا و جواهر با اشاره به کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در دو روز گذشته، تصریح کرده است: سکه که تا ۴۶ میلیون تومان هم بالا رفته بود به کانال ۴۱ میلیون تومان رسیده است؛ نیم‌سکه نیز ۳ میلیون تومان، ربع سکه ۲.۸ میلیون تومان و سکه گرمی ۱.۷ میلیون تومان کاهش است.

کشتی‌آرای یادآور شده؛ باتوجه به کاهش قیمت ها در بازار طلا و سکه از التهاب و هیجان خرید نیز به شدت کاسته شده است، قیمت طلا هم اندکی حباب داشت که ناشی از افزایش خریدهای هیجانی بود ولی حباب طلا هم تخلیه شده است.

او به تسنیم تاکید کرده است: معاملات کلان در بازار طلا متوقف شده است و فعالان بازار با احتیاط عمل می کنند. دیگر کسی نمی خرد و جو روانی موجب کاهش داد و ستدها شده است. این درحالی است که ابتدای هفته خیلی تب خرید بالا بود ولی الان کاهش یافته است.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1892937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =