۲ نفر
۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۵
تولید، نصب و اجرا کانال اسپیرال

سیستم‌های تهویه خانگی و صنعتی، دارای بخش‌های مختلفی هستند که قسمت کانال‌کشی، یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن‌ها محسوب می‌شود.

کانال اسپیرال یکی از جدیدترین انواع کانال انتقال هوا در این سیستم‌ها است که بخش کانال‌کشی سیستم‌های تهویه هوا را دچار انقلاب کرده است. این کانال‌ها به‌خاطر خاصیت‌های ویژه‌ای که دارند، در چند دهه اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند و برای همین آن‌ها را در سیستم‌های تهویه خانگی و صنعتی زیادی مشاهده می‌کنیم. کانال اسپیرال با انواع متریال ساخته می‌شود اما نوع گالوانیزه آن بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است. یکی از شرکت‌های پیشرو در طراحی و تولید این کانال‌ها، شرکت اسپیرالی است. این شرکت می‌تواند کانال‌های اسپیرال مورد نیاز شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با کمترین قیمت، تهیه کرده و در اختیار شما قرار دهد.

کانال اسپیرال چیست؟

اگر به سیستم‌های تهویه خانگی قدیمی دقت کرده باشید، متوجه می‌شوید که کانال انتقال هوای سرد یا گرم این سیستم‌ها به شکل چهارگوش و آلومینیومی است. این مدل کانال‌ها به‌خاطر این که در زمینه انتقال هوای گرم و سرد و به‌خصوص انتقال هوای آلوده در محیط‌های صنعتی دارای مشکل هستند، به‌تدریج از چرخه تولید و استفاده صنعتی کنار زده شده و کانال اسپیرال جای آن‌ها را گرفته است. برای این که بدانیم کانال اسپیرال چیست ابتدا به نام آن توجه می‌کنیم. اسپیرال (Spiral) به معنای چرخشی است برای همین مشخص است که شکل هندسی این کانال‌ها به‌صورت استوانه‌ای با دهانه دایره‌ای است.

تولید، نصب و اجرا کانال اسپیرال

این کانال‌ها در نیمه دوم قرن بیستم برای رفع نواقصی که کانال‌های چهارگوش داشتند ابداع شدند. البته خیلی پیش از نیمه دوم قرن بیستم مهندسان اطلاع داشتند که اگر مسیر حرکت هوا به‌صورت اسپیرال باشد بازدهی به صد در صد می‌رسد اما دشواری ساخت چنین کانال‌هایی بود که مانع تولید انبوه آن‌ها شده بود. امروزه این کانال‌ها توسط شرکت‌های صنعتی مختلفی مثل شرکت اسپیرالی در ابعاد گوناگون و به‌صورت انبوه تولید می‌شوند. کانال اسپیرال در سیستم‌های تهویه خانگی و صنعتی بکار می‌رود. تعدادی از مهم‌ترین موارد کاربرد این کانال‌ها شامل:

  • سیستم‌های تهویه خانگی و آپارتمانی
  • سیستم‌های تهویه هتل‌ها و بیمارستان‌ها
  • سیستم‌های تهویه اداری و تجاری
  • سیستم‌های تهویه صنعتی کوچک مثل سوله‌ها
  • سیستم‌های تهویه صنعتی عظیم مثل پتروشیمی و خودروسازی

کانال اسپیرال صنعتی

در اصل مهم‌ترین کاربرد کانال اسپیرال استفاده از آن‌ها در سیستم‌های صنعتی است. کانال اسپیرال صنعتی با ورق‌های گالوانیزه و در ابعاد بزرگ ساخته می‌شوند و در صنایع مختلفی مثل سوله‌ها، صنعت پتروشیمی و نفت، خودروسازی، کارخانه‌های عظیم و دیگر صنایع غول بکار می‌روند. شرکت اسپیرالی یکی از شرکت‌های پیشگام در تولید کانال اسپیرال صنعتی برای واحدهای صنعتی عظیم داخل کشور است. این شرکت به‌خاطر کیفیت بالای طراحی و تولید کانال‌های اسپیرال، پروژه سیستم تهویه و کانال‌کشی شرکت‌های بزرگی مثل ایران خودرو، سایپا، سازمان انرژی اتمی، شرکت ملی نفت ایران، بانک تجارت، دی جی کالا و... را برعهده گرفته است و توانسته با بهترین کیفیت این پروژه‌ها را به ثمر برساند.

تولید، نصب و اجرا کانال اسپیرال

اگر قصد دارید کانال اسپیرال صنعتی با قیمت بسیار اندک و در کوتاه‌ترین زمان طراحی و اجرا کنید، صفر تا صد کار را به شرکت اسپیرالی بسپارید. علت این که این شرکت توانسته در طراحی و اجرای کانال‌های اسپیرال صنعتی چنین موفق عمل کند این است که خط تولید انحصاری کانال اسپیرال خود را دارد و با دسترسی به مواد اولیه ارزان، کانال‌های اسپیرال در ابعاد انبوه و با قیمتی بسیار اندک طراحی و تولید می‌کند. داشتن چنین خط تولید انحصاری نه تنها قیمت نهایی را کاهش داده بلکه مدت زمان ساخت را نیز به‌شدت کوتاه کرده است.

مهم‌ترین ویژگی‌های کانال اسپیرال صنعتی که باعث شده در تمام صنایع مورد استفاده قرار گیرد شامل:

  • اتلاف انرژی صفر و بازدهی صد
  • طراحی و نصب بسیار ساده و قابل انجام در نقاطی که دسترسی مناسب ندارند
  • بدون نیاز به تعمیر و نگه‌داری بعد از نصب
  • هزینه تولید بسیار اندک و امکان ساخت در ابعاد وسیع
  • امکان تولید در زمانی کوتاه و با متریال‌های مختلف
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1893037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =