فعالان صنعت سرداران عرصه جهاد اقتصادی هستند

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در دیدار جمعی از فعالان حوزه صنعت که به مناسبت ماه مبارک رمضان برگزار شد، گفت: فعالان صنعت سرداران رهبر حکیم انقلاب در عرصه اقتصاد و معشیت مردم هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام‌جمعه قزوین در نشست صمیمانه با جمعی از فعالان، مدیران و پژوهشگران حوزه صنعت که به مناسبت ماه مبارک رمضان در مسجد شیخ‌الاسلام برگزار شد، اظهار کرد: در روایت آمده است که شب قدر آغاز و پایان سال انسانی است، یعنی ما یک سال طبیعی داریم که جنب‌وجوش طبیعت را در آن می‌بینیم و عید برگزار می‌کنیم، همه موجودات، گیاهان، درختان و پرندگان در این عید با ما شریک هستند اما یک عید اختصاصی داریم که عید فطر، لیله‌القدر و ماه مبارک رمضان است.

وی ادامه داد: سال انسانی ما با لیله‌القدر شروع می‌شود، در لیله‌القدر تلاش کنیم با خدا ارتباط برقرار کنیم، همه این دعاهایی که در این شب می‌خوانیم برای همین معناست، بعد از اینکه این ارتباط برقرار شد باید محاسبه کنیم ببینیم تاکنون در عرصه‌های مختلف چه کرده‌ایم، یعنی این سالی که گذشت را چطور گذراندیم؟ همچنین در ادامه نیز برای آینده برنامه‌ریزی می‌کنیم و چشم‌انداز یک ساله یا چندین ساله را تعریف می‌کنیم.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: گفته‌اند که لیله‌القدر قلب ماه مبارک رمضان است، ماه رمضان بهار قرآن است و قرآن بهار دل‌هاست، یعنی همان طور که یک کشاورز همه چشم‌انتظاری‌اش برای کشت و کار به بهار است، در ماه مبارک رمضان هم ما باید همه آیات قرآن را در سرزمین قلب‌مان کشت و کار کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: اگر چندین آیه و سوره در دل ما جا گرفت، گویا یک باغ ایجاد شده است، در عربی به باغ جنت می‌گویند، اگر باغ‌های متعددی در دل ما ایجاد شد و آشنایی ما با قرآن گسترش بیشتری پیدا کرد، دل ما جنات می‌شود، خدای متعال درباره آدم‌های خوب می‌فرماید این‌ها خودشان بهشت هستند، آن‌هایی که جانشان با گناه، ظلم، معصیت و حرام‌خوری آلوده شده است جهنم هستند.

وی خاطرنشان کرد: خداوند در سوره فجر می‌فرماید انسان جهنمی را به جهنم ثابت می‌آورند، کسی که با ظلم مال یتیم را می‌خورد، گویا در حال آتش خوردن است، وقتی آتش خورد خودش جهنم است، در قیامت این جهنم سیار را به جهنم ثابت می‌برند.

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: ما باید از فرصت‌های ماه مبارک رمضان بیشتر استفاده کنیم، خداوند برای ما بیش از ۶۲۰۰آیه قرآن فرستاده است، هر کدام از این آیات اهمیت بسزایی دارند و پیام‌های مهمی در آن‌ها نهفته است، خداوند می‌فرماید این کتاب را برای شما فرستاده‌ایم، آیا تعقل کرده‌اید ببینید این کتاب چه می‌گوید؟

امام جمعه قزوین تصریح کرد: در رابطه با شعار سالی که رهبر حکیم انقلاب مطرح فرمودند، احساس می‌کنیم ایشان یک خداقوت ضمنی به شما فعالان عرصه صنعت و اقتصاد گفته‌اند، ایشان شعار امسال را جهش تولید با مشارکت مردم گفته‌اند، جهش تولید یعنی پذیرفته شده که تولید وجود دارد و کارهای خوبی در این زمینه صورت گرفته است، بنابراین با مشارکت مردم باید به مراحل بهتری برسیم.

وی یادآور شد: شما فعالان صنعت افسران و سرداران رهبر حکیم انقلاب در عرصه اقتصاد و معشیت مردم هستید، خدا به شما قوت بدهد، بدانید که اقتصاد ستون فقرات زندگی مردم است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: چرا به فقیر می‌گویند فقیر؟ برای اینکه گویا ستون فقراتش شکسته است، خدای متعال در آیه ۵ سوره نساء می‌فرماید (اموالتان را که خدا مایه قوام و برپایی زندگی شما گردانیده به سبک‌مغزان ندهید، ولی آنان را از درآمد آن بخورانید و لباس بپوشانید و با آنان به صورتی شایسته و پسندیده سخن بگویید).

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: خدای متعال در این آیه فرموده مالتان را به دست سفیهان نسپارید، مالی که خدا سرپا بودن و قوامتان را به آن قرار داده است.

وی بیان کرد: در دوره‌های گذشته اموالی به دست نااهلان سپرده شد و لطمات جبران‌ناپذیری را برای جامعه بر جای گذاشت.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: دولت نقش حمایت، هدایت و نظارت دارد و باید جامعه اقتصادی را فعال کند و هر جا خلل و مشکلی در کار بود، این خلل برطرف شود، اگر خود دولت بیاید جای تولیدکننده بنشیند، انگیزه تولید کاهش پیدا می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: خدای متعال در آیه ۲۰ سوره شورا می‌فرماید (کسی که کشت آخرت بخواهد، برای وی در کشته‌اش می‌افزاییم و کسی که کشت این دنیا را بخواهد به او از آن می‌دهیم ولی در آخرت او را نصیبی نیست).

وی تصریح کرد: اگر کسی زمین و آب داشته باشد و از گرسنگی بنالد، این فرد باید مورد سرزنش قرار بگیرد، آدم باید محکم پای کار تولید باشد تا خدا تولید او را افزایش دهد، خداوند در آیه ۲۰ سوره شورا فرموده هر کس دنیایی فکر کند و به خدا وصل نشود چیزی از دنیا به او می‌دهیم اما در آخرت چیزی نصیبت او نمی‌شود.

آیت‌الله عابدینی یادآور شد: خدای متعال در آیه ۲۰۰ سوره بقره فرمود دسته‌ای از مردم هستند که می‌گویند خدایا از دنیا به من بده، این‌ها در آخرت هیچ چیزی ندارند، در آیه ۲۰۱ سوره بقره نیز آمده دسته‌ای هم هستند که می‌گویند خدایا به ما حسنه بده، این‌ها هم از دنیا و هم از آخرت بهره می‌برند.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: کرامت انسان‌ها باید خیلی برای ما مهم باشد، این کارگرانی که با شما همکاری می‌کنند باید کرامتشان حفظ شود، بدانیم که خدا همه نعمات را داده تا ما به کرامت برسیم، خداوند در مورد انسان‌ها فرمود «و لقد کرّمنا بنی آدم»، در مورد قرآن هم فرمود «انّه لقرآن کریم»، یعنی این دنیا مدرسه‌ای است که آدم‌ها باید در آن به وسیله قرآن کریم به کرامت برسند.

وی عنوان کرد: اگر ما حواسمان به حرمت، حقوق، آرامش خاطر و سفره کارگران عزیزی که با ما کار می‌کنند باشد، به همان اندازه رزقمان افزایش می‌یابد، فقط خداست که می‌تواند رزق ما را تأمین کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: خدای متعال در آیه ۲۵ سوره حدید می‌فرماید من پیغمبران را فرستادم، کتاب‌های آسمانی را نازل کردم، همه این‌ها برای این است که مردم با انگیزه درونی، ایمان، امید، علاقه و شوق برای قسط قیام کنند، اگر ما همین فضا را برای کارگران عزیز مهیا کنیم، هر چیزی در جای خود قرار می‌گیرد.

آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: خدا به ما می‌گوید شما باید با برکت باشید، خداوند به ما می‌گوید من قرآن را در شبی مبارک یعنی در لیله‌القدر نازل کردم، لیله‌القدر شبی است که از هزار ماه بالاتر است، ما نیز باید با ارزش‌های اخلاقی و ایمانی رفتاری کنیم تا کارمان برکت پیدا کند.

وی تأکید کرد: همه شما سرداران عرصه جهاد اقتصادی باید دست همدیگر را بگیرید و به هم کمک کنید، خدای متعال می‌فرماید «واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا»، باید همدیگر را در عرصه تولید حمایت کنیم.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: اقتصاد از ریشه قصد است، قصد به معنای هوشمندی است، هر چه هوش خدایی شود مؤثرتر، بابصیرت‌تر و روشن‌تر می‌شود، موفقیت همه عرصه‌های اقتصاد مدیون تصمیمات هوشمندانه است، هم زمانی که مصرف‌کننده هستیم باید هوشمندانه مصرف کنیم، و هم زمانی که تولیدکننده هستیم باید هوشمندانه تولید کنیم تا کارمان برکت پیدا کند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1893202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =