وزیر اسرائیلی: عملیات نظامی در رفح مهم تر از عادی سازی روابط با عربستان است

«الی کوهن» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی امروز سه‌شنبه گفت به نتیجه رساندن جنگ با حماس اولویت اصلی است و دستیابی به اهداف جنگ بر توسعه توافقنامه ابراهیم و عادی سازی روابط با عربستان ارجحیت دارد.

به گزارش خبرآنلاین وزیر انرژی رژیم صهیونیستی تاکید کرد اهمیت عملیات نظامی در رفح و اشغال آن بیشتر از دستیابی به توافق عادی سازی روابط با عربستان سعودی است.

«الی کوهن» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی امروز سه‌شنبه گفت به نتیجه رساندن جنگ با حماس اولویت اصلی است و دستیابی به اهداف جنگ بر توسعه توافقنامه ابراهیم و عادی سازی روابط با عربستان ارجحیت دارد.

به گزارش ایسنا، روزنامه «یسرائیل هیوم» نوشت کوهن که پیش از این سمت‌های وزیر امور خارجه و اطلاعات را برعهده داشت، افزود: امنیت اسرائیل بالاتر از همه توافق‌های صلح است، صلح با قدرتمندان برقرار می‌شود، کشورهای منطقه در حال آزمایش ما هستند، پس باید جنگ را تا رسیدن به یک پیروزی قاطع ادامه دهیم، این همان چیزی است که آینده ما را تضمین می‌کند و منجر به دستیابی به توافقات عادی سازی روابط در آینده می‌شود.

وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی مدعی شد کوهن توافق عادی سازی روابز با عربستان سعودی در آینده بدون ارتباط با موضوع تشکیل کشور فلسطین انجام خواهد شد.

«یسرائیل هیوم» نوشت این اظهارات کوهن نشان می‌دهد حزب لیکود تحت رهبری «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی که این وزیر نیز عضو آن است، پیشنهاد آمریکا درباره دستیابی به توافق عادی سازی روابط با عربستان در ازای توقف جنگ غزه را رد می‌کند.

این روزنامه نوشت پیشنهاد آمریکا این است که تلاش‌ها برای عادی سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی پس از اجرای مرحله اول توافق تبادل اسرا با حماس آغاز شود تا اطمینان حاصل شود که این رژیم عملیات نظامی خود در نوار غزه را از سر نمی‌گیرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی طرح «حمله زمینی قریب‌الوقوع» به رفح در جنوب نوار غزه را تایید کرده است. او بدون اشاره به جزئیات گفت که زمان عملیات تعیین شده است.

نتانیاهو همچنین تاکید کرد که پیشروی در رفح برای پیروزی در برابر حماس که «آخرین پایگاه باقیمانده خود را در نوار غزه دارد»، اجتناب‌ناپذیر است.

این در حالی است که بیش از دو میلیون تن از آوارگان فلسطینی در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی، در شهر رفح واقع در جنوب غزه پناه گرفته‌اند و حمله زمینی به این منطقه یک فاجعه خواهد بود.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1893362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =