جنگ داخلی در استقلال!

در روزهای اخیر مدیرعامل و سرمربی استقلال در خصوص اختلافات داخلی در این باشگاه صحبت کرده‌اند.

سپهر ستاری: در شرایطی که لیگ برتر به حساس‌ترین مقطع خود رسیده، آتش اختلافات داخلی در استقلال دوباره شعله‌ور شده است. استقلال و پرسپولیس این روزها رقابت نزدیکی در صدر جدول دارند و یک اشتباه می‌تواند سرنوشت قهرمان را تغییر دهد ولی آبی‌پوشان در چنین شرایطی با یک چالش بزرگ مواجه هستند. از ابتدای این فصل اختلافات زیادی بین مدیریت و کادر فنی استقلال وجود داشته و 2 طرف بارها در این خصوص صحبت کرده‌اند. جواد نکونام، سرمربی استقلال در یک ماه اخیر ترجیح داده بود در نشست‌های خبری حضور پیدا نکند و علیه مدیران باشگاه حرفی نزند ولی او اخیرا سکوت خود را شکسته است.

طوفان شبانه نکونام؛ شاگرد اول با تقلب!

ماجرا از جایی آغاز شد که سرمربی استقلال دوشنبه شب روی خط برنامه ورزشی شبکه خبر آمد و بار دیگر گلایه‌هایش از عملکرد مدیریت استقلال را مطرح کرد. پس از درخشش اوستون اورونوف، انتقاداتی از تصمیم نکونام برای عدم جذب او انجام شد که سرمربی استقلال در این خصوص گفت: «روز ۱۶ آبان، اورونوف و تیمش با نساجی در لیگ قهرمانان آسیا بازی داشتند که من به باشگاه نامه زدم و گفتم این بازیکن را می‌خواهم. نامه و تاریخ آن موجود است، خودم شخصا در واتس‌آپ این نامه را به مدیر باشگاه ارسال کردم و او هم به من جواب داده است. اینکه برای خودشان راه فرار درست می‌کنند را نمی‌دانم. من حتی تاریخ و مبلغ قرارداد او را هم گفته‌ام. در مورد ماشاریپوف هم گفتند می‌شود و نمی‌شود که من یکی از دوستانم را پیدا کردم و گفتم می‌توانید او را جذب کنید یا خیر. در مورد بازیکن هم بگویم این همه بازیکن را اعلام کردیم که بگیرند کدام‌شان را جذب کردند؟ چه مسی باشد چه رونالدو فرقی ندارد چون شما که نمی‌گرفتید!»

نکونام در بخش دیگری از صحبت‌های خود هم مدعی شد مدیران استقلال دشمن او هستند و قصدی برای حمایت از کادر فنی ندارند. اوج کنایه‌های نکونام اما به ماجرای انتخاب علی خطیر و عبارت «شاگرد اول» بود. او ضمن انتقاد از قانون سقف بودجه گفت: «شما تازه آمدید و بلد نیستید کار انجام دهید بروید و کار یاد بگیرید. ۱۶ تیم در لیگ حضور دارند و فقط یک تیم قهرمان می‌شود. شما ببینید تیم‌هایی که سقف بودجه را رد کردند و بیشترین هزینه را انجام دادند از مسیر قهرمانی دور شدند، اما مشکلات ما را ندارند. آن‌ها باید یاد بگیرند از مربی و بازیکنان تیم حمایت کنند اما فقط به دنبال این هستند که به تیم ضربه بزنند و تیم را خراب کنند تا نتیجه نگیریم. می‌گویند ما شاگرد اول بودیم، اگر شاگرد اول هم بودید با تقلب بودید، باید بروید و کار را یاد بگیرید. یک تیمی سه میلیون دلار هزینه کرده پس سقف چه شد؟»

جنگ داخلی در استقلال!

علی خطیر: حرف خانواده را بیرون نمی‌برم

تنها چند ساعت پس از مصاحبه جواد نکونام، علی خطیر پیش از جلسه‌اش با وزیر ورزش به صحبت‌های سرمربی آبی‌پوشان پاسخ داد. خطیر که در ماه‌های اخیر تلاش کرده وارد جدال کلامی با نکونام نشود، این بار هم سعی کرد اوضاع را کمی آرام کند ولی بابت مصاحبه سرمربی استقلال از او انتقاد کرد و خواستار این شد که مسائل داخلی به بیرون برده نشود.

خطیر در جواب نکونام گفت: «نکونام دغدغه‌های خودش را دارد و دلش می‌خواهد تیمش قهرمان شود. الان استقلال صدر جدول است و خواهش می‌کنم به آرامش استقلال کمک کنید. پس از اینکه استقلال قهرمان شد، هر کسی می‌تواند حرف بزند و بگوید من مقصر نبودم و او مقصر بود. الان مهم نیست چه کسی مقصر است. هیچ‌وقت حرف‌های خانواده را بیرون نمی‌برم. همه ارکان باشگاه باید این مسئله را رعایت کنند. قهرمانی در اختیار استقلال است، مگر اینکه خودمان اذیت کنیم و این قهرمانی را بگیریم. مطمئنم اتفاقات خوبی در پایان فصل می‌افتد و استقلال با تلاش بازیکنان با غیرت و کادرفنی خوب منجر به قهرمانی خواهد شد. خودمان نباید به دشمنان خوراک بدهیم و حاشیه به تیم وارد شود».

جنگ داخلی در استقلال!

هواداران را سکته دادید!

در شرایطی که تصور می‌شد پس از صحبت‌های اخیر جدال مدیرعامل و سرمربی فعلا به پایان برسد، یک اتفاق جدید باعث شد تا نکونام مصاحبه کند. باشگاه استقلال دوشنبه اعلام کرده بود که تمرین روز چهارشنبه به مناسبت عید فطر و با درخواست جواد نکونام با حضور تماشاگران برگزار خواهد شد. دیروز اما این باشگاه اطلاعیه جدیدی صادر و اعلام کرد با توجه به همزمانی تمرین و عید قطر، وزارت ورزش مجوز حضور تماشاگران را صادر نکرده است. این موضوع با ناراحتی سرمربی استقلال همراه شد و نکونام ضمن واکنش به آن، پاسخ صحبت‌های صبح خطیر را هم داد.

نکونام در واکنش به صحبت‌های خطیر و غیبت تماشاگران در تمرین گفت: «آقایان! لطفا شما دیگر با مظلوم‌نمایی و عوام‌فریبی حرف از هوادار و آرامش هوادار نزنید که امسال دل‌شان را خون کردید و چند بار در طول فصل به خاطر بازیکن نگرفتن و هزار و یک مسئله دیگر سکته‌شان دادید. اگر شما هوادار برایتان مهم بود درهای کمپ استقلال را به روی آن‌ها نمی‌بستید. چندین و چند بار درخواست دادیم تمرین با حضور تماشاگر باشد اما لحظه آخر تماس گرفتید که کنسل است و طرفدار را به داخل کمپ راه ندهید! برای یکی از بازی‌های لیگ برتر خودم شخصا به شما پیام دادم که تلاش نکنید بازی بدون هوادار برگزار شود! یادتان که هست؟ اگر به شما بود بازی‌های استقلال هم باید بدون تماشاگر برگزار می‌شد. می‌گویند مسائل درون خانوادگی را به رسانه‌ها نگویید، حرف هایی می‌زنند که آدم‌خنده‌اش می‌گیرد. چه کسی به خاطر اردوی دبی علیه من در کانال رسمی باشگاه بیانیه داد و واقعیت را به هواداران نگفت؟ هر چیز مربوط به ماست اسرار خانوادگی نیست و هر چه درباره کارشکنی شماست، اسرار خانواده به حساب می‌آید؟ شما از لحظه ورودتان به باشگاه تمام اسرار تیم را بیرون دادید».

بدترین زمان برای جنگ داخلی

اختلافات داخلی در استقلال درحالی دوباره اوج گرفته که این تیم هنوز در صدر جدول قرار دارد و جمعه باید در یک دیدار حساس و تعیین‌کننده به مصاف آلومینیوم اراک برود. در چنین شرایطی بسیاری از هواداران استقلال نگران این هستند که شروع دوباره مصاحبه‌ها و اختلافات بین خطیر و نکونام روی عملکرد بازیکنان و نتایج آینده هم تاثیر منفی بگذارد و باعث شود آبی‌پوشان صدر جدول را به رقیب سنتی واگذار کنند. در واقع به نظر می‌رسد استقلالی‌ها بدترین زمان را برای مطرح کردن دلخوری‌ها و گلایه‌ها انتخاب کرده‌اند. لیگ برتر ایران این هفته‌ها به اوج حساسیت رسیده و کوچک‌ترین اشتباهی می‌تواند به قیمت از دست رفتن جام قهرمانی تمام شود.

با این حال به نظر می‌رسد حتی در صورت کسب عنوان قهرمانی هم دیگر شرایط برای همکاری نکونام و خطیر در فصل آینده فراهم نیست و در پایان این فصل یکی از این 2 نفر استقلال را ترک خواهند کرد.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1893381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =