نسخه پیچی جدید علم الهدی برای حجاب /گلایه از تلاطم بازار و گرانی ها از تریبون نماز عید فطر /اسرائیل باید محاکمه و مجازات شود

علم‌الهدی گفت: خانم بی‌حجاب و عزیزی که روسری از سر خود برمی‌دارد، باید بداند با دشمن خدا و دشمن کشور همکاری می‌کند. اگر متوجه نیست، من و شما باید او را متوجه کنیم. البته امروز نهی از منکر نباید منجر به درگیری شود، زیرا خواست دشمن نیز همین است‌.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نماز عید سعید فطر در سراسر کشور برگزار شد. خطبای نماز عیدفطر در خطبه های خود به مسائلی چون حجاب، حملات تروریستی رژیم صهیونیستی علیه ایران و جنایات در غزه و همچنین تلاطمات در بازار ارز، گرانی در کشور و ....پرداختند.

باید مشکل بی‌حجابی را با مزاج اجتماعی حل کنیم

آنگونه که ایسنا روایت کرده، سیداحمد علم‌الهدی صبح امروز ۲۲ فروردین در خطبه‌های نماز عید فطر در حرم مطهر رضوی(ع) اظهار کرد: یکی از جملاتی که امروز در قنوت نماز به خداوند عرض کردیم، این بود که خدایا تو امروز را برای پیامبر(ص) سرمایه نهادی قرار دادی. چرا چنین چیزی را در قنوت نماز گفتیم؟ زیرا بندگان یک ماه برای خدا روزه گرفتند و به پیامبر نزدیک شدند و بر عظمت او افزودند و ارزش‌های دین را احیا کردند. مردم با چنین ایمانی یک سرمایه نهادی برای پیامبر اند.

وی با بیان اینکه شرف پیامبر در تحقق برنامه‌های قرآن در صدر زندگی مردم است، افزود: اگر قرار است جامعه و کشور ما به تمام معنا وابسته به پیامبر(ص) باشد، دیگر در زندگی اجتماعی ما نباید مسئله بی‌حجابی وجود داشته باشد، زیرا با کرامت و شرافت پیامبر سازگار نیست و تظاهر به فسقی است که مایه امیدواری دشمن است تا بتواند با گسترش بی‌حجابی، سفره انقلاب و اسلام را از زیر پای نسل جوان کشور جمع کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: مردمی که عبادت‌تان باعث شرافت پیامبر شده، نباید بگذارید شرافت پیامبر در جامعه شما با تظاهر به فسق خدشه پیدا کند. رهبری در فرمایشات چند روز پیش خود دو دغدغه را در مورد حجاب مطرح کردند؛ اول اینکه چالش بی‌حجابی را عده‌ای در یک اغتشاش و فتنه خارجی برای براندازی انقلاب و اسلام درست کردند و حالا نه دولت و ملت و نه تشکل‌های اجتماعی ما هیچ کدام نباید بایستند دشمن توطئه خود را در کشور پیاده کند.

علم‌الهدی اضافه کرد: خانم بی‌حجاب و عزیزی که روسری از سر خود برمی‌دارد، باید بداند با دشمن خدا و دشمن کشور همکاری می‌کند. اگر متوجه نیست، من و شما باید او را متوجه کنیم. البته امروز نهی از منکر نباید منجر به درگیری شود، زیرا خواست دشمن نیز همین است‌. امر به معروف و نهی از منکر شرایطی دارد و امروز در خصوص حجاب باید به گونه‌ای متفاوت از قبل انجام شود. نباید مسئله بی‌حجابی را با درگیری حل کنیم، زیرا باعث می‌شود در کشور ما عده‌ای طرفدار حجاب و عده‌ای دیگر طرفدار بی‌حجابی شوند.

وی با بیان اینکه باید مشکل بی‌حجابی را با مزاج اجتماعی حل کنیم، گفت: تمام خواهران و برادران بدانند در خصوص حجاب سایر خواهران مسئولیت دارند. اگر خواهران برجسته و سازنده ما در مراکز آموزشی حضور یابند و نسل جوان را با برنامه‌های خاص از جمله تشکل‌های عفاف و حجاب جذب کنند، نهی از منکر موفقی صورت می‌گیرد و مشکل حل می‌شود، زیرا مردم ما مسلمان اند. ۴۵ سال از انقلاب می‌گذرد و اسلام در گوشت و پوست نسل جوان نفوذ کرده است. انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا این قدرت را داشته که دین را در عمق جان مردم نفوذ دهد و مردم دین خود را دوست دارند. وقتی جامعه ما چنین است، می‌توان مشکل بی‌حجابی را با مزج اجتماعی حل کرد.

جنایتکاران صهیونیست باید در یک دادگاه بین المللی شایسته به اشد مجازات محکوم شوند

همچنین، قربانعلی دری نجف آبادی، در خطبه‌های نماز عید فطر اراک اظهار کرد: هر قدمی که در راه تثبیت دین، انقلاب و دفاع از مظلوم برداشته شود یک عمل صالح است.

وی با اشاره به جایگاه و عظمت پیامبر اسلام افزود: سرحلقه همه موجودات در عالم هستی، وجود مبارک پیامبر است. ایشان رحمت العالمین هستند و عالم ملک و ملکوت همه در سایه نور فیض کامل محمدی ادامه حیات می دهند. در آیات قرآن کریم تاکید شده است که وجود مقدس پیامبر اسلام مایه رحمت برای عالمیان است، ایشان حتی در قبال دشمنان نیز رحیم بودند.

دری نجف آبادی افزود: بعد از ۱۴۰۰ سال، بزرگترین دستاورد نطامی پیامبر اسلام ماندگار است و آن تعدی نکردن به زنان و پیرمردان و پیرزنان و کودکان و نبستن آب و غذا بر آنان در جریان جنگ است ولی امروز که نهادهای متعدد حقوق بشری را در جهان داریم شاهد اقدامات جنایتکارانه اسرائیل در غزه هستیم.

وی با بیان اینکه اهل بیت علیهم السلام نیز سیره پیامبر را دنبال کردند گفت: امیر مؤمنان در عین عظمت بسیار مظلوم بودند، این خاندان منشاء عدالت و کرامت و احسان و نیکوکاری هستند.

دری نجف آبادی بر لزوم تقدیر از نیروهای مسلح در خصوص حفظ امنیت تقدیر کرد و گفت: نیروهای مسلح باید مراقبت بیشتری کنند و مردم نیز باید همکاری بیشتری برای حفظ امنیت داشته باشند.

وی با اشاره به حوادث راسک و چابهار گفت: باید بسیار هوشیار بود و نیروهای امنیتی با آموزش نیروهای کارآمد، هوشیارانه در راستای مقابله با این اقدامات اقدام کنند.

دری نجف آبادی تاکید کرد: افغانستان و پاکستان باید پاسخگو باشند چراکه کشورهای همسایه، نباید کمینی برای تروریست ها علیه کشور ما باشند. دشمن از هر گوشه ای در کمین ماست.

وی با اشاره به شهادت سرداران اسلام در سوریه توسط رژیم صهیونیستی گفت: هوشیاری در این خصوص بسیار مهم است و باید آمادگی خود را حفظ کنیم و ضمن تشکر از نیروهای امنیتی و اطلاعاتی، از آنها می خواهیم ضریب مراقبت و هوشیاری را بالا ببرند. ما دشمنان زیادی داریم و آنها بیکار نمی نشینند و جنگ نظامی، روانی و تبلیغاتی علیه ما براه می اندازند پس باید هوشیار باشیم.

دری نجف آبادی با بیان اینکه پهباد هرمس ۹۰۰ که حزب الله سرنگون کرد، خط قرمز رژیم صهیونیستی بوده است گفت: حزب الله با امکانات حداقلی به اسرائیل ضربه می زند البته دشمنان هم بیکار نیستند و ممکن است به لبنان هم طمع داشته باشند. این جنایتکاران که هزاران نفر را در غزه به شهادت رساندند باید در یک دادگاه بین المللی شایسته به اشد مجازات محکوم شوند.

توبه مقدم بر تقوا است

از سوی دیگر، محمدباقر محمدی لائینی ماینده ولی فقیه در مازندران، در جمع نمازگزاران با توصیه بر تقوا و پرهیزکاری، اظهار کرد: یکی از فضایل روز عید فطر بعد از نماز و پرداخت زکات، توبه و استغفار است.

امام جمعه ساری با بیان اینکه در عید فطر باید زکات نفس، تن و مال بپردازیم، تصریح کرد: از خداوند می‌خواهیم به همه ما توفیق توبه کردن و خشنودی امام زمان(عج) عنایت بفرماید.

محمدی لائینی با قدردانی از مردم ولایتمدار مازندران که در عید نوروز حرمت ماه مبارک رمضان و شب قدر را نگهداشتند، یادآور شد: مردم ولایتمدار دیار علویان با حفظ رسوم و سنت‌ها؛ تعهد به دین دارند.

وی با بیان اینکه مسئولان و حافظ میهن اسلامی در ایجاد آرامش کشور تلاش زیادی دارند، گفت: سربازان گمنام و نشان‌دار به خوبی وظایف خود را در حفظ امنیت کشور به جا آوردند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با قدردانی از مسئولان استانی و امنیتی که برای توسعه و ایجاد اتحاد بین مردم و مسئولان تلاش می‌کنند، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها در حفظ ماه مبارک رمضان تلاش کردند تا حرمت شب‌های قدر حفظ شود.

این مسئول با توصیه بر اینکه عید فطر عید به دست آوردن دلها و اهدای جایزه توسط خداوند است، بیان کرد: دشمنان دل مردم را با به شهادت رساندن سربازان کشور شکستند و ما اقدام تروریست‌ها را محکوم می‌کنیم.

خطیب نماز عید فطر در شهرستان ساری با اشاره به اینکه صهیونیسیم قصد دارد راه ما در مسیر استقلال ساقط بماند، تصریح کرد: مردم ما در مسیر راه شهدا مستدام هستند.

آیت‌الله محمدی لائینی با بیان اینکه صهیونیست‌ها طی ۷ ماه در جنگ غزه ۳۰ هزار شهید و ۷۰ هزار مجروح و ۲ میلیون آواره ایجاد کرده‌اند، گفت: مسلمین جهان اقدامات صهیونیست‌ها را محکوم می‌کنند.

تلاطم بازار به نفع مردم و جامعه نیست

رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، در خطبه‌های نماز عید سعید فطر گفت: از دولت پرتلاش بابت زحمات‌شان تشکر می‌کنیم، دولت برای مهار قیمت‌ها و تثبت نرخ اجناس به ویژه کالاهایی که بسیار مورد استفاده مردم است، تلاش کند زیرا دشمن از همین طریق ورود می‌کند.

وی با بیان اینکه همه مسئولین باید خود را وقف مردم کنند، تصریح کرد: امیدواریم تا پایان این دولت شاهد تثبیت قیمت‌ها شویم.

فلاحتی بیان کرد: پیامبر(ص) به حضرت علی(ع) فرمود «گروهی از امت من کافرند یک گروه از آنها کسانی هستند که بر علیه امت من سلاح می‌فروشند»، سلاح فقط توپ و تانک و موشک و غیره نیست بلکه هرچیزی که دشمن را تقویت کند نظیر انرژی، سوخت، کالا، غذا و غیره دشمنی با امت اسلام است.

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: هر چیزی که دولت‌ها به رژیم صهیونیستی بدهند، مشمول این سخن پیامبر است. عربستان، ترکیه، اردن، عمان، مصر، سودان، موریتانی و غیره که از کشورهای اسلامی هستند، اما هنوز کمک‌هایشان به این رژیم جانی قطع نشده باید دقت کنند، دولت ترکیه با فشار مردم دیروز تصمیم گرفته که ۴۰ قلم کالا را به رژیم ندهد، بقیه کشورهای اسلامی هم در اقدام خود تجدید نظر کنند.

27218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1893404

برچسب‌ها