پاسخ اسرائیل به حمله سپاه پاسداران از نگاه علاءالدین بروجردی /آمریکا وارد میدان شود، پایگاه هایش در منطقه را خواهیم زد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی می‌گوید: آمریکا از قبل اعلام کرده بود که وارد جنگ رژیم صهیونیستی و ایران نخواهد شد، از طرفی ایران هم از طریق مجاری دیپلماتیک و به صراحت به آمریکا اعلام کرده بود که وارد این بازی نشود و به صراحت این پیام را به واشنگتن منتقل کرد که آنها خطایی مرتکب شدند و باید پاسخ خود را دریافت کنند، اگر شما وارد این بازی شوید حتماً همه موقعیت‌های شما در منطقه را خواهیم زد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ۱۳ روز بعد از حمله اسرائیل به سفارت ایران در سوریه و به شهادت رسیدن جمعی از سرداران سپاه، هوافضای سپاه پاسداران از بامداد امروز ۲۶ فروردین، اهدافی را مستقیما در سرزمین های اشغالی هدف قرار داد.

اسرائیل مرتکب خطا شود، پاسخ محکم تر می گیرد

در همین راستا، علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین، در ارزیابی حمله بامدادی ایران به اسرائیل، گفت: یکی از ویژگی‌های برجسته سیاست‌گذاری برابر رژیم صهیونیستی برخوردهای شفاف و روشن جمهوری اسلامی ایران است. به این ترتیب که ایران سال‌هاست اعلام کرده هر کشور، تشکل و گروهی علیه رژیم صهیونیستی که دشمن اصلی جهان اسلام است، اقدام کند ما از آنها حمایت خواهیم کرد، به همین دلیل جبهه مقاومت شکل گرفت اما همیشه به دلیل امنیت پایدار در منطقه ایران تلاش می‌کرد تنش‌ها افزایش پیدا نکند اما بعد از اینکه رژیم صهیونیستی همه قواعد بازی را بهم زد و کنوانسیون وین را زیرپا گذاشت و به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق که خاک ایران محسوب می‌شود، حمله کرد، طبیعی بود که وضعیت تغییر کند همچنان که رهبر انقلاب هم به سریعاً فرمودند که رژیم صهیونیستی را از این اقدام پشیمان خواهیم کرد.

وی گفت: لذا حمله ایران به اسرائیل با شجاعت و اقتدار صورت گرفت و روح جدیدی را در کل جهان اسلام و امت اسلامی دمید. البته با توجه به اقتدار جمهوری اسلامی ملت ایران انتظار داشتند که اقدام مقتدرانه انجام شود و انصافاً برای اولین بار در ۷۰ سال گذشته یعنی از زمان شکل‌گیری این رژیم منحوس توسط انگلیس خبیث، این عملیات گسترده با شجاعت و اقتدار صورت گرفته و جمهوری اسلامی ایران با صراحت اعلام کرده که اگر رژیم صهیونیستی خطای دیگری مرتکب شود، پاسخ محکم‌تری دریافت خواهد کرد.

بروجردی تاکید کرد: در حقیقت افکار عمومی جهان بعد از اقدام رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری ایران در دمشق آماده چنین اقدامی از طرف ایران بود کما اینکه بعد این اقدام با استقبال گسترده‌ای مواجه شد و کشورهای حامی رژیم صهیونیستی هم حرفی برای گفتن ندارند. انصافاً باید با همه وجود سپاسگزار سپاه انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح باشیم که این گونه شجاعانه از حریم امنیت ملی و حیثیت کشور و ملت ما دفاع کردند و این حرکت تاریخ‌ساز را رقم زدند.

پاسخ اسرائیل به حمله سپاه پاسداران از نگاه علاءالدین بروجردی /آمریکا وارد میدان شود، پایگاه هایش در منطقه را خواهیم زد

آمریکا از هر پایگاه خود در منطقه استفاده کند، مستقیماً همان کشور را می‌زنیم

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، درباره احتمال پاسخگویی اسرائیل به حملات ایران نیز اظهار داشت: فکر می‌کنم رژیم صهیونیستی هر اقدامی را محاسبه خواهد کرد چراکه هم وزیر دفاع و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به صراحت اعلام کردند که اگر آمریکایی‌ها از هر پایگاه خود در منطقه بخواهند استفاده کنند ما مستقماً به همان کشور پاسخ خواهیم داد.

منتخب مردم لارستان در مجلس دوازدهم گفت: بعد از اقدام جمهوری اسلامی ایران مبنی بر هدف قرار دادن پایگاه آمریکا در عراق، شهادت سردار سلیمانی و همچنین زدن پهپاد آمریکایی‌ها همه دنیا متوجه شدند جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که جرأت برخورد با آمریکا را دارد و رژیم صهیونیستی هم بدون آمریکا نمی‌تواند به حیات خود ادامه دهد. بنابراین آنها حتماً این واقعیت‌ها را در محاسبات خود در نظر خواهند گرفت و فکر نمی‌کنم علاقمند به گسترش بازی باشند چراکه به شدت منافع آمریکا در منطقه و موجودیت رژیم صهیونیستی به خطر خواهد افتاد.

اسرائیل به حمله سپاه پاسخ می دهد؟

بروجردی گفت: امکان دارد رژیم صهیونیستی در راستای تقویت روحیه نیروهایش اقداماتی انجام دهد اما فکر نمی‌کنم وارد عرصه گسترش بازی شود چراکه رژیم صهیونیستی باید با استفاده از ظرفیت آمریکا این اقدام را انجام دهد و از طرفی با توجه به سیاست اعلام شده نیروهای مسلح مبنی بر اینکه حتماً پاسخ خواهیم داد همه کشورها محاسبه می‌کنند که وارد این بازی نخواهند شد.

بروجردی درباره مواضع آمریکایی ها مبنی براینکه وارد درگیری مستقیم با ایران نخواهند شد، گفت: آمریکا از قبل اعلام کرده بود که وارد جنگ رژیم صهیونیستی و ایران نخواهد شد، از طرفی ایران هم از طریق مجاری دیپلماتیک و به صراحت به آمریکا اعلام کرده بود که وارد این بازی نشود و به صراحت این پیام را به واشنگتن منتقل کرد که اگر آنها خطایی مرتکب شوند، باید پاسخ خود را دریافت کنند و اگر وارد این بازی شوند حتماً همه موقعیت‌ها و پایگاه های آمریکا در منطقه را خواهیم زد. به همین دلیل آمریکا از ادبیات عدم دخالت استفاده می‌کند.

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1894983

برچسب‌ها