ببینید|  کشف ۵۰ جانور جدید که برای علم، ناشناخته‌اند

سفر ۴۰ روزه پژوهشگران به صخره‌های زیر آب‌ در سواحل شیلی منجر به کشف ۱۶۰ گونه ناشناخته در این منطقه شده است که حداقل ۵۰ گونه از آن‌ها حتی برای دنیای علم جدید هستند. 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، خط‌الرأس سالاس و گومز، رشته‌کوهی زیر آب‌های سواحل شیلی است که ابعاد آن تقریباً معادل عرض آمریکای جنوبی است. بخش بسیاری از سالاس و گومز میزبان تنوع زیستی باورنکردنی و زیبایی است که بسیاری از گونه‌ها، ساکن بومی همین مکان هستند. گروهی بین‌المللی از دانشمندان اخیراً در سفر تحقیقاتی ۴۰ روزه‌ای به سراسر خط‌الرأس سالاس و گومز، گونه‌های جانوری تازه‌ای را کشف کرده‌اند.

دانشمندان سوار بر کشتی تحقیقاتی پیشرفته موسسه اقیانوس اشمیت، ۷۸۰۰۰ کیلومترمربع را نقشه‌برداری کردند. این کشتی تحقیقاتی در گذشته با کاوش حدود ۲۰۰ کوه دریایی، علاوه بر مشاهده مناطقی که انتظار می‌رفت، بیش از ۱۰۰ گونه جانوری جدید را کشف کرد و صدالبته که سفر اکتشافی جدید هم چیزی از سفر قبلی کم نداشت. دانشمندان با بررسی دقیق ۱۰ کوه دریایی و دو جزیره، همچنین شش کوه دریایی که هنوز در بررسی‌های هیدروگرافی ثبت نشده‌اند، جنبه‌های جالبی از حیات دریایی را مانند ماهی‌های مرکب، انواع ماهی‌ها، مرجان‌ها، نرم‌تنان، ستاره‌های دریایی، اسفنج‌های شیشه‌ای، خارپشت‌های دریایی و خرچنگ‌ها مشاهده کردند.

ببینید|  کشف ۵۰ جانور جدید که برای علم، ناشناخته‌اند

آن‌ها هم‌چنین با ۱۶۰ گونه مواجه شدند که دقیقاً مشخص نبود چه تعدادی از آن‌ها بومی همان منطقه‌اند؛ بااین‌حال گمان می‌رود که حداقل ۵۰ گونه از آن‌ها حتی برای علم زیست‌شناسی نیز جدید باشند. پژوهشگران همچنین با مشاهده حیوانی که بیشترین وابستگی را به فتوسنتز در جهان دارد، رکوردی را به ثبت رساندند. این جانور، یک لپتوسریس (Leptoseris) است که به‌عنوان مرجان چروکیده نیز شناخته می‌شود.

توجه: حجم فیلم حدود ۴۰ مگابایت است، برای بارگذاری فیلم،‌ اندکی صبر کنید

زیستگاه‌های شگفت‌انگیز و جوامع حیواناتی که در طول این دو سفر به کمک دانشمندانی از شیلی، ایالات‌متحده، ایتالیا، اسپانیا و هلند کشف شدند، نشان می‌دهند که بشر تقریباً چیزی از این دسته مناطق دورافتاده روی زمین نمی‌داند. این سفرها به کارشناسان در مورد اهمیت اکولوژیکی مناطق کمک می‌کند.

به گفته یکی از کارشناسان، اهمیت شرکت در یک سفر اکتشافی علمی اقیانوس‌شناسی، فرصت فراهم‌شده برای شناخت و درک بهتر محیط دریایی است. منابع طبیعی، گونه‌های دریایی ناشناخته و پدیده‌های آب‌وهوایی را که مستقیماً بر جامعه تأثیر می‌گذارند، می‌توان از طریق تحقیق و اکتشاف شناخت.

منبع: newatlas

۲۲۷۳۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1895188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =