دیپلمات انگلیسی: چرت نگویید! حمله ایران به اسرائیل دفاع مشروع بود

یک دیپلمات کهنه‌کار انگلیسی حمله ایران به رژیم صهیونیستی را دفاع مشروع خواند و به دیگر کشورها هم یادآور شد که می‌توانند برای جلوگیری از نسل‌کشی در غزه، به صورت کاملا قانونی به رژیم صهیونیستی حمله کنند.

به گزارش خبرآنلاین، «کرگ موری» دیپلمات کهنه‌کار انگلیسی در یک رشته توییت در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) به انتقاد از مخالفت غرب با حمله ایران به رژیم صهیونیستی پرداخت و یادآور شد که دیگر کشورهای جهان هم می‌توانند برای جلوگیری از نسل‌کشی در غزه، به رژیم صهیونیستی حمله کنند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد یکشنبه از پاسخ نیروی هوا فضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق خبر داد و اعلام کرد ایران ده‌ها فروند موشک و پهپاد را به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده است. این حمله در واکنش به حمله ارتش اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه صورت گرفت که به شهادت هفت تن از مستشاران نظامی ایران منجر شده بود.

به گزارش مهرموری با انتقاد از توجیه برخی رسانه‌ها مبنی بر اینکه کنسولگری ایران در دمشق میزبان مستشاران نظامی بوده و به همین دلیل یک هدف مشروع برای رژیم صهیونیستی بوده است، گفت: «به‌عنوان سفیر سابق انگلیس و یک دیپلمات کهنه‌کار با ۲۲ سال سابقه قسم می‌خورم که تقریباً در تمامی سفارت‌های آمریکا یا انگلیس هم یک دفتر سازمان «سیا» یا «ام.آی.۶» وجود دارد. همه (این سفارت‌ها) میزبان نیروهای نظامی هستند. بسیاری از آن‌ها حتی نیروهای ویژه را در خود جای داده‌اند. اینکه بگویند ساختمان دیپلماتیک ایران (کنسولگری ایران در دمشق) متفاوت بوده، حرف مفت و چرت است.»

او در ادامه با اشاره به اینکه ایران در حمله خود به اسرائیل پا را از حد فراتر نگذاشته و واکنش غیرمتناسبی نشان نداد، گفت: «آن آتش‌بازی را فراموش کنید. میزان مواد منفجره‌ای که روی‌هم‌رفته ایران به اهداف نظامی با استحکامات دفاعی بالا در اسرائیل فرستاد، کمتر از مواد منفجره‌ای است که اسرائیل به‌صورت روزانه در ۶ ماه گذشته علیه غیرنظامیان بی‌دفاع در غزه استفاده کرده است.»

این دیپلمات باسابقه انگلیسی با بیان اینکه حمله ایران به اسرائیل را محکوم نخواهد کرد، گفت: «حمله ایران به اسرائیل به اهداف نظامی صورت گرفت و در واکنش به بمباران تشکیلات دیپلماتیک ایران (در سوریه) یک اقدام دفاعی مشروع و قانونی بود.»

وی در ادامه به لزوم مداخله نظامی دیگر کشورهای جهان برای جلوگیری از نسل‌کشی تاکید کرد و گفت: «دیگر کشورها هم می‌توانند در راستای تحقق وظیفه قانونی خود برای جلوگیری از نسل‌کشی، به صورت قانونی به اسرائیل حمله کنند.»

موری همچنین با اشاره به لزوم اتحاد مسلمانان جهان در برابر قدرت‌های استعماری گفت: «فلسطینیان عموماً سنی هستند و ایرانیان شیعه. قدرت‌های غربی در برابر هر دو جریان از اسرائیل حمایت کرده و حق دفاع تمامی مسلمانان را از آن‌ها سلب می‌کنند. پس نگذارید قدرت‌های استعماری میان شما تفرقه انداخته و حکمرانی کنند.»

۳۱۰۳۱۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1895950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =