انفجار در آسمان اصفهان و تبریز /فرمانده نیروی زمینی ارتش: اسرائیل دست از پاخطا کند، سخت تر تنبیه خواهد شد/هشدار کاخ سفید به تل آویو

بنا به روایت مقامات بلندپایه نظامی، شنیده شدن صدای انفجار در شرق اصفهان، مربوط به شلیک پدافند هوایی اصفهان به یک شیء مشکوک بوده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ساعاتی پس از پخش تصاویر ویدیویی از آسمان اصفهان و شنیده شدن صدای انفجار در این شهر، خبرها درباره این حادثه همچنان ادامه دارد.

ابتدا فارس، مهر و صدا و سیما از شنیده شدن انفجارها خبر دادند و سپس خبرگزاری ایرنا از به کار افتادن سامانه پدافند هوایی خبر داد. برهمین اساس شنیده شدن صدای شلیک مربوط به پدافند هوایی برای مقابله با ریزپرنده‌ها بوده است. همزمان رسانه‌های آمریکایی اخبار عادی خود را قطع و گمانه زنی درباره علت انفجارها در اصفهان پرداختند.

توضیحات تکمیلی درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

اما بنا به گفته مقام ارشد نظامی ارتش در استان اصفهان، شنیده شدن صدای نسبتا شدید در شرق اصفهان، مربوط به شلیک پدافند هوایی اصفهان به یک شیء مشکوک بوده و هیچ خسارت و حادثه‌ای نداشته‌ایم.

جزئیات بیشتر از شنیدن شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز را در ادامه بخوانید؛

حسین دلیریان سخنگوی سابق سازمان فضایی کشور در توییتی از سرنگونی چند ریزپرنده در آسمان کشورمان خبر داد و خبرنگار فارس در اصفهان هم منشاء صداها را از اطراف پایگاه شکاری این شهرستان و احتمالا عملکرد سامانه پدافندی اعلام کرد.

همچنین صداهایی از آسمان تبریز مخابره شد که چند ثانیه منشاء آنها را عملکرد ضدهوایی اعلام کرده است.

تکذیب جلسه اضطراری شورای عالی امنیت ملی

همچنین براساس آنچه که خبرگزاری صدا وسیما اعلام کرده است، دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی، خبر منتشر شده برخی رسانه‌های خارجی درباره تشکیل جلسه اضطراری این شورا را تکذیب کرد.

تا این لحظه هیچگونه انفجار و آتش‌سوزی در تاسیسات اصفهان گزارش نشده و شرایط آرام و عادی است.

تاسیسات هسته‌ای استان اصفهان در امنیت کامل است

بنا به روایت ایسنا، برخلاف آنچه که برخی از منابع خبری خارجی اعلام کردند تاسیسات هسته‌ای در استان اصفهان در امنیت کامل است.

منابع خبری موثق اعلام کردند گزارش برخی رسانه‌های خارجی درباره حادثه در این تأسیسات نادرست است.

بامداد روز جمعه برخی منابع از مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور خبر دادند.

شنیده شدن صدای شلیک مربوط به پدافند هوایی برای مقابله با ریزپرنده‌ها بوده است و اخبار مربوط به انفجار در برخی نقاط کشور نادرست است.

تا این لحظه هیچگونه انفجار و آتش‌سوزی در تاسیسات اصفهان گزارش نشده و شرایط آرام و عادی است.

فعال شدن پدافند هوایی در تبریز /علت صدای انفجار در غرب تبریز چه بود؟ +جزئیات

همچنین صدای شنیده شده در بامداد امروز جمعه ۳۱ فروردین در تبریز به دلیل فعال شدن سامانه پدافند هوایی بوده است.

بنا به گزارش ایسنا، وضعیت تبریز عادی است و صدایی که بامداد امروز در این شهر شنیده شد به دلیل فعال شدن سامانه پدافند هوایی بوده است.

در حال حاضر هیچ مشکلی در تبریز وجود ندارد.

بامداد امروز چندین ریزپرنده در اصفهان توسط پدافند هوایی مورد اصابت قرار گرفته و نابود شدند.

ایرنا نیز نوشت؛

در پی شنیده شدن صدای انفجار در غرب تبریز و حوالی منطقه‌ وادی رحمت، طبق پیگیری‌های خبرنگار ایرنا مشخص شد، پدافند هوایی تبریز در پی مشاهده شی مشکوک شلیک کرده است.

به گزارش ایرنا هیچ گونه انفجاری در تبریز رخ نداده و هم اکنون نیز شهر در آرامش کامل بسر می‌برد.

تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

همچنین شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد: پرواز فرودگاه‌های مهرآباد، اصفهان، شیراز و فرودگاه‌های غرب، شمال غرب و جنوب غرب کشور به حالت تعلیق درآمده‌اند و فعلا پروازها در این فرودگاه‌ها به دلیل حفظ ایمنی پروازها با تاخیر مواجه هستند.

به گزارش ایرنا، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد:پروازهای تهران، اصفهان و شیراز، فرودگاه‌های غرب، شمال غرب و جنوب غرب به حالت تعلیق درآمدند. پروازهای این فرودگاه‌ها تا بدین لحظه لغو نشده؛ مسافران پیش‌از عزیمت اطلاعات پرواز را چک کنند.

پروازهای فرودگاه امام خمینی تا ۱۰:۳۰ صبح لغو شد.

پروازهای فرودگاه مهرآباد تا ساعت ۱۰:۳۰ صبح لغو شد

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه مهر آباد هم اعلام کرد: بر اساس نوتام «۱۳۳۰» تمام پروازهای مهرآباد تا ساعت ۱۰:۳۰ صبح امروز (۳۱ فروردین) لغو شد.

گزارش خبرنگار ایرنا حاکی از فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور است. برخی منابع خبری از شنیده شدن صدای انفجار در استان اصفهان خبر می‌دهند.

انفجار در آسمان اصفهان و تبریز /ارتش: پدافند هوایی به شی مشکوک شلیک کرد /فاکس نیوز: آمریکا نقشی نداشت /رفع محدودیت‌های پروازی در فرودگاه‌های کشور

ادعای مقام آمریکایی درباره اصابت موشک های اسرائیلی به ایران /سی ان ان: ۸ پرواز مسیر خود را تغییر دادند /رویترز: سامانه پدافندی فعال شد

رسانه‌های خارجی بامداد جمعه از شنیده شدن صدای انفجارهایی در ایران، عراق و سوریه خبر دادند.

بنا بر گزارش ایرنا، رویترز به نقل از «یک منبع ایرانی» نوشت که یک سامانه پدافند هوایی فعال شده است.

سی.ان.ان نیز مدعی شد که دستکم هشت پرواز مسیر خود را بر فراز ایران تغییر داده‌اند.

شبکه ای.بی.سی نیوز بامداد جمعه به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شد که موشک‌های اسرائیلی به مرکزی در ایران اصابت کرده‌اند. این خبر را هیچ رسانه معتبری تایید نکرده است.

اسکای نیوز و الجزیره نیز از جمله رسانه‌هایی هستند که به پوشش این خبر پرداخته‌اند.

واکنش خبرگزاری تسنیم به ادعای اسرائیلی‌ها درباره حمله به ایران

هرگونه حمله موشکی یا ایجاد انفجار بزرگ در ایران تا این لحظه قطعاً منتفی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آژیر خطر در شمال سرزمین‌های اشغالی به صدا در آمده و ارتش رژیم صهیونیستی مشغول بررسی وضعیت خطر برای خود است. با این حال برخی رسانه‌های آمریکایی و همچنین رسانه‌های فارسی زبان ضدایرانی مشغول ادعای حمله اسرائیل به ایران هستند.

بنابر گزارش تسنیم، هرگونه حمله موشکی یا ایجاد انفجار بزرگ در ایران تا این لحظه قطعاً منتفی است، با این حال برخی رسانه‌ها چند ساعتی است که خود را با اخبار جعلی حمله بزرگ اسرائیل مشغول کرده‌اند!

رسانه‌های اصلی رژیم صهیونیستی فعلاً در حال پوشش موضوع احتمال نفوذ پهپاد از لبنان به شمال سرزمین های اشغالی هستند. در آخرین خبر، یکی از این رسانه ها نوشته است که آژیر خطری که به صدا درآمده قطع شده، چرا که اخبار اولیه مبنی بر نفوذ پهپاد از لبنان واقعی نبوده است.

گزارش ایرنا از مراکز حساس نظامی و امنیتی در کشور همزمان با شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز

بررسی‌های میدانی در شهر اصفهان نشان می‌دهد تاسیسات مهم در این استان به ویژه تاسیسات هسته‌ای در امنیت کامل است و حادثه‌ای در آنها گزارش نشده است.

به گزارش ایرنا، به دنبال فعال شدن پدافند هوایی در برخی نقاط کشور برای مقابله با برخی اهداف احتمالی، گزارش‌ خبرنگاران ایرنا از سراسر کشور حکایت از این دارد که تاکنون اصابت و انفجاری گسترده‌ای که ناشی از برخورد هرگونه تهدید هوایی باشد گزارش نشده است.

تاسیسات مهم در این استان به ویژه تاسیسات هسته‌ای در امنیت کامل است و حادثه‌ای در آنها گزارش نشده است.

تصاویر ثبت شده توسط کاربران حکایت از فعالیت توپ‌های پدافندی در برخی از نقاط کشور داشته که به‌عنوان سامانه‌های دفاع نقطه‌ای در برابر تهدیدات در ارتفاع بسیار کم عمل می‌کنند و فعالیت آنها در وضعیت هوشیاری صد در صدی کاملا طبیعی است.

تاکنون گزارشی از شلیک سامانه‌های پدافندی موشکی دریافت نشده است.

المیادین: هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است /فاکس نیوز: آمریکا نقشی در حوادث امروز نداشت

شبکه خبری المیادین به نقل از منابع ایرانی تصریح کرد: هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است.

به گزارش ایسنا، منابع ایرانی به المیادین گفته‌اند هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته و رسانه‌های آمریکایی یک جنگ نیابتی اطلاعات نادرست را از طرف رژیم صهیونیستی اجرا می‌کنند.

یک مقام ایرانی هم به رویترز گفته حمله موشکی به ایران انجام نشده و صداهای انفجار در اصفهان ناشی از فعال‌شدن سامانه‌های پدافندی بوده است.

فاکس نیوز هم خبر داده آمریکا در حوادث امروز نقشی نداشته است.

خبر فوری سازمان هواپیمایی کشور درباره از سرگیری پروازها

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور از برطرف شدن محدودیت‌های اعمال شده در فرودگاه ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد با هماهنگی‌های انجام شده ، محدودیت عملیاتی اعمال شده در برخی فرودگاه‌های کشور برطرف شده است.

جعفر یازرلو اظهار داشت؛ ضمن عرض پوزش از مسافران محترم به دلیل مشکلات ناشی از ابطال و یا تاخیر برخی پروازها، به اطلاع می رساند با هماهنگی های انجام شده محدودیت عملیاتی اعمال شده در فرودگاهها برطرف و شرکتهای هواپیمایی مجاز به انجام پروازهای برنامه ریزی شده می باشند.

مسافران محترم می توانند جهت آگاهی از زمان دقیق پرواز خود با اطلاعات پرواز فرودگاه مبدا پرواز در تماس بوده و یا به پیامک های ارسالی از شرکت هواپیمایی توجه نمایند.

اولین واکنش ارتش به انفجار در اصفهان

یک مقام ارشد نظامی ارتش در استان اصفهان درباره شنیدن صدای انفجار در این استان توضیح داد.

پس از شنیدن صدای انفجار در آسمان اصفهان، امیر سرتیپ دوم میهن‌دوست، مقام ارشد نظامی ارتش در استان اصفهان در واکنش به این مسئله گفت: شنیده شدن صدای نسبتا شدید در شرق اصفهان، مربوط به شلیک پدافند هوایی اصفهان به یک شیء مشکوک بوده و هیچ خسارت و حادثه‌ای نداشته‌ایم.

واکنش شورای عالی امنیت ملی به ادعای حمله خارجی به اصفهان

پیش از این نیز، امیر سرتیپ دوم میهن‌دوست، مقام ارشد نظامی ارتش در استان اصفهان در واکنش به این مسئله گفت: شنیده شدن صدای نسبتا شدید در شرق اصفهان، مربوط به شلیک پدافند هوایی اصفهان به یک شیء مشکوک بوده و هیچ خسارت و حادثه‌ای نداشته‌ایم.

از سوی دیگر، خبر شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان با واکنش رسانه های جهان مواجه شد. بنابر آنچه ایلنا نوشته است، خبرگزاری آسوشیتدپرس هم گزارش داد که برخی پروازهای مسافری اقدام به تغییر مسیر خود از فراز حریم هوایی ایران کردند.

در حالی که شبکه خبری سی‌ان‌ان و ای‌بی‌سی طی فضاسازی‌هایی رسانه‌ای مدعی حمله رژیم صهیونیستی به یک پایگاه در ایران شدند، یک مقام آمریکایی تأکید کرده است که تأسیسات هسته‌ای ایران هدف قرار نگرفته است.

سی‌ان‌ان همچنین به نقل از منابعی در ایران خبر داد که تاسیسات هسته‌ای ایران در امنیت کامل است

گاف رسانه اسرائیلی درباره انفجار در اصفهان /این تصویر جعلی است

جماران با انتشار تصاویری از توئیت یک رسانه اسرائیلی به راستی آزمایی ادعای آن پرداخت و نوشت:

«تصویر جورزالم‌پست از انفجار در اصفهان

نتیجه بررسی: جعلی

۱. رسانه اسرائیلی «جورزالم‌پست» در توییتی با انتشار عکس یک انفجار نوشت :‌ «اسرائیل با یک حمله موشکی بامداد جمعه یک سایت در ایران را مورد هدف قرار داد.»

۲. بررسی تصویر نشان می‌دهد، این عکس در ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ (دوسال قبل) توسط همین رسانه با عنوان « جنگ در غزه» منتشر شده است.

نتیجه‌گیری : تصویر منتسب به انفجار در اصفهان توسط رسانه اسرائیلی «جعلی» و متعلق به دو سال قبل است.»

انفجار در آسمان اصفهان و تبریز /ارتش: پدافند هوایی به شی مشکوک شلیک کرد /فاکس نیوز: آمریکا نقشی نداشت /رفع محدودیت‌های پروازی در فرودگاه‌های کشور

تسنیم: فرودگاه شکاری اصفهان در امنیت کامل است

پس از ادعای انفجار در پایگاه هشتم شکاری اصفهان، خبرنگار تسنیم با حضور در اطراف پایگاه شکاری و فرودگاه اصفهان آخرین وضعیت این منطقه را تشریح کرد.

بنابر گزارش تسنیم، در حال حاضر امنیت کامل در فرودگاه هشتم شکاری حاکم بوده و هیچ خبری از انفجار در پایگاه شکاری وجود ندارد و تمام ادعاهای رسانه‌های معاند کذب بوده و تردد در فرودگاه و اطرف پایگاه هشتم شکاری برقرار است.

ردپای نفوذی‌ها در انفجارهای امروز در اصفهان و تبریز؟

بنا به روایت جماران، کارشناس شبکه خبر در برنامه صدا و سیما گفته است: ریزپرنده ها توسط «عوامل نفوذی» از «داخل کشور» پرواز داده شده است.

آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشد

همچنین براساس اخبار منتشر شده، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است.

واکنش فرمانده کل ارتش به شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان +جزئیات مهم

سرلشکر «سیدعبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با دفاع‌پرس، درباره صدای انفجار شنیده شده در اصفهان اظهار داشت: با توجه به هوشیاری ما، چند شیء پرنده بود که به آنها تیراندازی شده بود.

امیر سرلشکر موسوی در ادامه درباره تهدید ایران در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی توسط رژیم صهیونیستی افزود: از هر دیوانه ای، بی عقلی بر می آید؛ بستگی به عقل آن دارد.

فرمانده کل ارتش درباره واکنش ایران به تهدید رژیم صهیونیستی گفت: واکنش ایران را پیش از این دیده‌اید.

ریزپرنده به آسمان تبریز نفوذ کرده است؟

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار به امنیت کامل در سطح آذربایجان‌شرقی تاکید کرد و گفت: هیچ اقدام مشکوکی در سطح استان و کشور صورت نگرفته است.

بنابر آنچه ایسنا گزارش کرده است، تراب محمدی، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی، گفت: شهر تبریز همانند سایر روزها در شرایط کاملا عادی و آرامش به سر می‌برد.

وی در خصوص صدای شنیده شده در سطح کلانشهر تبریز، افزود: این صدا مربوط به رصد پدافند هوایی مربوط به اشیاع ناشناس بوده و امری عادی است و هیچ نفوذ ریزپرنده یا غیره رخ نداده است.

روزنامه صهیونیستی: اسرائیل مسئولیت حادثه در اصفهان را نمی پذیرد

همچنین جماران گزارش داده، اورشلیم پست نوشته است؛ اسرائیل به دلایل استراتژیک حمله منتسب شده به این رژیم به ایران را نمی‌پذیرد اما روشن نیست که چرا پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) اطلاعات مربوط به این حمله را به رسانه‌های آمریکایی درز می‌دهد.

رسانه‌های جریان اصلی آمریکا به نقل از منابعی که نام آنها را اعلام نکرده‌اند، ادعاهایی مبنی بر محدود بودن حمله، نقش نداشتن آمریکا، قصد نداشتن جمهوری اسلامی ایران برای پاسخ به حمله و … را مطرح کرده‌اند. خ

واکنش فرمانده نیروی زمینی ارتش به حادثه اصفهان

تسنیم نیز گزارش داده، امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران طی سخنانی با اشاره به هدف قرار گرفتن چند شی‌ء توسط پدافند هوایی کشور در استان اصفهان عنوان کرد: امروز آسمان این مرز و بوم توسط قرارگاه پدافند خاتم الانبیا حفاظت می‌شود و اگر اشیای پرنده مشکوکی همانند حادثه شب گذشته در آسمان کشور عرض اندام کنند از این که در آماج پدافند قدرت ما قرار گیرند بی نصیب نخواهند بود.

امیر حیدری ضمن تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی باید بداند که اگر دست از پا خطا کند، این بار سخت‌تر و کوبنده‌تر تنبیه خواهد شد، سومین دستاورد عملیات وعده صادق را در هم شکستن هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی عنوان کرد.

هشدار کاخ سفید به تل آویو

همچنین به گزارش جماران به نقل الجزیره، وبسایت خبری آکسیوس گزارش داد که برخی مسئولان آمریکایی گفتند که دولت آمریکا به اسرائیل نسبت به تشدید تنش با ایران هشدار دادند.

دولت آمریکا به اسرائیل هشدار داده است که تشدید تنش تل آویو با ایران به نفع منافع آمریکا و اسرائیل نیست.

واکنش های خارجی به حادثه اصفهان

مهر نیز به نقل از الجزیره گزارش داده، در شرایطی که هنوز ادعاها درباره حمله بامدادی به داخل ایران از سوی رژیم صهیونیستی تایید نشده است، برخی کشورها به این رخداد واکنش نشان دادند.

وزارت خارجه چین با صدور بیانیه ای در ارتباط با حمله ادعایی رژیم صهیونیستی به ایران، تاکید کرد که پکن با هر اقدامی که موجب تشدید تنش در خاورمیانه شود، مخالف است.

وزارت خارجه چین تاکید کرده است که همچنان به تلاش های خود برای برقراری ثبات و امنیت در خاورمیانه ادامه خواهد داد.

وزارت امور خارجه عمان نیز با صدور بیانیه ای حمله ادعایی اسرائیل را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: عمان حملات نظامی مکرر اسرائیل در منطقه را محکوم می کند.

براساس اخبار منتشر شده در رسانه ها، وزارت خارجه ترکیه نیز اعلام کرد؛ از همه طرف‌ها می‌خواهیم از اقداماتی که ممکن است درگیری در خاورمیانه را گسترش دهد، خودداری کنند. اولویت جامعه جهانی باید توقف کشتار غزه باشد.

روسیه نیز اعلام کرد: در حال بررسی اطلاعات مربوط به حمله ادعایی اسرائیل به ایران هستیم . از هر دو طرف می‌خواهیم خویشتنداری کنند.

وزارت خارجه مصر هم گفت: از اسرائیل و ایران می‌خواهیم حداکثر خویشتنداری را به خرج دهند و به قوانین بین‌المللی پایبندی کامل داشته باشند. نسبت به پیامدهای گسترش درگیری و بی ثباتی در منطقه و اثرات خطرناک آن هشدار می دهیم.

نخست وزیر انگلیس نیز تاکید کرد: به نتانیاهو گفتم که تشدید تنش به نفع هیچ کسی نیست. می‌خواهیم شاهد آرامش در منطقه باشیم.

۴۱۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1896907

برچسب‌ها