آقای وزیر از اینترنت استارلینک استفاده می‌کند!

در نظرسنجی که در سایت خبرآنلاین، با موضوع سرعت اینترنت برگزار شد، از شما کاربران خبرآنلاین درخواست کردیم که نظر دهید آیا «با ادعای وزیر ارتباطات در مورد سرعت مناسب اینترنت موافقید؟»؛ در این گزارش به بررسی تعدادی از پاسخ شما کاربران خبرآنلاین خواهیم پرداخت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ماه در حاشیه جلسه هیئت دولت اعلام کرد که میانگین سرعت اینترنت در کشور ۱۰ مگابیت بر ثانیه است و قرار است با توسعه شبکه فیبر نوری، این مقدار ۱۰۰برابر شود. حال نظرسنجی که برای کاربران خبرآنلاین برگزار شد، به بررسی این پرسش می‌پرداخت که آیا سرعت اینترنت شما در حد رقم اعلامی زارع‌پور است؟

کاربری که نام خود را فاش نکرد، اعتقاد بر این داشت که مفهوم جهانی اینترنت با آنچه ما در کشور آن را اینترنت می‌نامیم متفاوت است؛ این کاربر در نظری نوشت:« اصلا چیزی به معنای اینترنت که دنیا می‌شناسند ما در ایران نداریم!!!! به طور مثال خیلی از سایت‌های خارجی به هیچ وجه باز نمی‌شوند. سایت‌هایی که هیچ مشکل اخلاقی و امنیتی هم ندارند؛ مثل سایت‌های ورزشی. مگر اینکه فیلترشکن نصب کنیم. منظور این است که اول باید در مورد وجود یا عدم وجود اینترنت در کشور نظرسنجی صورت گیرد و سپس در خصوص کیفیت و سرعت آن اظهار نظر شود.»

در این بین کاربری با نام «دیوی» نظر خلاقانه‌ای داشت؛ او نوشت:« سرعت بسیار عالی و فزاینده است. دولت کره جنوبی و آلمان به ایران آمده‌اند و از زیرساخت کشورمان عکسبرداری کرده‌اند تا این فناوری بومی را فرا گیرند .فیلترینگ در آمریکا و ژاپن و اروپا و کشورهایی که مدافع حقوق بشر هستند فعال شده است و ملت آن کشورها به ایران می‌آیند تا از اینترنت بدون قطعی و بدون فیلتر استفاده کنند.»

در این بین کاربری اینترنت ایران را با اینترنت dial up مقایسه کرد و نوشت:« سال ۸۱ که dial up بود با چند کیلو بیت بر ثانیه کار میکرد من خیلی خیلی راضی بودم. همیشه پارس آنلاین میخریدم و واقعا راضی بودم الان اسم مگ میاد تنم میلرزه نمیدونم چرا هیچی باز نمیکند.»

در این بین کاربری برای توصیف سرعت و قیمت اینترنت، از مثال لاک پشت و باد استفاده کرد؛ این کاربر نوشت:« سرعت اینترنت مانند لاک پشت است اما قیمت آن به سرعت باد گران می‌شود.»

کاربری نیز در واکنش به صحبت‌های وزیر ارتباطات نوشت:« دیبی‌ها بر کشور حکومت می‌کنند.»

تعدادی از کاربران خبرآنلاین نیز خواستار پاسخگو شدن وزیر ارتباطات شدند؛ کاربری در این خصوص نوشت:« فقط از ایشان بپرسید شما چند ماه پیش زمان گران شدن اینترنت وعده کیفیت و سرعت بهتر رو دادید. تا الان فقط پول رو از جیب مردم بیرون کشیدید. می‌شود بگویید در این چند ماه چه اتفاقی افتاد من میگویم هیچ... فقط دروغ و وعده.»

در این بین تعدادی از کاربران خبرآنلاین با استفاده از اسپیدتست سرعت اینترنت خود را در مقابل گفته وزیر ارتباطات اعلا کردند؛ کاربری در این خصوص نوشت:« سرعت اینترنت در حال حاضر ۲.۹۳ مگابیت بر ثانیه است.»

تعدادی از کاربران خبرآنلاین نیز واکنش تندی به صحبت‌های عیسی زارع‌پور نشان دادند؛ کاربری نوشت:« ظاهراً اقای وزیر از اینترنت استارلینک بهره می‌برد که از اوضاع آشفته اینترنت در کشور خبر ندارد.»

شما کاربران خبرآنلاین برای درج و یا مطالعه نظرات به این لینک مراجعه کنید.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1904863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =