ساخت دستگاه کنترل و هشدار دمای پست های برق

معاون برنامه ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان از تولید و ساخت ۲۰۰ دستگاه کنترل و هشدار دمای قابل برنامه ریزی پست های ۲۰ کیلوولت زمینی در این شرکت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،رضا علی اصغری با اعلام اینکه در راستای حفظ منابع مالی و خلق منبع این مهم در شرکت به انجام رسیده است افزود: به منظور جلوگیری از سوختن ترانسفورماتور، فن های خنک کننده تجهیزات حفاظتی – الکتریکی داخل ساختمان پست های زمینی و جلوگیری از اتلاف انرژی پست های زمینی در سیستم های متفرقه قبلی که مقدار این اتلاف به عددی افزون بر ۱۰۸ کیلووات ساعت در هر پست زمینی برای یک سال برآورد شده است این دستگاه در شرکت توزیع برق استان سمنان طراحی، تولید و مورد استفاده قرار گرفته است.

وی افزود: ایده ساخت دستگاه مذکور از سال ۱۳۹۵ شکل گرفت و با توجه به نیاز اتوماسیون شبکه های توزیع برق در اختیار بهره برداران قرار گرفته است.

علی اصغری افزود: سهولت در بکارگیری و نصب ،قیمت بسیار پایین، صرفه جویی در هزینه، نمایش همزمان سه پارامتر در دمای محیط – دمای وصل فن و دمای قطع آن، استفاده از سنسور خارجی و قابلیت نصب بدون محدودیت از مهمترین مزایای این سیستم به نسبت دستگاه های موجود است.

گفتنی است: رضایت تکنسین های پست های زمینی برق و کاهش ۸۰ درصدی معیوب شدن تجهیزات الکتریکی از دیگر مزایای این دستگاه می باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1905414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =