چرا نباید خانواده نیز شورایی داشته باشد که صاحب‌نظران بر محتوای فیلم‌ها و سریال‌ها در ارتباط با مساله حیاتی خانواده نظارت کنند؟

مجید ابهری، رفتارشناس و آسیب‌شناس اجتماعی در یادداشت خود در وبلاگ خبرآنلاین به موضوع فاصله گرفتن جوانان از خانواده‌ها اشاره کرده و می‌نویسد: گسست نسل‌ها و فاصله گرفتن اعضای خانواده از یکدیگر نه تنها خانواده را آسیب‌پذیر کرده بلکه فرزندان را در معرض انواع ناهنجاری‌ها قرار داده است.

به گفته او، عدم توجه نهادهای فرهنگی به جایگاه واقعی خانواده باعث شده در روزنامه‌ها، سایت‌ها، صداوسیما و سینما خانواده جایگاه واقعی خویش را پیدا نکند. به طور مثال در شرایطی که در صداوسیما هر رشته برای خود شورایی دارد، چرا نباید خانواده نیز شورایی داشته باشد که صاحب‌نظران بر محتوای فیلم‌ها و سریال‌ها در ارتباط با مساله حیاتی خانواده نظارت کنند؟

این آسیب‌شناس اجتماعی در ادامه می‌نویسد: با توجه به تضعیف ارکان خانواده از درون و بیرون باید توجه کنیم که این عنصر حیاتی و بسیار مهم مورد هجوم واقعی و جدی ناتوی فرهنگی قرار گرفته و تمام فیلم‌ها و سریال‌های ماهواره‌ها با هدف ایجاد تزلزل در خانواده، تضعیف بنیان‌های اخلاقی و اجتماعی آن و کمرنگ کردن ارزش‌های قدرت‌بخش به خانواده در حال فعالیت گسترده هستند و معلوم نیست ما چه زمانی این واقعیت‌های تلخ را خواهیم پذیرفت.

می‌توانید یادداشت کامل را اینجا بخوانید.

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 190558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۲
    1 1
    اصطلاحات مثل ناتوی فرهنگی_اوپک گازی-اصلا صحیح نیستند پیمان نظامی اتلانتیک شمالی(ناتو)سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) نمیدونم چه ربطی به این ترکیب ناتوی فرهنگی یا اوپک گازی دارد؟؟؟؟؟!!!!!