ایجاد فضای سبز در شهر باید بر اساس توزیع و تراکم جمعیت باشد

شهردار شهرکرد گفت: توزیع فضای سبز در سطح شهر باید بر مبنای قاعده توزیع جمعیت و تراکم جمعیت متناسب با آن در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرآنلاین چهارمحال و بختیاری ،محمدحسین واحدیان با بیان اینکه یکی از سرانه‌هایی که در طرح جامع شهری از اهمیت بالایی برخوردار بوده، موضوع سرانه‌ی فضای سبز است، اظهارداشت: زمانی که لکه‌گذاری‌ها در پهنه‌ها و اراضی مختلف شهری انجام می‌شود، توسعه شهری در طرح جامع با چشم‌اندازی ۱۰ ساله تبیین می‌شود که باید به سایر سرانه‌های آموزشی، فرهنگی، ورزشی و اداری توجه شود.

وی با اشاره به اهمیت فضای سبز در پویایی و ایجاد سرزندگی شهر افزود: در طرح جامع شهری که در سال‌های قبل تدوین شده، سطح سرانه‌های در نظر گرفته شده در سطوح مختلف شهر توزیع شده است.

شهردار شهرکرد با اشاره به اهمیت فضای سبز در طرح جامع بیان کرد: توزیع فضای سبز در سطح شهر باید بر مبنای قاعده توزیع جمعیت و تراکم جمعیت متناسب با آن در نظر گرفته شود.

واحدیان با اشاره به توزیع کم و لحاظ نشدن سرانه‌ها در منطقه غرب شهرکرد تصریح کرد: منطقه غرب با نظام متفاوت ساخت ‌و ساز شده است و تقریباً بدنه شهرسازی شکل گرفته است و زمین خالی درون بافت وجود ندارد.

وی گفت: سرانه‌هایی برای جبران بافت قدیم در بخش در حال توسعه منطقه غرب در نظر گرفته شده است که شهرداری بعضی از زمین‌هایی که کاربری مسکونی و کاربری غیر از فضای سبز است برای تبدیل به پارک تملک خواهد کرد.

شهردار شهرکرد با بیان این‌که در منطقه غرب پارک وجود دارد اما نسبت به جمعیت پاسخگو نیست، اضافه کرد: در مهدیه، چالشتر و به خصوص امامزاده سلطان سبزپوش زمین‌های برای ایجاد و تکمیل پارک‌ها، تملک خواهد شد.

واحدیان با بیان اینکه ۴۵۰ هکتار فضای سبز در محدوده شهر وجود دارد، تاکید کرد: برای گسترش فضای سبز در شهرکرد باید طرح جامعی وجود داشته باشد و برنامه‌ریزی‌های صورت گیرد تا ۱۰ سال آینده سرانه را از ۱۸ متر مربع به ۲۵ متر مربع برساند.

واحدیان با تاکید بر اینکه شهرداری به واسطه واکاری برخی از درختان جدید با گونه‌های مناسب به سوی صیانت از فضای سبز و درمان این مشکلات فضای سبز قدم برداشته است، خاطرنشان کرد: شهرداری در سال گذشته با توجه به بودجه، منابع ذخیره آبی ایجاد کرد که مدیریت مصرف آب، توزیع آب، سازماندهی چاه‌ها، مجهز کردن چاه‌ها به کنتور هوشمند را به دنبال داشته است.

شهردار شهرکرد با اشاره به بهره‌مندی از پساب برای ایجاد کمربند سبز در میدان کوهرنگ، ادامه داد: امیدواریم در سال جدید بتوان تحولاتی در منظر شهری از جمله طراحی الگوها و شیوه‌های جدید به منظور زیبایی و مدیریت آب ایجاد کنیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1905675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =