۵ نفر
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۰
قهرمان ۴۱ ساله‌ای که ۵۰ کیلو وزن کم کرد!

دارنده مدال طلای پیشکسوتان فیتنس چلنج جهان بعد از حضور در مراسم تجلیل از قهرمانان از مسیر کوتاه اما دشوار خود می گوید. 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سیدمجید قریشی مدت زیادی نیست که با جدیت تصمیم گرفته ورزش حرفه ای را آغاز کند. شاید اگر دو سال قبل هر کسی او را می دیدید، باور نمی کرد که این ورزشکار بتواند کمتر از دو سال بعد به سطحی از قهرمانی برسد که در مراسم تجلیل از مدال آوران با حضور رئیس جمهور هم از او تقدیر شود.
این ورزشکار ۴۱ ساله و ملی پوش فیتنس چلنج ایران با کاهش نزدیک به ۵۰ کیلوگرم وزن با تمرینات فشرده و رژیم غذایی توانست سال گذشته وارد تیم ملی این رشته شود. رشته ای که با آمادگی جسمانی فرد ارتباط مستقیم دارد و ورزشکار باید طی ۲۲ دقیقه ۶ آیتم نفس گیر را پشت سر بگذارد.
قریشی که یکی از اعضای تیم ملی فیتنس چلنج ایران در جریان مسابقات جهانی ۲۰۲۳ قزاقستان بود، به جز این رقابت در تورنمنت های بین المللی اسپانیا و ترکیه هم موفق به کسب مدال های رنگارنگ شد. او چند روز قبل به عنوان یکی از مدال آوران سال ۱۴۰۲ به مراسم تجلیل با حضور رئیس جمهور دعوت شد و حالا با انگیزه ای بیشتر در ۴۱ سالگی به فکر کسب مدال های آسیایی و جهانی است.


سیدمجید قریشی که همچنان در حال کاهش وزن و رساندن خود به آمادگی بدنی ایده آل است، در این باره گفت: "خدا را شکر می کنم که مزد زحماتم را گرفتم. در دو سال اخیر خیلی سختی کشیدم و با کمک دکتر صادق هاشمی مربی ام توانستم نه تنها وزنم را کم کنم، بلکه در سطح قهرمانی هم حرف های زیادی برای گفتن داشته باشم. حضور در مراسم تجلیل از قهرمانان خستگی را از تنم بیرون کرد. امیدوارم بتوانم در سال جدید هم افتخارات بزرگی را برای کشورم کسب کنم."
وی در ادامه با اشاره به بازگشت مدال آوران فدراسیون بدنسازی بعد از ۶ سال به مراسم تجلیل از قهرمانان عنوان کرد: "واقعا به احترام آقای نصیرزاده رئیس فدراسیون باید کلاه از سر برداشت. پیگیری های ایشان باعث شد که قهرمانان فدراسیون بدنسازی هم در کنار ورزشکاران المپیکی دیده شوند. یکی از مواردی که باعث بی انگیزی ورزشکاران این رشته شده بود، غیبت آن ها در این مراسم بود که با تلاش های فدراسیون و همچنین مساعدت وزارت ورزش رفع شد. فدراسیون بدنسازی جزو فدراسیون های برتر کشور است و اتفاقات بزرگی را چه در عرصه قهرمانی و چه در بخش های دیگر رقم زده است. همین بازگشت مسابقات مردان آهنین به تلویزیون که آن هم بعد از چند سال رقم خورد، اتفاق بزرگی بود."
دارنده مدال فیتنس چلنج جهان در پایان درباره برنامه های آینده خودش گفت: "مجارستان یا رومانی مسابقه بعدی است که شرکت می کنم. همچنین مسابقات بین المللی مستریونیورس ایران را هم در پیش داریم که جوایز خوبی دارد. قطعا سعی می کنم بعد از گذراندن فیلترهای انتخابی بتوانم امسال هم در مسابقات آسیایی و هم در مسابقات جهانی حاضر باشم."

۲۵۸ ۲۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1905892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =