رایزنی با سفرای کشورها برای صادرات کالا/ کیفیت حرف اول را می‌زند

رییس اتاق اصناف ایران با اشاره به مزیت صادراتی کالای تولیدی، گفت: ما با سفرای کشورها در ارتباط هستیم که شرایطی را برای صادرات کالاهای باکیفیت و دارای مزیت صادراتی فراهم کنیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عباس هادی‌زاده، رییس اتحادیه چوب و تخته تهران در حاشیه مجموع عمومی مالکین و واحدهای صنفی سایب چوب‌فروشان شهرک صنفی خدماتی خاوران اظهار داشت: مقام معظم رهبری امسال را سال مشارکت مردمی و جهش تولید نام‌گذاری کرده‌اند و بر همین اساس، ما باید در این راستا حرکت کنیم.

وی با اشاره به انتخابات مجمع عمومی مالکین، افزود: دوستان ما برای تصمیم‌گیری برای صنف خود گرد هم آمده‌اند تا با این مشارکت، خواست خود را رقم بزنند.

رییس اتحادیه چوب و تحته تهران با اشاره به این‌که اعضای جدید اتحادیه حدود ۸ ماه است که فعالیت می‌کنند، عنوان کرد: ما از زمانی که کرسی اتحادیه را به امانت گرفتیم، هم خود را بر این اساس گذاشتیم که معضلات صنف را برطرف کنیم.

هادی‌زاده ادامه داد: در این مسیر موانعی وجود داشت. برای مثال، ممنوعیت در تمدید جواز برخی اعضا را در سامانه صدور مجوزها شاهد بودیم که با رایزنی‌های فراوان و همکاری اتاق اصناف ایران و تهران و وزارت صمت، این مشکل برطرف شد.

وی با بیان این‌که هم‌اکنون در اتحادیه تلاش می‌کنیم که هیچ خواسته‌ای روی میز نماند و در اسرع وقت خواسته‌ها پیگیری و انجام شود، متذکر شد: ما اتحادیه را با حدود ۱۲۰ میلیون تومان بدهی به اتاق اصناف تحویل گرفتیم و حتی در پرداخت حقوق مشکل داشتیم. قبلا اتحادیه به واسطه مدیرانی که داشته، وابسته به منابع ساماندهی بوده است.

رییس اتحادیه چوب و تخته تهران تصریح کرد: امروز قطعا نیاز به منابع مالی بهتری داریم، چون سیاست‌هایی در مسیر ارتقای صنفی داریم که همه هزینه‌بر است. امروز همه بدهی‌های اتحادیه پرداخت شده و به عنوان یکی از اتحادیه‌های سرشناس و مهم شناخته شده است.

هادی‌زاده گفت: امروز بحث مالیات و دارایی به جد در اتحادیه پیگیری می‌شود و هم و غم اعضای اتحادیه در مسیر رفع معضلات اعضا است. این در شرایطی است که امروز اتحادیه زیر ذره‌بین خود اعضا قرار دارد.

آقامیری، عضو شورای شهر تهران نیز در این جلسه گفت: رفتار ما با مصرف‌کننده و شیوه ما در تولید مهم است. ما باید به سفره مردم نگاه کنیم تا آن‌ها هم به سفره ما نگاه کنند. مسوولین باید چنین نگاهی را داشته باشند.

شغل‌های ثروت‌آفرین را مورد توجه قرار دهیم

در ادامه قاسم جعفری، معاون هماهنگی و نظارت معاونت امور مجلس رییس جمهور عنوان کرد: اگر ما می‌خواهیم کشور را بسازیم، حتما باید به شغل‌ها و مکاسبی که سازنده، بنیادی، زیربنایی، تولیدگر و ثروت‌آفرین است، بپردازیم.

وی افزود: صنف چوب و تخته در بسیاری از بخش‌ها، آثار آنها دیده می‌شود. دولت اگر به این کارها توجه کند، حتما ارزش بیشتری پیدا می‌کند.

جعفری با بیان این‌که گفته شده بعد از ۳۰ سال مجمع عمومی مالکان و واحدهای صنفی سایب چوب‌فروشان شهرک صنفی خدماتی خاوران برگزار می‌شود، تصریح کرد: ما باید یاد بگیریم زندگی مان را دینی کنیم. زندگی دینی غیر از ظاهر متدین است.

وی تاکید کرد: اعضای اتحادیه در بخش قانونی اگر موردی وجود دارد که ما می‌توانیم از طریق لایحه و طرح پیگیری کنیم، حتما در خدمت آنها هستیم.

رایزنی برای صادرات کالاهای با مزیت صادراتی

صفایی، رییس اتاق اصناف ایران هم در این جلسه گفت: ما نمی‌توانیم در مقابل به‌روز شدن و مدرنیته مقاومت کنیم. کیفیت حرف اول را می‌زند.

وی با اشاره به مزیت صادراتی کالای تولیدی، افزود: ما با سفرای کشورها در ارتباط هستیم که شرایطی را برای صادرات کالاهای باکیفیت و دارای مزیت صادراتی فراهم کنیم.

رییس اتاق اصناف ایران تاکید کرد: اگر این مزیت را در خود می‌بینید، حتما به اتاق اصناف ایران مراجعه کنید تا تولیدات خود را در بازارهای جهانی عرضه کنید.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1906181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =