وحیدی: کاهش نرخ رشد جمعیت بسیار هولناک است/رعایت عفاف و حجاب موجب صیانت از خانواده می‌شود

وزیر کشور تاکید کرد: باید با تکیه بر فرهنگ غنی برای مشکلات اجتماعی چاره‌جویی کنیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احمد وحیدی در جلسه شورای اجتماعی آذربایجان غربی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: آسیب اجتماعی از بزرگترین خطرها برای کشور، انقلاب و جامعه است لذا باید با تکیه بر فرهنگ غنی خود برای مشکلات اجتماعی چاره جویی کنیم و برای این کار نیازمند مشارکت همه آحاد جامعه هستیم.

بنابر روایت ایسنا، وی با اشاره به اینکه طلاق، یکی از پدیده‌های مذموم در سال‌های گذشته است، تصریح کرد: هر چند نرخ رشد طلاق در کشور کنترل شده اما قابل قبول نیست و به عنوان یک آسیب جدی اجتماعی مطرح است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه مسئله خودکشی، حاشیه نشینی و قاچاق مشروبات الکلی از دیگر آسیب‌های اجتماعی در کشور است، اظهار کرد: یکی دیگر آسیب‌های اجتماعی مفاسد اخلاقی است و امروز غرب از طریق مفاسد اخلاقی در حال غرق شدن است و می‌خواهد همه را با خود غرق کند باید برای این آسیب اجتماعی برنامه و طرح داشته باشیم.

وزیر کشور تاکید کرد: باید کاری کنیم که افراد بعد از خروج از کمپ‌های ماده ۱۶و۱۵ دوباره به به سمت اعتیاد باز نگردند لذا شبکه دائمی مراقبت از این افراد لازم است تا به اعتیاد بر نگردند.

وی با بیان اینکه مسئله اعتیاد باید از ریشه مورد توجه قرار گیرد، گفت: مراقبت یکپارچه باید از مدارس شروع شود و بعد در دانشگاه‌ها اجرا شود.

وحیدی با تاکید به اینکه باید تمامی کودکان کار و افراد متکدی از سطح شهرها جمع آوری شوند، یاد آور شد: نباید اجازه داد یک دختر به هر دلیلی که از خانه خود بیرون زده شب در خیابان بماند باید با در نظر گرفتن مکان مناسب برای این دختران با حل مشکلات، آنها را به آغوش خانواده برگردانیم.

وزیر کشور با اشاره به اینکه یکی از مشکلات کشور کاهش نرخ رشد جمعیت است که بسیار هولناک است، خاطر نشان کرد: با ترویج ازدواج، فرزند آوری، کمک به ارتقای مراکز ناباروری، مقابله با پدیده مذموم سقط جنین مشکلات جمعیتی کشور را حل کنیم.

وی ادامه داد: رعایت عفاف و حجاب یک اصل و ضرورت بوده و موجب صیانت از جامعه و خانواده می‌شود. همچنین برای داشتن جامعه پاک، سالم ، پیشرو و پیشگام باید از این اصل حمایت کنیم.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1906718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =