رسمی؛ سه غول عربستانی رقیب استقلال و پرسپولیس شدند

تیم فوتبال الاهلی با پیروزی برابر ابهاء، توانست سهمیه حضور در لیگ نخبگان را کسب کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ شب گذشته و در دیداری از هفته سی و دوم رقابت های لیگ حرفه ای عربستان، تیم فوتبال الاهلی در استادیوم الجوهرة میزبان ابهاء بود که موفق شد در این مسابقه با نتیجه پر گل پنج بر یک به پیروزی دست پیدا کرده و سه امتیاز مهم را از آن خود کند.

به نقل از ورزش سه با این پیروزی، الاهلی 61 امتیازی شد و رتبه سوم خود در جدول رده بندی لیگ حرفه ای را قطعی کرد تا این تیم نیز بتواند به عنوان سومین و آخرین سهمیه عربستان، به صورت مستقیم در رقابت های لیگ نخبگان شرکت کند.

الاهلی که دو فصل پیش برای نخستین بار در تاریخ خود به لیگ دسته یک عربستان موسوم به لیگ زرد سقوط کرد، فصل قبل با کسب عنوان قهرمانی، موفق شد به لیگ حرفه ای بازگردد و به همراه دیگر غول های عربستان، بازار نقل و انتقالات تابستانی پر سر و صدایی را تجربه کرد.

این تیم با جذب نفراتی چون ادوارد مندی، راجر ایبنز، مریح دمیرال، ریاض محرز، گابریل وگا، فرانک کسیه، آلن سن ماکسیمین و روبرتو فیرمینو امیدوار بود که به عنوان قهرمانی دست پیدا کند اما عملکرد بی نظیر و استثنایی الهلال در این فصل، اجازه خودنمایی به دیگر تیم های بزرگ عربستان را نداد.

بدین ترتیب سه تیم الهلال، النصر و الاهلی به عنوان سه سهمیه مستقیم عربستان، راهی رقابت های لیگ نخبگان شدند. غول های مطرح سعودی با بازیکنان نامدار خارجی که احتمال تقابل آنها با استقلال، پرسپولیس و نماینده سوم ایران (در صورت صعود از پلی آف) بسیار زیاد است.

این نخستین دوره رقابت های لیگ نخبگان خواهد بود که 12 تیم از غرب و 12 تیم از شرق با هم به رقابت می پردازند. هر تیم نیز با 8 باشگاه دیگر روبرو خواهد شد که 4 بازی را به صورت خانگی و 4 مسابقه نیز خارج از خانه برگزار می شود و در این سیستم، هیچ مسابقه تکراری یا رفت و برگشتی در کار نخواهد بود و طبیعتا هر باشگاه با 3 تیم نیز دیدار نخواهد کرد. در نهایت نیز 8 تیم از هر منطقه راهی مرحله یک هشتم نهایی می شوند.

مرحله گروهی این مسابقات از دوشنبه 26 شهریور آغاز می شود و مسابقه فینال نیز یکشنبه چهارم اردیبهشت 1404 در عربستان برگزار خواهد شد.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1908425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =