نطق نمایندگان در توصیف شخصیت رئیس جمهور شهید

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: هیچ گاه تاریخ فراموش نخواهد کرد آن سخن نامزدی که در مناظره‌های انتخاباتی گفت که چه تضمینی هست که ریاست جمهوری را برای سمت بالاتر رها نکنید؛ دریغ از اینکه نگاه او با برخی فرق می‌کرد؛ برخی پست بالاتر را در دنیا دیدند لکن او پست بالاتر از خدمت به مردم را شهادت می‌دید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سلمان اسحاقی نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ صحن مجلس با تسلیت به مناسبت شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور فقید کشورمان گفت: امروز ببینیم در جامعه بین‌الملل چه کسی از شهادت آیت‌الله رئیسی خشنود شده است؛ رژیم صهیونیستی و متحدانش امروز خوشحال هستند چون تدبیر حکیمانه حضرت آیت الله شهید رئیسی در حوزه بین‌الملل باعث شد که همه را حول محور مسلمین و در مقابل ظالمان قرار دهد.

بنابر روایت ایسنا، وی ادامه داد: امروز می‌بینیم که جهان اسلام او را به یک ایمان و باور عمیق می‌شناسد چون او در شأن جهان اسلام و رئیس جمهوری بود که همچون رجایی زندگی و خدمت کرد و از میان ملت رفت. برای شناخت بیشتر او باید در پیام رهبری درباره شهادتش دقت کنیم؛ رهبری در یک بخش از پیام خود فرمودند که آزردگی‌هایش از ناسپاسی و طعنه برخی بدخواهان مانع تلاش شبانه روزی اش برای اصلاح امور نشد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه «شهید رئیسی با فساد مبارزه کرد»، اظهار کرد: هیچ گاه تاریخ فراموش نخواهد کرد آن سخن نامزدی که در مناظره‌های انتخاباتی گفت که چه تضمینی هست که ریاست جمهوری را برای سمت بالاتر رها نکنید؛ دریغ از اینکه نگاه او با برخی فرق می‌کرد؛ برخی پست بالاتر را در دنیا دیدند لکن او پست بالاتر از خدمت به مردم را شهادت می‌دید و چقدر خدا به ایمان او پاداش و اجر داد.

زنجانی: مردم از وضعیت بازار خودرو رضایت ندارند

علی زنجانی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور و همراهان وی گفت: مجلس یازدهم قوانین تاثیرگذاری در حوزه اقتصاد و معیشت را تصویب کرد و مدال افتخار انقلابی بودن را از مقام معظم رهبری گرفت. امیدواریم در دوره آتی مجلس و دولت با نظارت و پیگیری، کاستی‌ها را جبران شود.

نماینده نقده در مجلس همچنین به تشریح اقداماتش در طول چهار سال گذشته پرداخت و گفت: طرح‌های خوبی جهت احیای دریاچه ارومیه به بهره‌برداری رسیده است.

وی با انتقاد از وضعیت بازار خودرو گفت: مردم از وضعیت موجود در حوزه صنعت به ویژه صنعت خودرو، رضایت ندارند. نمونه آن وضعیت ایران خودرو است که متاسفانه کلیه دولت‌ها ایران خودرو را با داشتن سهم پنج درصدی مدیریت کرده و اجازه ندادند بخش خصوصی ابتکار عمل و خلاقیت خود را نشان دهند.

مقصودی: آیت‌الله رئیسی دایرةالمعارف تلاش‌هایی از خدمات صادقانه ارائه کرد

همچنین آنگونه که ایسنا روایت می‌کند، فاطمه مقصودی در جلسه نوبت صبح امروز سه‌شنبه صحن مجلس در نطق میان دستور خود گفت: حال و هوای امروز مردم ایران اسلامی حال و هوای قدرشناسی است؛ یادآور مردی خستگی ناپذیر و دل به خدا سپرده در میان میدان و با تمام توان است.

وی افزود: در خصوص فضایل رئیس جمهور شهید بهترین سخن در وصف او آیات قرآن کریم است؛ آیت الله رئیسی از شخصیت‌هایی بودند که به حق مصداق بارز «اشدا علی‌الکفار» بود و همواره در برابر جامعه کفار سخت بودند. از ویژگیهای برجسته و ممتاز رئیس جمهور شهید و همکارانش همت سخت و پولادین آنها در مقابل مشکلات و ناملایمات بود؛ از سن ۲۰سالگی برای خدمت به مردم کمر همت بسته و تا روزهای آخر این ویژگی‌ها را داشت.

این نماینده مجلس گفت: این شهید عزیز در مقابل مردم «رحماء بینهم» بود؛ او در مقابل توده‌های مردم سخت کوش بود؛ او کسی بود که حتی وقتی صدا زدن یک پیر مرد یا پیر زن را می‌شنید، ماشین را نگه می‌داشت تا سخنان او را بشنود؛ درد یتیمی کشیده و رنج نداری و فقر چشیده بود و از توده‌ مردم، در راه مردم و برای مردن برآمده بود. ویژگی دیگر شهید رئیسی روح تعبد و عبادت و بندگی این شهید بود که حتی در وقت نماز در کاخ کرملین به اقامه نماز پرداخت و بعد در میز مذاکرات به مذاکره نشست؛ این حرکت به عنوان سند روشن و افتخار بسیار ارزشمند جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ثبت شد. در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به عنوان نماینده نظام الهی ایران اسلامی عزیز سرو قامت ایستاد و از قرآن دفاع نمود.

مقصودی تاکید کرد: از دستاوردهای خدمات فراوان شهید جمهور این بود که هزاران کارخانه را در سراسر کشور که تعطیل بودند، احیا و حتی کارخانجات جدید را تأسیس کرد و مردم را به اشتغال واداشت. ایشان به جای نگاه به برون به درون و ظرفیت‌های ملی نگاه کرد. شهید جمهور ما و دولت خدوم مردمی تلاش فراوانی برای مهار تورم انجام دادند. آیت الله رئیسی خدمتگزاری آگاه، زمان‌شناس و سختکوش بود؛ گرچه ما از خدمات و فداکاری ها و زحمات این عزیز محروم شدیم اما شهادت مقام عزت و کرامت است و شهادت بالاترین مقام برای انسان‌های صادق است و خداوند این عزیز سفر کرده را دوست داشت.

وی گفت: آیت الله رئیسی در طی ۳ سال کارنامه در دوران ریاست جمهوری، دایرةالمعارف تلاش‌هایی از خدمات صادقانه خود به ملت ایران، منطقه و جهان اسلام ارائه کرد و امیدواریم این مسیر تداوم داشته باشد و بتوانیم میراث گرانسنگ شهدای عزیز را ادامه دهیم و این راه پر افتخار ادامه داشته باشد.

پور ابراهیمی: کمیسیون اقتصادی رتبه فعال‌ترین کمیسیون تخصصی مجلس یازدهم را کسب کرد

محمدرضا پورابراهیمی در نطق میان دستور خود در جریان جلسه علنی امروز ( سه شنبه) مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان را خدمت رهبر معظم انقلاب و ملت شریف ایران و خانواده های ایشان تسلیت می گویم. خداوند متعال را سپاسگزارم که توفیق سه دوره خدمتگزاری صادقانه را به مردم نجیب و مومن در شهرستان های کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی را به اینجانب عنایت عطا کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: اینجانب در طول این سال ها تمام تلاش خویش را در راستای تحقق ماموریت های مجلس شورای اسلامی در سطوح ملی و استانی با بهره گیری از سوابق علمی و دانشگاهی، تجارب اجرایی و ذخایر معنوی به عنوان بسیجی دوران دفاع مقدس به کار گرفته ام تا بتوانم به عنوان خادم این مردم به تکالیف قانونی خویش عمل بنمایم.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خداوند متعال را سپاسگزارم که رتبه اول عملکردی دوره یازدهم مجلس در بین تمامی کمیسیون های تخصصی به کمیسیون اقتصادی اختصاص یافت و این کمیسیون فعال‌ترین کمیسیون تخصصی مجلس در دوره یازدهم مجلس انقلابی نام گرفت. اینجانب در خصوص حوزه انتخابیه هم با کار شبانه روزی با اولویت به حل مشکلات اقتصادی به ویژه اشتغال جوانان به جز اقدامات زیرساختی که ارتقای شاخص‌های آن در بخش‌های مختلف در حوزه انتخابیه منتشر شده است پیگیر اجرای طرح های مهم اقتصادی در شهرستان های کرمان و راور بودم و نتیجه آن در طی سال های اخیر اجرای حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان طرح های جدید در حال اجرا در حوزه انتخابیه است.

وی در ادامه تاکید کرد: اینجانب از زمان نوجوانی که توفیق حضور در دوران دفاع مقدس را پیدا نمودم تا به امروز خود را بسیجی نظام دانسته و همچنان به عنوان سرباز امام (ره) و رهبری در خدمت مردم عزیز ایران اسلامی خواهم بود. متاسفانه در طول ایام پایانی این سال‌ها به دلیل بخل و حسادت و کینه شاهد بی تقوایی‌های گسترده و تخریب اینجانب بودید که اینجانب تمامی این بی تقوایی ها را به خداوند متعال واگذار می نمایم و مطمئن هستم حکم تعز من تشا و تذل من تشا حکم قطعی الهی است.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1909625

برچسب‌ها