سیدمحمد حسینی تاکید کرد پس از این صنوف سینمایی به صورت مستقل زیر نظر وزارت ارشاد فعالیت خود را ادامه خواهند داد.

سمیه علیپور: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که چهارشنبه شب چهاردهم دی‌ماه در برنامه زنده تلویزیونی گفت‌و‌گوی ویژه خبری شبکه دوم سیما حاضر شده بود، درباره صدور دستور انحلال خانه سینما توضیحاتی داد.
 
سیدمحمد حسینی در ابتدای سخنان خود درباره ایجاد تغییر در اساسنامه خانه سینما گفت: «برخی تغییرات به اسم صنف و به کام دستگاه خاصی انجام می‌شود که این پذیرفتنی نیست. نمی‌توان در نیمه راه اساسنامه را تغییر داد.»
 
حسینی در مورد اینکه پیش از این تذکراتی در زمینه ایجاد تغییر در اساسنامه خانه سینما از سوی مدیریت دولتی سینما مطرح شده بود، گفت: «یک مورد نامه تذکر در دولت نهم از سوی مشاور اجرایی معاونت سینمایی و به تاریخ هشتم تیرماه سال 1388 نوشته شده بود و در آن اعتراضی نسبت به تغییرات ایجاد شده در اساسنامه عنوان شده بود.»
 
او ادامه داد: «ممکن است تخلفی سال‌ها در جایی انجام شود و کسی به آن نپردازد، اما وقتی مشخص شد باید پرداخته شود. مرور زمان یک کار غیرقانونی را قانونی نمی‌کند. بیش از دو سال در این مسئله همراهی کردیم و سعی کردیم بحث رسانه‌ای نشود، اما توجه نشد و موضوع این چنین پیش رفت.»
 
وزیر ارشاد در سخنان خود اشاره کرد که مسئولان خانه سینما با تاکید براینکه مجمع عمومی بالاترین رکن این نهاد صنفی است به قانون تمکین نمی‌کنند و گفت: «بحث ما همین مسائل حقوقی بود و دوستان پیگیری کردند. اتفاقاتی در کشور رخ داد که افراد متدین سئوال کردند چرا نسبت به این قضایا واکنش نشان داده نمی‌شود.»
 
حسینی با اشاره به جشن‌های خانه سینما در دو سال اخیر گفت: «در جشن خانه سینما پارسال و امسال افرادی که دعوت و تجلیل شدند از کسانی بودند که در خارج از کشور مواضع مشخصی دارند و همواره در این برنامه‌ها از کسانی استفاده می‌شود که علیه نظام موضع داشتند.»
 
او ادامه داد: «جشن‌ها بیانگر این است که فعالیت‌ها صنفی نیست و سیاسی است. در این برنامه‌ها از افراد معاند و مخالف نظام حمایت می‌کنند و کف می‌زنند برای آنان. حالا من در اینجا به حوادث سال 88 نگاه نمی‌کنم، زیرا نظام آنقدر سعه صدر دارد که دیگر روی آن‌ها دست نمی‌گذارد.»
 
او با اشاره به دستگیری مستندسازان در ماه‌های اخیر گفت: «وقتی در چند ماه اخیر تعدادی از افراد به عنوان همکاری با بی.بی.سی دستگیر می‌شود در خانه سینما اطلاعیه می‌دهند و از آنان دفاع می‌کنند و بعد که متوجه می‌شوند ماده قانونی مشخصی در مورد این همکاری‌ها وجود دارد این اطلاعیه‌ها را پس می‌گیرند. وقتی این موضع‌گیری‌های سیاسی انجام می‌شود دیگر کارها از آن حالت صنفی خارج شده است.»
 
وزیر ارشاد گفت: «آنان می‌گویند پنج هزار نفر عضو داریم و آنان حامی ما هستند، اما می‌بینیم که این صنوف در این 20 سال مشکلات عدیده داشتند و اگر خدماتی هم ارائه می‌شود از ناحیه صندوق حمایت از هنرمندان است.»
 
او درباره تغییرات ایجاد شده در اساسنامه خانه سینما گفت: «این‌ها به تدریح نقش وزارتخانه را حذف کردند. این در صورتی است که در اساسنامه گفته شده بود باید ناظر مالی باشد تا معلوم شود حمایت‌های دولت برای صنف هزینه می‌شود و یا می‌خواهند به آمریکا سفر کنند و از آن استفاده می‌کنند. بالاخره کسی باید مهر تایید بر این هزینه‌ها می‌زد.»
 
حسینی با اشاره به انتخابات خانه سینما گفت: «در اساسنامه اولیه این وجود دارد که تمامی اعضای صنف باید هیئت مدیره را انتخاب کنند. به عنوان مثال در هیئت نظارت بر مطبوعات یک نماینده از مدیران مسئولان مطبوعات داریم. برای انتخاب این فرد همه می‌آیند تهران و انتخابات برگزار می‌شود. فرد منتخب براساس انتخاب همه مدیر مسئولان گزینش شده است. در خانه سینما این قانون را تغییر دادند و این 5000 عضو کنار رفتند و برای انتخاب از هر صنفی رئیس صنف می‌آید.»
 
او ادامه داد: «در این جمع 29 نفره‌ بسته ممکن است لابی‌هایی اتفاقاتی بیافتد که چه بسا اعضای صنف اطلاع ندارند.»
 
وزیر ارشاد در مورد قانونی بودن صدور دستور انحلال خانه سینما از سوی وزارت ارشاد گفت: «ما در مجلس ماده واحده‌ای داریم که در سال 72 تصویب شده؛ قانون تعطیل موسساتی که بدون اخذ مجوز تاسیس شده است. در این قانون اصلا از ثبت شرکت‌ها اسمی برده نشده است. اداره ثبت شرکت‌ها قانونی است و ثبت در آن لازم است، اما کافی نیست. اگر موسسه‌ای در ثبت شرکت‌ها ثبت می‌شود باید دستگاه مربوطه هم برای فعالیت به آن مجوز دهد.»
 
او ادامه داد: «ما دستور انحلال را صادر کرده‌ایم و خانه سینما باید منحل شود. اگر نسبت به این حکم بی‌تفاوت باشند و واکنشی نشان ندهد در حکم کلاهبرداری تلقی می‌شود و در صورت شکایت وزارتخانه مربوطه تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.»
 
حسینی در مورد ادامه فعالیت‌های صنفی سینمایی گفت: «ما الان هم با صنف‌ها کار می‌کنیم. با تهیه‌کنندگان و اصناف دیگر ارتباط داریم و ما خودمان را در خدمت صنوف سینمایی می‌دانیم و بنا نداریم همه چیز را از طرف دولت بدانیم. ما اگر در این قضیه وارد شدیم به این خاطر است که تخلف قانونی انجام شده است.»
 
او ادامه داد: «ما از 29 صنف ما حمایت می‌کنیم. خود معاونت سینمایی با این‌ها ارتباط دارد. برای اینکه وضعیت با ثباتی در سینما به وجود آید لایحه نظام صنفی سینمایی آماده شده و مراحل قانونی را طی خواهد کرد.»
 
او گفت: «شاید در این مدت جمعی موقت اداره صنف‌های سینمایی را برعهده بگیرد تا انتخابات براساس اساسنامه اولیه انجام می‌شود. از نگاه ما هیئت مدیره فعلی وجاهت قانونی ندارند.»
 
وزیر ارشاد اظهار داشت: «ناچار هستیم در یک دوره انتقالی مرحله موقتی را داشته باشیم که تعدادی از خود اعضای صنف همکاری می‌کنند و مسئولیت را برعهده می‌گیرند، بعد اعلام می‌شود اعضای صنف بیایند و با خود اعضای صنف مشورت می‌کنیم تا در سازمان سینمایی به بحث صنوف توجه خاصی شود.»
 
او ادامه داد: «بعضی‌ها می‌خواهند بگویند ما با صنف مخالفیم در صورتیکه چنین نیست. من به بخشی از حمایت‌ها اشاره کردم ما با هنرمندان جلسه داریم و تسهیلاتی برای آنان قائل شده‌ایم که بیمه شوند و این وظیفه ما است. پس آدرس غلط داده نشود که وضعیت صنف‌ها چه می‌شود؟ صنف‌ها کارشان را انجام خواهند داد. ما دنبال رونق سینما و امنیت شغلی هستیم.»
 
حسینی با اشاره به میزان تولید فیلم در دو سال اخیر گفت: «در آن دوران طلایی که می‌گویند بگویند چند فیلم ساخته می‌شد. الان از همه دوره‌ها به سینما و سایر هنرها بیشتر توجه می‌شود. ما از مسیر قانونی می‌رویم تا هنرمندان مورد حمایت بیشتری قرار بگیرند. ما می‌خواهیم کل جامعه سینمایی را ببینیم. بحث عدالت شعار ما است تا امکانات در کل کشور تقسیم شود.»
 
او تاکید کرد تلاش می‌شود سینما به شکل منسجم‌تری مدیریت شود و گفت: «ما به سمتی می‌رویم که انسجام بیشتری وجود داشته باشد. ما جایگاه سینما را در کشور ارتقا می‌دهیم. در حالی که سینما معاونت بوده حالا سازمان سینمایی می‌شود. همچنین در این مدت شورای عالی سینما تشکیل شده است. شورای عالی سینما برای گرفتن اختیار از ارشاد نبوده است، برای این بوده که امور زودتر پیش برود.»
 
او با اشاره دوباره به لایحه نظام صنفی گفت:‌ «در این لایجه جایگاه صنوف و نحوه تعامل ذکر شده که تقدیم مجلس خواهد شد. برای تشکیل سازمان سینمایی منتظر بودیم اعتبار قابل توجهی که رئیس جمهور وعده داده بود اختصاص پیدا کند که با تامین آن در دهه فجر این کار اساسی و مهم را انجام دهیم و این در ارتقای کیفیت فیلم‌ها موثر خواهد بود.»
 
وزیر ارشاد اظهار داشت: «کسانی که خود را قیم سینما می‌دانستند چه کار شاخصی انجام داده‌اند که در این دوره این اظهارات را می‌کنند و عملکرد ما را تضعیف می‌کند و همواره منفی‌گرایی دارند. اکنون مدیرانی در سینما کار می‌کنند که خودشان سینمایی هستند.»
 
او با انتقاد از افرادی که در مقابل اقدامات ارشاد در مورد سینما موضع‌گیری داشته‌اند گفت: «اهداف سیاسی بوده یا هرچی عده‌ای موضع گرفته‌اند ما سعه‌صدر لازم را داریم و خیلی مسائل را بیان نمی‌کنیم.»
 
حسینی در مورد وضعیت صنوف که به گفته او در دل سازمان سینمایی جای خواهند گرفت، گفت: «اصناف سینمایی جنبه صنفی بودن خودشان را حفظ خواهند کرد. صنف کار صنفی خودش را انجام دهد و تعامل منطقی با دستگاه اجرایی و دولت خواهد داشت.»
 
او ادامه داد: «ما می‌گوییم هیئت مدیره خانه سینما باید انتخاب واقعی اعضا باشند و در صورتیکه الان معتقدیم این چند هزار نفر مشارکت واقعی در انتخاب هیئت مدیره ندارند. در تشکیلات جدید صنف‌ها به جای خود هستند و وصلی باید با دولت وجود داشته باشد؛ دفتری و تشکیلاتی که به امور صنف‌ها برسد.»
 
حسینی در مورد صدور دستور انحلال خانه سینما در آستانه برگزاری جشنواره فیلم فجر گفت: «ما جشنواره فجر را در شرایط مختلفی برگزار کردیم. بعضی‌ها تحریم کردند و حتی در سال 88 به خوبی جشنواره برگزار شد. امسال هم بعضی‌ها گفتند و تهدید کردند در جشنواره حضور نخواهند داشت و بعد حرف خود را پس گرفتند. ما تاکید داریم همه اهالی سینما در جشنواره باشند. موضوع جشنواره بحث ملی و فراملی است و باید مشارکت کنند.»
 
وزیر ارشاد سخنان خود را چنین پایان داد: «جای نگرانی نیست و ما در خدمت صنوف مختلف هستیم.»
 
58243
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 192665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 29
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
    105 6
    به صورت مستقل زیر نظر وزارت ارشاد!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
    60 10
    خانه سینما با این سابقه طولانی منحل نمیشد بهتر بود صلاح خویش خسروان دانند
  • فرشاد IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
    106 8
    ""سیدمحمد حسینی تاکید کرد پس از این صنوف سینمایی به صورت مستقل زیر نظر وزارت ارشاد فعالیت خود را ادامه خواهند داد""---- بالاخره بفرمائید خانه سینما مستقل هست یا زیر نظر وزارت ارشاد!!!!!!!!!!!! کلا" ما هم فهمیدیم که بخاطر چی درش رو دارید تخته می کنید دیگه این حرفا چیه
  • بدون نام NL ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
    33 5
    يك طرفه به قاضي رفتن يعني اين. چرا از طرف خانه سينما كسي دعوت نشده بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
    8 49
    كاري به تصميمي كه گرفته شده ندارم اما چقدر جشن براي اين بازيگرها ميگرفتن و براي هم نوشابه باز ميكردن ؟! و شده بود سالن پز دادن لباسها و آرايشهاي عجق وجقشون به هم و به مردم ! آيا اين قشر بازيگر! كمي بفكر كارگران زحمتكش ساختماني ، معادن ، قالي بافها و... در اين كشور بود ؟ بجز چند تايي شون امثال استاد انتظامي ها و مشايخي ها و پرستويي ها كه با مردم بودند اكثر اين بازيگرا مثل برخي فوتباليستها كه يه دفه به پول و ثروت رسيدن تو كوچه و خيابون با مردم بيگانه بودن اين توهم ها و خود شيفتگي ها باعث شده بود كه بعضي تازه بدوران رسيده ها احساس كنند اصلا خود مارلون براندو هستند! بهروز وثوقي با اون همه يد و بيضا اصلا ادعايي نداشت! اين تيپ بازيگرها به اين شوكها احتياج داشتند.
    • بدون نام IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
      33 3
      دوست عزیز مگه وظیفه سینماگرا رسیدگی به وضع كارگران زحمتكش ساختماني ، معادن ، قالي بافها و... است؟چیکار کنند میخوای یارانه ها رو اضافه کنند؟
    • عطا فولادوند IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
      3 2
      متاسفم که هنوز فرهنگ مردم ما بالا نرفته بابا بازیگران و دست اندرکاران سینما هم مثل همه مردمن حالا حرفه و شغلشون اینه تو همین خیابون ولیعصر یک روز بیایید بیبینید مردم چطوری بیرون میرن هر کس به اندازه وضعیت مالیش اهالی سینما که از این قاعده مستثنا نیستن درسته ما که 8 سشاله تو این حرفه به عنوان دستیار کارگردان فعالیت کرده و میکنم مثل تمام مردم زندگی میکنیم به قول یکی از بازیگرا ما هم مثل تمام این مردم زندگی میکنیم با توجه به وضعیت مالی زندگی میکنیم ایرادی داره به نظر حضرت عالی
  • بدون نام IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
    این کار کمی دیر انجام شد ولی ازاینکه انجام شد خوشحالیم
    • بدون نام US ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
      53 4
      کلاً از هر چیزی که خوشتون نیاد، میشه معاند نظام یا یه چیزی مثل اون!
  • مازیار HK ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
    31 6
    آیا این بهترین راه کار است که با هر چه مخالفت محسوب میشود با قهر و از موضع قدرت برخورد شود. شاید گاهی گوش دادن به انتقاد ها و خود را بالاتر از همه ندانستن و سوء استفاده از قدرت نتیجه ای به مراتب بهتر داشته باشد. این قدرتی که الان دست شماست به گذشتگان شما وفایی نکرده به شما هم نمیکند. پس چه بهتر که نام نیکی از خود به جای بگذارید.
  • بدون نام IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
    33 4
    واژه ها معناي خود را در اين چند سال اخير از دست داده اند! معناي واقعاي استقلال را توسط آقاي حسيني فهميديم
  • بدون نام IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
    31 3
    استراتژی هرکس با ما نیست معاند نظام است را پیش برده اید؟ همیشه دولتها هستند که به هنرمندان احتیاج دارند.
  • مسعود IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
    27 5
    چون نمی توانید مشکلی را مدیریت کنید، فوراً و ابتدا به ساکن صورت مسأله را حذف می کنید و دست به انحلال و ممنوعیت می زنید. عرصه فرهنگ، عرصه انحلال و حذف نیست، عرصه همکاری و تعامل و گفتمان است.
    • ميلاد IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
      4 24
      خانه سينما نبود كه ،خانه شوي لباس بود.
  • بدون نام IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
    17 5
    انحلال خانه سینما به صلاح مملکت نیست-باید خیلی عاقلانه تر با این مسئله برخورد شود که ضرری متوجه افراد دیگر نشود
  • مهدی IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
    21 4
    همه پنج هزار عضو خانه سینما باید بیایند هیئت مدیره را انتخاب کنند. پس برای انتخاب وزیران و مشاوران و معاونان رئیس دولت هم همه 40 میلیون نفر باید بیایند رای بدهند. سرپرست موسسه ایران می‌گفت چون مردم رئیس دولت را انتخاب می‌کنند و او هم مشاوران و معاونانش را، پس این افراد نماینده تمام ملت هستند. حرفی که کاملا با حرف این بنده خدا وزیر فرهنگ همسو و یکسان است. وزیری که به نظر می‌رسد حتی معاونان و مشاورانش را هم خودش انتخاب نکرده است.
  • شاهپور IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
    18 5
    سینما ازاولش هم خانه نداشت بخدا مستجر بود
  • بدون نام IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
    25 5
    یه روزي نرسه که سینما هم تعطيل شه !!!!!
  • بدون نام IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
    36 6
    روزگار غریبی است... ارسلان کامکار در گزینش ارکستر سمفونیک تهران رد می شود، خانه سینما منحل می شود...روزگار غریبی است...
  • بدون نام IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
    20 4
    یک نگاهی به اظهار نظرات اخیر درباره خانه سینما بیندازید تا متوجه شوید: اکثر مخالفان خانه سینما شخصیتهای سیاسی هستند که بی هیچ اطلاعی از نحوه اداره خانه با آن مخالفت سیاسی می کنند. و اکثر موافقان خانه شخصیتهای فرهنگی هستند. حالا کی کار سیاسی می کند؟
  • الناز دیمان IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
    28 4
    همین که شما بدون حکم قضایی خواستار انحلال یک نهاد شدید یعنی تخلف! فقط به پای شما و امثال شما تخلفی نوشته نمیشه!!
  • مهدی اصلاح IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
    23 3
    این افراد متدین که شما سریع درخواستشون رو اجابت کردین درمورد صحبتهای آقای سلحشور سوالاتی نداشتند احیانا"؟؟؟؟؟؟
  • لیلا IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
    18 5
    جدی حربه ی خوبیه ها از این به بعد از هر کسی خوشمون نیومد و دیدیم طرف محبوب تر و موفق تر از ماست میگیم معاند نظامه. من یه همکلاسی دارم که همیشه خانوادم اون رو به رخم میکشن خودم دلش رو ندارم بلایی سرش بیارم الان به ذهنم رسید کافیه از فردا همه جا جار بزنم معاند نظامه. مرسی وزیر فرهنگ عزیز خوب فرهنگی را یادمون دادی. بده این معاندا رو بکشن تو رو خدا تا هم شما راحت شی و هم معاندای دیگه حساب کار خودشون رو بکنن!!!
  • کیمیا IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
    10 18
    خانه ی سینما باید ممنون آقای وزیر و اطرافیانش باشد چون این اقدام باعث محبوبیت بیش از پیش خانه ی سینما و مسئولانش شد. آقای عسگرپور و دوستانشان هر چقدر هم که تلاش می کردن نمی توانستند اینقدر طرفدار پیدا کنند که جناب وزیر برایشان به این سرعت فراهم کردند.
  • بدون نام IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
    15 5
    یعنی هرکس قانونی را اجرا نکند در حکم کلاهبرداری است؟ عدم اجرای قوانین مصوب مجلس شامل این نمی شود؟
  • منتقد IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
    24 13
    سلام من تو این چند روز حسابی پیگیر این اخبار بودم. 1- انحلال خانه سینما به این شکل درست نبود. 2- در این که اونجا هم شده محل فساد شکی نیست. به قول مجری برنامه دیشب چرا توی جشنهاشون دوربین خبرنکارها رو راه ندادند. 3- دم مجری برنامه گرم. خداییش از صدا و سیما بعید بود انقدر عادلانه و بی طرف موضع گیری کنه. اگه دقت کرده باشین مجری جسورانه با هیج کدوم از طرفین دعوا تعارف نداشت و هر دو طرف رو مورد نقد قرار داد. البته توی خود برنامه گفتند که از آقای توحیدی هم دعوت شده ولی نیومده. از صدا و سیما به خاطر بی طرفیش ممنونیم. دست مجری هم درد نکنه خوب حال دو طرف رو گرفت.
    • ali IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
      20 3
      با برخی از نظراتت موافقم. مثل نظرت درباره اجرای مجری. خداییش بی طرف بود. هرچند که یکبار بدجوری حال وزیر رو گرفت یک بار هم خانه سینما رو زیر سوال برد. ولی این که محل فساد درست نیست عزیز من. سینمایی ها یه کم راحتند دیگه. همین
  • فیلم باز حرفه ای IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
    18 2
    واقعا منم دیشب نفهمیدم مجری طرفدار کدوم سر دعوا بود. یکی به این میزد یکی به اون. دوستمون راست میگه از صدا و سیما بعید بود انقدر عادلانه قضاوت کنه!!!!!! هر جند دقیقه فکر میکردم مجریه طرفدار وزیره! چند لحظه بعد میگفتم نکنه طرفدار خانه سینمااست!!!! ولی به هر حال هیچ دعوایی به نفع سینمای کشورمون نیست. انشاالله این دعواها تموم بشه. باباجون نزدیک جشنواره هستیم آخه...
  • علی روزبهانی . نویسنده IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
    15 2
    به نظر بنده برنامه گفتگوی ویژه خبری دیشب کاملا از خانه سینما حمایت کرد و به جز یک مورد گلایه از خانه سینما درباره عدم پذیرش خبرنگاران تلویزیونی در بیشتر موارد وزیر ارشاد را با سوالات هوشمندانه گیج کرده بودند. اگر یادتون باشد درباره زیر مجموعه ها و 4 گروه شدن ها و چند مورد دیگر وزیر هیچ جوابی به مجری نداشت بدهد. به نظرم به دلیل عدم حضور نماینده خانه سینما مجری مدافع خانه سینما بود و این یعنی شکست وزیر ارشاد. خانه سینما هم نباید منحل شود و حیف است که این خانه معنوی ویران شود.